Citat:
Ursprungligen postat av
HeddonBorborello
Jag tror på Occham, Chrille P var det som sköt.
Om inte Chrille så klaras det aldrig upp, då är det någon utländsk torped, och då skulle dom inte ha något att gå ut med om mördaren.
edit: och var det Chrille P så tror jag att pickan finns torftigt gömd i skogen mellan Hyttön - Grinduga.
Citat:
Ursprungligen postat av
EnGodForlorare
Jag tror det var Christer Pettersson. Den enklaste förklaringen är oftast den rätta och det är enkelt för mig att tänka mig att det var Christer. Att de inte fick fast honom tror jag berodde på polisens inkompetens.
Den enklaste lösningen är inte Christer P, utan det är Christer A som kniven skär i. Det finns ett jättebra vittne som såg mördaren och som var bekant med hur Christer P ser ut, och detta vittne är tvärsäkert på att det inte var Christer P, medan vittnet som var huvudanledningen till domen i tingsrätten inte är trovärdigt alls utan blev påverkat inför konfrontationen.
Christer är bara en luffare polisen plockade upp för att dom inte hade något riktigt spår.
Kollar ni in Christer A så passar han in perfekt på gärningsmannaprofilen, han bodde nära mordplatsen, han besökte mordplatsen ritualistiskt på morddagen, han ägde Stockholms enda icke provskjutna S&W-revolver som dessutom "försvann" när den efterfrågades, han hatade Palme så ursinnigt att han sköt sönder sin TV med denna revolver, listan bara fortsätter.
Tror man att Christer P sköt Palme så har man inte studerat Palme-mordet särskilt noga.