Resultat: Vem/vilka låg bakom mordet?
Christer Petterson
6,70%
48 röster
Christer Andersson
21,09%
151 röster
Skandiamannen
24,58%
176 röster
Victor Gunnarsson
1,40%
10 röster
Sydafrika
6,42%
46 röster
Polisen
5,45%
39 röster
Säpo
6,15%
44 röster
Stay Behind
3,77%
27 röster
Okänd ensam gärningsman
3,49%
25 röster
PKK
0,98%
7 röster
Chile
0,14%
1 röster
CIA
2,93%
21 röster
RAF
0,14%
1 röster
Ustasja
0,14%
1 röster
Röda Brigaderna
0,14%
1 röster
Ostkustfiskarna
0,42%
3 röster
EAP
0,14%
1 röster
Lisbeth
2,37%
17 röster
Självmord
0,98%
7 röster
Hans Holmer
0,42%
3 röster
Leif GW Persson
3,49%
25 röster
Jan Guillou
1,96%
14 röster
Annat alternativ
6,70%
48 röster
2020-05-26, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av derivat
Ja snart får vi reda på vem det var.. blir rätt stor antiklimax annars.

Då är det hög tid att bestämma sig vem man tror det är, annars kan man inte skryta efteråt om man hade rätt.

Så vem tror du sköt paret Palme?
Undrar även: Kommer du acceptera Peterssons vertion som kommer presenteras tror du?

Jag lägger min röst på Christer Andersson, går nästan helt på trådstarten här i flashback. Beror alltså mest på att jag inte har någon annan kandidat. Han passar även in på min teori att det inte är ett proffs utan en amatör med tanke på den klumpiga puffan och att det endast är en kula som hamnar i Palme, omaskerad och utan kumpan som plockar upp honom omedelbart. Tror inte på Skandiamannen och Christer Pettersson alls. Är dock förbryllad av DNA testningen på skandiamannens släktingar. Christer Pettersson är jag övertygad hade blivit igenkänd direkt.

Säpo med flit eller USA
Citera
2020-05-26, 00:33
Medlem
Intelligentdesigns avatar
Kan det ha varit självmord?
Citera
2020-05-26, 00:51
Palmes kärring stod ju 2meter ifrån.
Och hon sa att det va chrille p

Ett vittne som pekar ut chrille p !!

Finns det ens något att invända emot då?
Citera
2020-05-26, 00:52
Medlem
Chrille P kan vi nog avfärda. Vem det skulle vara har jag ingen aning om. Jag var 2 år när Palme sköts och har inte direkt forskat i fallet sådär jättemycket men jag vågar satsa en bra slant på att det inte var Christer Petersson i alla fall. Tom Leif GW anser att det är totalt osannolikt att det skulle vara han och han brukar inte ha fel ofta när det gäller brott.
Citera
2020-05-26, 00:53
Det var Lisbeth Palme så klart.

Det var därför hon var så avog mot polisen.
Citera
2020-05-26, 00:54
Avstängd
XX-Ambars avatar
Jag tror att det var någon patriot som med hjälp av någon polis eller någon livvakt grämt sig i evigheter på fittan Palmes landsförräderier. Problemet i det hela är ju att han borde ha utfört mordet minst tio år tidigare. Han måste ha varit den ledare som skadat nationen mest i alla tider.
Citera
2020-05-26, 01:01
Medlem
EnGodForlorares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertolucci
Inkompetenta var dom, men vad talar för Pettersson?

Ett av vittnena, boende i Rotebro, kände exv väl till CP och skulle ha kännt igen honom om det var han.

LPs utpekande skedde tre år efter händelsen, och hon hade blivit tillsagd att det handlade om en alkis, alla andra figuranter var poliser eller brandmän.

Lisbeths utpekade talar för Pettersson.

Folk som ältar Palmemordet år ut och år in verkar tänka så här: "Bevisningen mot Pettersson är bristfällig, alltså kan det inte vara Petterson." Men det är ett logiskt felslut. Det rätta sättet att tänka är så här: "Även om bevisningen mot Pettersson är bristfällig ökar den sannolikheten för att det är han."

Själv tror jag på teorin om att han tog fel på Palme och knarkhandlaren som det gick en dokumentär om för en massa år sedan. Pettersson tyckte inte själv att han "mördade" Palme eftersom han tog fel på person.
Citera
2020-05-26, 01:03
Medlem
kato85s avatar
Lutar såklart åt Christer Andersson (ja, min profibild skvallrar om det)

Dock så har jag också på senare tid börjat tro att det kan handla om en man som aldrig figurerat i utredningen, vare sig som misstänkt eller vittne.
Ifall en anhörig en dag bara kommer in och lämnar in vapnet, och detta är det rätta, så är det tillräckligt för att få ett slut på historien.

En jag dock absolut inte tror är GM, är Skandiamannen. Då är sannolikheten större för ex. Christer Pettersson eller Sydafrika.
Citera
2020-05-26, 01:11
Medlem
Det är troligen den person som utredningen pekar ut, och vad det ryktats om så är det ju Skandiamannen. Om inte han så var det CA.
Citera
2020-05-26, 01:27
Medlem
vinbras avatar
Christer Andersson. Så mycket pekar på honom och om PU har mordvapnet och det är CA:s så är det inget snack.

Skandiamannen blir allt osannolikare som mordkandidat ju närmare en tittar på honom och CP är rent trams.
Senast redigerad av vinbra 2020-05-26 kl. 01:34.
Citera
2020-05-26, 01:37
Medlem
rikastistorstans avatar
Kurderna! Äntligen skall Snygg-Hasse få upprättelse. Inte en dag för tidigt.
Citera
2020-05-26, 01:51
Medlem
daskapitans avatar
Angående

Mossad

Proffs hela vägen.
Snyggt men samtidigt en markör.
Look.

Varför ?

Läs på

Bonus tillägg.
Val av vapen/kaliber

Så vitt jag vet var ammunitionen som användes den enda som kunde garanterat penetrera dåtidens skottsäkra västar.
Senast redigerad av daskapitan 2020-05-26 kl. 01:59. Anledning: Tillägg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in