2020-05-28, 14:21
Medlem
PrimusPiluss avatar
Nu vet inte jag hur lång utbildning dessa poliser har, men på vissa platser i USA är en polisutbildningen ett par veckor (4-5) Det är då inte så konstigt att det slutar på detta mycket tragisk sätt. Jag undrar dessutom vilka uttagningskriterier som gällt när dessa fått sin anställning
Citera
2020-05-28, 14:23
Medlem
Gronladans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasseltass
Jag tyckte precis du klagade på att denna diskussion var off topic? Nu vill du istället fortsätta diskutera. Hur ska du ha det?

Grundproblemet till de sociala oroligheter som denna tragiska händelse är ett uttryck för anser jag är de svarta amerikanernas kriminalitet. Det skapar tyvärr reaktioner i det amerikanska samhället som ingen önskar sig.

Jag ställde i ett inlägg frågan varför det har med tråden att göra, och påstod inte just då att det var offtopic. Jag ville ha svar. Tror du blandar ihop mina inlägg.
Citera
2020-05-28, 14:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swesolider
japp jag har både läst och sett sekvensen. jag tycker det är uppenbart att han snubblar till vid polisbilen, när han ska resa sig igen så tar polisen detta som motstånd och han blir nertryckt. dock har jag bara sett sekvensen när det är dem två som förbort han till polisbilen. vart sen dem andra två kommer ifrån har jag inte sett något om än. för han som sitter på nacken är inte med vid gripandet från bilen från början.
Såg nu den sekvensen också.

1. I första filmen tas han ur bilen. Det är helt lugnt, obeväpnad, han får handfängsel och följer med.

2. I filmen vid polisbilen faller han, han snubblar. Finns inte tecken till motstånd.

https://youtu.be/ZWzkgKPZWcw

3. Sen är det filmen då den störda polisen sitter med knät i hals/nacke.

Åtala helvetet. Det räcker inte med uppsägning. Det är mord.
Citera
2020-05-28, 14:31
Medlem
PaoloRobertos avatar
Helt sjukt, klarade inte av att se hela klippet.

Polisen som gjorde detta borde åtalas för mord. Killen var ju helt försvarslös och handbojad.
Citera
2020-05-28, 14:31
Medlem
Gronladans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Roligt att de personer man ifrågasätter här om de endast drar rasist kortet utifrån huden på de båda männen vägrar att svara!

Eller har jag missat något som den vita mannen säger eller gör för att få stämpeln rasist... eller är det helt enkelt att det är rasisterna här i tråden som drar raskortet pga förövaren var vit och offret svart.

Vem har påstått att polisen är rasist? Tråden handlade först om händelsen i sig. Det är ju ni som har börjat med skitsnack i nivå med ”amen dooom dåååå”. Då undrar man ju vart det kommer ifrån.
Citera
2020-05-28, 14:34
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av hjaelploskille
Det är ju precis så det är, det är en liten del avskum som tar vara på situationen och plundrar affärer. Precis som i Ferguson. Det som är uppenbart är dock att det är en minoritet som gör det och som inte bör bli talande för hela rörelsen, att en/några affärer plundras väger inte mer än de hundratals fredliga protester som sker i hela landet. Man får inte heller glömma att vita människors upplopp i Nordamerika är betydligt mer kostsamma än svartas.

Det är dock helt korrekt att "attackera" (om man nu kan kalla detta för en attack) polismannens hus, han lär inte bli dömd för något och då måste pöbeln hålla honom ansvarig. Inte mer än rätt. Det ironiska är att vita konservativa som ständigt tjatar om hur de behöver sina vapen för att bekämpa en tyrannisk regering håller käften när staten på tyranniska vis tar livet av medborgare bara för att statens lakejer har en bricka på sig medan de gör det.

Man kan ha många synpunkter på staten, men det du förespråkar är total anarki.

Det fanns inget uppsåt, varken från statens sida eller från de enskilda polismännens att döda Floyd. Jag tror för övrigt att den avgörande faktorn för Floyds död var droger.

Det handlar inte heller om att staten förtryckte Floyd av politiska skäl. Han var misstänkt för ett ekonomiskt brott. Han hade gripits för det i vilket rättssamhälle som helst.

Att polisen i USA är tuffare än i många andra länder är för att de måste vara det. USA:s storstäder är farliga, mångkulturella platser.
Citera
2020-05-28, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PaoloRoberto
Helt sjukt, klarade inte av att se hela klippet.

