2020-05-26, 00:27
Bannlyst
Jag lyckas aldrig få till det så att det smakar så där otroligt gott som barnmatburkarna.
Så hur gör man?
2020-05-26, 00:50
Medlem
Bertil85s avatar
Laga såsen. Mixa såsen. Buteljera. Vänta. Värm upp. Ät.
2020-05-26, 00:51
Medlem
Yllevantars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeadByDaylight
Jag lyckas aldrig få till det så att det smakar så där otroligt gott som barnmatburkarna.
Så hur gör man?

Ja, det är ju inte då nyttigt, men stek 2 klyftor vitlök, 3x lökar och 500g nötfärs i en generös klick smör. Sula i lite paprika och dundra på med 1x örter-krossade tomater. I med en rejäl klick tomatpuré och sen 5 dl matlagningsgrädde. En fet klick ketchup och sen låter du skiten puttra i en timme iaf.

Den ska nästan se orange ut, då är den riktigt god och du är mätt resten av dagen. Smäll på ordentligt med peppar och annat gött också!
2020-05-26, 06:53
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yllevantar
Ja, det är ju inte då nyttigt, men stek 2 klyftor vitlök, 3x lökar och 500g nötfärs i en generös klick smör. Sula i lite paprika och dundra på med 1x örter-krossade tomater. I med en rejäl klick tomatpuré och sen 5 dl matlagningsgrädde. En fet klick ketchup och sen låter du skiten puttra i en timme iaf.

Den ska nästan se orange ut, då är den riktigt god och du är mätt resten av dagen. Smäll på ordentligt med peppar och annat gött också!
Vad är det som är onyttigt med detta (bortsett från ketchup?).

Trodde det var andra hemligheter bakom barnmatsköttförssåsen...
2020-05-26, 07:26
Medlem
Bajskissens avatar
Citat:

Jag gör ungefär exakt såhär. Jag kallar den för köttfärsås på bambatanters vis. mkt gott
2020-05-26, 07:39
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Vad är det som är onyttigt med detta (bortsett från ketchup?).

Trodde det var andra hemligheter bakom barnmatsköttförssåsen...
Maten som sådan. Enligt hälsofreaksen på Flashback är allt utom selleri och proteinpulver onyttigt. I den här rätten finns ju både kött och lök och smör och det leder ju naturligt till kraftig övervikt och incel-liv.
2020-05-26, 08:08
Medlem
Gotesvanssons avatar
Citat:

Så mycket grädde? Trodde det var mest vatten och redning i barnmatsköttfärssåsen.
2020-05-26, 08:44
Medlem
Yllevantars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gotesvansson
Så mycket grädde? Trodde det var mest vatten och redning i barnmatsköttfärssåsen.

Grädden lägger sig som ett fint täcke runt hjärtat, det blir tjockt och gott. Vad som finns i dom där barnmats-köttfärssåsen vettefasiken, säkert mer grönsaker och mindre kött i dom.
2020-05-26, 10:37
Moderator
evilhoneys avatar
Har för mig de brukar ha en hel del grönsaker i också, selleri och morot kanske, och sen som fler säger så ska det mixas lite.
2020-05-26, 11:11
Medlem
SadEyess avatar
Den har väl ofta pastan in mixad i såsen. Hittade ett recept, dock kan jag ej gå i godo för om resultatet blir det samma.

2020-05-26, 14:07
Moderator
Allaballawallas avatar
TS får ta det i (FB) God köttfärssås.
Denna tråden låser jag.

/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in