2020-05-28, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kronhorkuken
Då kan man lika gärna fråga sig varför man ens bryr sig om denna händelse? När morden från svarta snutar aldrig nämns någonsin!

Svarta har inte direkt det renaste mjölet i sina påsar heller. Det ser vi i skrivande stund med alla upplopp överallt och ingenstans.

Beteende, beteende & beteende!

Uppvisar du ett beteende så får du till 99,9% tillbaka samma beteende. Där får svartingarna kolla sig i spegeln en aning kan jag tycka. Att komma och grina såhär blir bara patetiskt.

Starta en tråd om alla mord signerade svarta poliser, sluta förpesta tråden med din dynga.
Citera
2020-05-28, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av babymamacita
Starta en tråd om alla mord signerade svarta poliser, sluta förpesta tråden med din dynga.

Polismannens agerande hoppas jag ingen står bakom! Tro inte att jag gör det.

Men, svarta folket började faktiskt babbla på om rasism och shit, sekunden efter händelsen sker, det kan jag förstå. Klart det blir en diskussion av det då.

Men då får man samtidigt hugga i sig att de vita har synpunkter och funderingar på deras tankar och åsikter, eller är det bara de svartas åsikter som räknas?
Citera
2020-05-28, 14:06
Medlem
Gronladans avatar
Citat:
Då kan man lika gärna fråga sig varför man ens bryr sig om denna händelse? När morden från svarta snutar aldrig nämns någonsin!

Svarta har inte direkt det renaste mjölet i sina påsar heller. Det ser vi i skrivande stund med alla upplopp överallt och ingenstans.

Beteende, beteende & beteende!

Uppvisar du ett beteende så får du till 99,9% tillbaka samma beteende. Där får svartingarna kolla sig i spegeln en aning kan jag tycka. Att komma och grina såhär blir bara patetiskt.

Så det är bara ett försök att få på sig någon slags offerkofta och ursäkt om att det var rätt gjort att mörda mannen? Hur jävla kränkt är du egentligen din jävla fjolla?

Beteende - menar du att mannens beteende var det som gjorde att han mördades liggandes på gatan? Har du sett övervakningsvideon som filmade skeendet innan originalvideon? Eller du gissar bara som alla andra här i tråden?
Citera
2020-05-28, 14:07
Medlem
Rasseltasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gronladan
Många som nämner svartas överrepresentation inom brottslighet, eller andra virrigheter som storleken på mannen (?) och att svartas mord inte tas upp...

Kan ni förklara för mig exakt hur det på något sätt ens har med diskussionen att göra? På vilket sätt spelar det in i denna specifika händelse? För mig låter det mest som ursäktanden, men då antar jag bara då jag inte riktigt har fått det förklarat för mig.
Ställ frågan till Babymamacita som inledde denna diskussion med följande post
Citat:
Statistiken talar sitt klara språk, USA:s rättsväseende är uruselt och dömer folk baserat på utseende och etnicitet.
Citera
2020-05-28, 14:11
Medlem
Gronladans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasseltass
Ställ frågan till Babymamacita som inledde denna diskussion med följande post

Såväl som att svarta är överrepresenterade inom brott i USA, är det även fakta att de får hårdare straff för samma brott. Vad är det du vill ha sagt egentligen, förnekar du det eller?
Citera
2020-05-28, 14:12
Medlem
Citat:
Så det är bara ett försök att få på sig någon slags offerkofta och ursäkt om att det var rätt gjort att mörda mannen? Hur jävla kränkt är du egentligen din jävla fjolla?

Beteende - menar du att mannens beteende var det som gjorde att han mördades liggandes på gatan? Har du sett övervakningsvideon som filmade skeendet innan originalvideon? Eller du gissar bara som alla andra här i tråden?

Snälla nån, tro fan inte att någon står bakom det där!

Detta handlar mer om skildringen mellan mord på svarta vs vita. En diskussion som blossar upp, där de vita också måste få säga sitt.

Svarta vill gärna få det att låta som att de är i en sån stor fara överallt. Att ens sprida vidare såna tankar och idéer till folk kan vara innebära fara, fara för att fler ska falla offer för detta!

