Citat:
Ursprungligen postat av
Spersson
Hej... Finns det något Donald J Trump har ljugit om överhuvudtaget?
Och då vill jag inte se Aftonbladet som din källa.
För övrigt är det resultat, och inget annat, som ger kärnväljare.
Donald J Trump har lyckats få ner arbetslösheten i USA till rekordlåga 3,2% veckan innan corona-viruset slog till över världen.
Fler låginkomsttagare än någonsin i USA kan idag leva på sin lön.
Han har bromsat invandringen, och fått bilfabriker att återvända till USA.
Listan kan göras hur lång som helst.
Det finns inget som kan stoppa Trump från ytterligare fyra år som president.
Jag vet inte hur jag ska betrakta detta inlägg. Du påstår en hel del saker som enkelt kan motbevisas men jag vet innerst inne att mina ord kommer sakna betydelse för att få dig att ändra din åsikt. Vi är förbi det faktabaserade samtalet dvs.
Ifall jag lägger fram en lista med bevisade lögner så kommer du att avfärda dem.
Därmed återvänder vi till ruta 1
Jag undrar på vilket sätt donald trump bidragit till att arbetslösheten blivit rekordlåg. Har han stiftat någon ny lag eller menar du att han sprider en allmän känsla av optimism som får ner arbetslösheten på egen hand?
För att ditt påstående om låginkomsttagare och deras förmåga att leva på lögn ,ska stämma så förutsätter jag att värdet på dollarn stärks så att man kan köpa mer för samma lön än tidigare.
Jag vet inte hur Donald Trump skulle ligga bakom landets monetära politik?
Han styr varken inflationsmålet eller penningpolitiken
När det gäller ditt påstående om att Bilfabriker återvänder till USA tack vare trump, så skulle jag vilja ifrågasätta det med. Bilfabrikerna ska ha planerat sin expansion redan innan Trump blev president. Och då tack vare delstaternas subventioner. Jag vet inte
Citat:
Last month, Volkswagen announced plans to expand manufacturing in Chattanooga, Tennessee.
Toyota is building a new factory in Alabama with Mazda, and Volvo opened a plant in South Carolina last year, but in each case, that was in the works before Trump took office.
Fiat Chrysler FCAU, also has nebulous plans to return some pickup truck production from Mexico to suburban Detroit next year, and it may reopen a small Detroit factory to build an SUV. At least one Chinese automaker wants to build in the U.S. starting next year but hasn’t announced a site.
Källa: Financial Times.
När det gäller ditt påstående om att Trump bromsat den illegala invandringen,
https://www.wilsoncenter.org/event/the-end-era-why-mexican-immigrants-are-returning-to-mexico
denna konservativa studie påstår att andelen mexikanska immigranter minskat redan 10 år före Trump blivit president. Detta tack vare att exportindustrin i Mexiko går som tåget
Som du ser finns det flera logiska hål i din argumentation. Men jag hoppas att vi kan diskutera fakta och inte angripa varandra eller oppositionen.