Polisen som gjorde detta borde åtalas för mord. Killen var ju helt försvarslös och handbojad.

Verkligen, blev själv skärrad när man senare har förstått att han dör på plats i princip. Det är en väldigt obehaglig sak att se hur livet går ur en människa, som i detta fallet. Ambulanspersonalen tog hans puls på väg till sjukhuset och där fanns ingen puls att hitta.

Undrar verkligen hur polismannen rättfärdigar att han hade kvar knät i nacken på offret trots att folk skrek att han är medvetslös, och så länge dessutom.
Citera
2020-05-28, 14:37
Medlem
Video på när Floyd bärs iväg av ambulanspersonal. Då är grispolisen tvingad att ta bort sitt knä.

https://twitter.com/zinny_blog/statu...75663422582784
Citera
2020-05-28, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gronladan
Vem har påstått att polisen är rasist? Tråden handlade först om händelsen i sig. Det är ju ni som har börjat med skitsnack i nivå med ”amen dooom dåååå”. Då undrar man ju vart det kommer ifrån.

Det är ju precis den diskussionen som svartingarna bäddar upp för. Att svinga om rasism om allting är otroligt farligt, hur kan du inte förstå det?

När Abbe blattelito var dömd för mord i 3 månader av tingsrätten (innan han då vann). Vart var babbarna då?

Nej då, då var det bara en dum människa som hade gjort en dum handling enligt de flesta babbarna. Precis vad människor gör ibland, oavsett hudfärg.

Men nu är det helt solklart att det är rasism enligt babbarna. Det klingar inte riktigt rätt bara. Måste du väl förstå?
Citera
2020-05-28, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kronhorkuken
Det är ju precis den diskussionen som svartingarna bäddar upp för. Att svinga om rasism om allting är otroligt farligt, hur kan du inte förstå det?

När Abbe blattelito var dömd för mord i 3 månader av tingsrätten (innan han då vann). Vart var babbarna då?

Nej då, då var det bara en dum människa som hade gjort en dum handling enligt de flesta babbarna. Precis vad människor gör ibland, oavsett hudfärg.

Men nu är det helt solklart att det är rasism enligt babbarna. Det klingar inte riktigt rätt bara. Måste du väl förstå?

Men är du dum i huvudet?
Vem fan är Abbe Blattelito och vad fan har det med detta att göra? Har någon rättfärdigat något mord? Vilka är "babbarna" du pratar om? Jag är pursvensk och jag har inte den blekaste aning om någon "Abbe Blattelito".

Ta din dynga i en annan tråd, vad fan har det med denna tråden att göra?
Citera
2020-05-28, 14:43
Medlem
Gronladans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babymamacita
Men är du dum i huvudet?
Vem fan är Abbe Blattelito och vad fan har det med detta att göra? Har någon rättfärdigat något mord? Vilka är "babbarna" du pratar om? Jag är pursvensk och jag har inte den blekaste aning om någon "Abbe Blattelito".

Ta din dynga i en annan tråd, vad fan har det med denna tråden att göra?

Tro mig, jag undrar detsamma.
Citera
2020-05-28, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av online_always
Låter som att du var där.

Jag skrev mina teorier, men av allt jag sett tidigare så håller jag med om att detta inte var ett bra polisarbete.

Men jag håller inte med om att det är solklart bara för att man hatar poliser.

Har sett massor av fall där 4 poliser inte lyckas hålla ner en stor gorilla. Dom har också familjer dom vill hem till så klart som fan dom håller honom nedtryckt tills backup kommer.

Tror du på riktigt att han satt på negern i väntan på att han skulle dö istället för att köra honom till häktet om han kunde?

Dom kanske dessutom väntade på just ambulans för att han var hög och livsfarlig där innan kameran slås på.

Ska jag hålla käften istället för att ifrågasätta ett youtubeklipp??? Det här är flashback och jag trodde vi skulle komma med teorier här.
Var där? Man ser ju klart och tydligt vad som händer och att det inte finns fog för polisens övervåld som slutade i ännu ett dödsfall.

Jag tycker det är ställt utom rimligt tvivel att dessa poliser på sin höjd skulle vara mall Securitys utrustade med inget värre vapen än en pepparapray och batong.

Du borde se den längre videon, kravallerna är som jag förutspådde redan i full gång, internet is blowing up angående denna vidriga händelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in