Eller ska vita bara stå och ta allt som svarta kastar över dem? Över en händelse? Tro mig, detta sker, JÄMT. Mot alla möjliga etniciteter.
Citera
2020-05-28, 14:14
Medlem
Citat:
Fatal chain of events
1
Around 8 p.m. Monday, police were called to investigate a report of someone trying to pay with a counterfeit bill at Cup Foods, 3759 Chicago Av.

2
Two rookie police officers found a man matching the suspect’s description parked in his car on E 38th St., across the street from Cup Foods, and arrested him. They are then joined by Officers Derek Chauvin and Tou Thao.

3
Officers Chauvin and Thao take the suspect around the corner to their squad car parked on Chicago Av. where Chauvin restrains George Floyd with a knee to his neck. A short time later, paramedics arrive and put Floyd onto a gurney and into a waiting ambulance. Floyd was taken to HCMC, where he died at 9:25 p.m.
https://www.startribune.com/first-re...ead/570806682/

Händelseförlopp
Två helt gröna poliser hittade den misstänkte Floyd som parkerat sin bil vid vägen och arresterade honom. Sen kom Chauvin och Thao. Alltså tog över i princip och resten finns på film.

Hembesök hos polis Chauvin.
https://www.dailymail.co.uk/news/art...yds-death.html

Citat:
Pelosi: George Floyd death is 'a crime'

Pelosi uttalar sig och säger att Floyds dödsfall är ett brott. Kongressen skall undersöka federala strategier för att förhindra den här typen av incidenter i framtiden.
https://thehill.com/homenews/house/4...ath-is-a-crime
Senast redigerad av Browser 2020-05-28 kl. 14:17.
Citera
2020-05-28, 14:15
Medlem
Gronladans avatar
Citat:
Snälla nån, tro fan inte att någon står bakom det där!

Detta handlar mer om skildringen mellan mord på svarta vs vita. En diskussion som blossar upp, där de vita också måste få säga sitt.

Svarta vill gärna få det att låta som att de är i en sån stor fara överallt. Att ens sprida vidare såna tankar och idéer till folk kan vara innebära fara, fara för att fler ska falla offer för detta!

Eller ska vita bara stå och ta allt som svarta kastar över dem? Över en händelse? Tro mig, detta sker, JÄMT. Mot alla möjliga etniciteter.

TACK för att du som första person i tråden i alla fall kommer med något som kan liknas en förklaring.

I mitt tycke är det dock något som inte hör till tråden, men jag ska inte leka moderator längre.
Citera
2020-05-28, 14:17
Medlem
Citat:
Såväl som att svarta är överrepresenterade inom brott i USA, är det även fakta att de får hårdare straff för samma brott. Vad är det du vill ha sagt egentligen, förnekar du det eller?

Såväl som svarta oftare begår brott, de begår oftare mycket grövre brott överlag. Att du seriöst inbillar dig att domstolen enbart sitter där för att döma någon trött svarting till högsta möjliga dom är bara så fantastiskt sorgligt på ett komiskt vis.

Citera
2020-05-28, 14:20
Medlem
Rasseltasss avatar
Citat:
Jag tyckte precis du klagade på att denna diskussion var off topic? Nu vill du istället fortsätta diskutera. Hur ska du ha det?

Grundproblemet till de sociala oroligheter som denna tragiska händelse är ett uttryck för anser jag är de svarta amerikanernas kriminalitet. Det skapar tyvärr reaktioner i det amerikanska samhället som ingen önskar sig.
Citera
2020-05-28, 14:21
Medlem
Gronladans avatar
Citat:
Såväl som svarta oftare begår brott, de begår oftare mycket grövre brott överlag. Att du seriöst inbillar dig att domstolen enbart sitter där för att döma någon trött svarting till högsta möjliga dom är bara så fantastiskt sorgligt på ett komiskt vis.

Du kan skratta hur mycket du vill, men jag inbillar mig inte, det är fakta. Det spelar ingen som helst roll att de begår grövre brott i stort då frågan handlar om ett likadant brott utfört av olika etniciteter. I det fallet får den svarta högre straff än den vita, i gemen. Fattar du?
Citera
2020-05-28, 14:21
Medlem
Hade blattelito blivit dömd i hovrätten, då hade man väl hört den klassiska.

Hade det varit en svenne...

Rasism finns, ingen förnekar det! Men att rasism är inblandat i precis allt som innebär en negativ utgång för den svarta personen..Så tragiskt att folk ens tänker i de banorna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in