2020-05-29, 17:51
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moderkort
Ja svensken har extremt dålig koll på sin ekonomi.
Och du anser fortfarande att det är dumt av mig att via Klarna köpa en hel del av det jag handlar och därigenom få tio dagars avgifts- och räntefri kredit?
Citera
2020-05-29, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Och du anser fortfarande att det är dumt av mig att via Klarna köpa en hel del av det jag handlar och därigenom få tio dagars avgifts- och räntefri kredit?

Jag kommer alltid att tycka det är dumt att ta lån för att köpa en leksak, vad gör du om du får sparken under tiden du betalar av lånet och inte kan betala tillbaka?
Citera
2020-05-29, 18:00
Medlem
constants avatar
Citat:
Jag kommer alltid att tycka det är dumt att ta lån för att köpa en leksak, vad gör du om du får sparken under tiden du betalar av lånet och inte kan betala tillbaka?
Så som jag använder Klarna skulle det varken göra till eller ifrån. Eller hur menar du?

Tar det IGEN:

-Jag köper en produkt för tio tusen och låter köpet gå via Klarna.
-Efter tio dagar betalar jag Klarna med tio tusen som redan fanns på mitt sparkonto i min ordinarie bank.
Citera
2020-05-29, 18:01
Medlem
Citat:
Så som jag använder Klarna skulle det varken göra till eller ifrån. Eller hur menar du?

Tar det IGEN:

-Jag köper en produkt för tio tusen och låter köpet gå via Klarna.
-Efter tio dagar betalar jag Klarna med pengar som redan fanns på mitt sparkonto i min ordinarie bank.

Jag tar det igen, jag pratar om att ta ett lån och vad som händer om du inte kan betala tillbaka.....
Citera
2020-05-29, 18:03
Medlem
constants avatar
Citat:
Jag tar det igen, jag pratar om att ta ett lån och vad som händer om du inte kan betala tillbaka.....
Fast det pratar inte jag om, inte trådstartaren heller, och ingen annan i tråden mer än du. Så släpp dina malplacerade råd om leksaksköp.

Att man inte ska låna pengar till onödig konsumtion vet redan alla i den här tråden.
Citera
2020-05-29, 18:06
Medlem
Citat:
Fast det pratar inte jag om, inte trådstartaren heller, och ingen annan i tråden mer än du. Så släpp dina malplacerade råd om leksaksköp.

Du svarade aldrig på min fråga om varför jag tycker det är farligt att ta ett lån för att köpa en leksak.

Vad gör du om du får sparken under tiden du betalar av lånet och inte kan betala tillbaka du står med 0kr i inkomst?
Citera
2020-05-29, 18:08
Medlem
constants avatar
Citat:
Du svarade aldrig på min fråga om varför jag tycker det är farligt att ta ett lån för att köpa en leksak.
Men tråden handlar INTE om att köpa en leksak på kredit för att man inte har råd att betala direkt. Kan du inte få in det?
Citat:
Vad gör du om du får sparken under tiden du betalar av lånet och inte kan betala tillbaka du står med 0kr i inkomst?
Åter igen. Den situationen kan aldrig uppkomma i det tråden handlar om.
Citera
2020-05-29, 18:10
Medlem
Citat:
Åter igen. Den situationen kan aldrig uppkomma i det tråden handlar om.

Jasså, det trode säkert alla som jobbade på hotell också sen vips va alla jobben borta.
Citera
2020-05-29, 18:15
Medlem
constants avatar
Citat:
Jasså, det trode säkert alla som jobbade på hotell också sen vips va alla jobben borta.
Men snälla du. Problemet är att du inte kan ta till dig vad tråden handlar om. Ta och läs trådstarten några gånger till innan du fortsätter att mala på om ditt tjafs som är totalt irrelevant här.

DET HANDLAR INTE OM ATT TA ETT LÅN FÖR PENGAR MAN INTE HAR. TRÅDSTARTAREN HAR EN TILLFÄLLIG LIKVIDITETSBRIST FÖR ATT DET TAR ETT PAR DAGAR ATT FÅ IN PENGARNA FRÅN EN AKTIEFÖRSÄLJNING PÅ SITT KONTO.
Citera
2020-05-29, 18:18
Medlem
Citat:
Men snälla du. Problemet är att du inte kan ta till dig vad tråden handlar om. Ta och läs trådstarten några gånger till innan du fortsätter att mala på om ditt tjafs som är totalt irrelevant här.

DET HANDLAR INTE OM ATT TA ETT LÅN FÖR PENGAR MAN INTE HAR. TRÅDSTARTAREN HAR EN TILLFÄLLIG LIKVIDITETSBRIST FÖR ATT DET TAR ETT PAR DAGAR ATT FÅ IN PENGARNA FRÅN EN AKTIEFÖRSÄLJNING PÅ SITT KONTO.

DU SKA HA PENGARNA PÅ KONTOT ALLTSÅ I HANDEN TÄNK OM AKTIEN GÅR NER PÅ 0kr OCH TS Å SITTER MED ETT LÅN. AKTIER ÄR INGA SÄKRA SLANTAR:
Citera
2020-05-29, 18:21
Medlem
constants avatar
Citat:
DU SKA HA PENGARNA PÅ KONTOT ALLTSÅ I HANDEN TÄNK OM AKTIEN GÅR NER PÅ 0kr OCH TS Å SITTER MED ETT LÅN. AKTIER ÄR INGA SÄKRA SLANTAR:
Aktierna är ju för tusan redan sålda och TS vet vad hen sålt dem för!

Om du går ut och äter på krogen, ber du att få betala innan du får maten för att det kanske medans du biter i biffen kan inträffa en bankkatastrof som gör att ditt konto blir låst?
Citat:
Ja svensken har extremt dålig koll på sin ekonomi.
Om majoriteten har samma förståelse- och kunskapsnivå om ekonomi som du, så förvånar det mig inte det minsta.
Citera
2020-05-29, 18:22
Medlem
Citat:
Aktierna är ju för tusan redan sålda och TS vet vad hen sålt dem för!

Om du går ut och äter på krogen, ber du att få betala innan du får maten för att det kanske medans du biter i biffen kan inträffa en bankkatastrof som gör att ditt konto blir låst?

Dessutom ska TS betala skatt på aktierna han sålde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in