2024-09-17, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Istället för att fråga ut mig så kan du väl svara på dina egna frågor bara

Ditt sätt att ha svarat på mina tidigare ställda
7 olika frågor till dig som är kopplade till den Brittisk-Amerikanska skräckfilmen och som titlades: " The Shining " från året 1980, tyder på, att du inte har sett skräckfilmen på ett sådant sätt, att du verkligen har förstått filmen korrekt och därtill ej heller filmens olika budskap.

Anledningen till att jag tidigare ställde dessa frågorna till dig, det berodde på att jag gärna ville veta vad du själv kan och känner till om just denna skräckfilmen " The Shining " från året 1980 ... så att jag, och sålunda, sedan vet att du förstår vad jag kommer att skriva om, det vill säga, när jag sedan kommer att fördjupa mig i skräckfilmen " The Shining's " innersta detaljer.

Enligt det ovan skrivna blir det sålunda lättare för oss båda att kunna vidare diskutera olika detaljer och scener så som framför allt skräckfilmens olika budskap.

Jag avslutar detta inlägget med, att till dig, ställa en ny fråga som är kopplad till skräckfilmen
" The Shining " ( 1980 )

Frågan: Såg du den lilla mycket speciella
Teddy-Björnen ( 🐻 ) i skräckfilmen ... ?

Extra fråga: Om du verkligen lyckades med att observera den lilla Teddy-Björnen i filmen, så undrar jag följande, förstod du budskapet med Teddy-Björnen och tillika, förstod du den mycket speciella ledtråden som framträdde i skräckfilmen på grund av Teddy-Björnen ... ?

Extra tillägg ... Då den unga pojken
( " Danny Torrance " ) befann sig inom just, det hotellrummet, där hans moder ( " Wendy " ) låg och sov och, när plötsligt pojken ställde sig strax framför hotellrums-dörrens insida och sedan med hjälp av ett läppstift, ( 💄 ) skrev ordet ( " REDRUM " ) på hotellrums-dörren.

Lade du då märke till hur, och på vilket sätt
som pojken ( " Danny Torrance " ) höll läppstiftet med högerhanden ... ?

Mvh/ JokerSpöket 👋👻
Senast redigerad av JokerMannen 2024-09-17 kl. 22:13.
Citera
2024-09-19, 16:11
Medlem
diseuses avatar
Dagsfärsk trailer för Heretic, där två unga missionärer knackar på fel dörr och konfronteras med den diaboliske herr Reed (spelad av Hugh Grant) som sätter deras tro på spel i en livsfarlig katt-och-råtta-lek.

https://youtu.be/WSo0lmONZIU
Citera
2024-09-19, 21:05
Medlem
Detta inlägget handlar vidare om den
Brittisk-Amerikanska skräckfilmen
titlad: " The Shining " från året ( 1980 )

1. ) Uppenbarelse-scenen av tvilling-systrarna
( " Alexa och Alexie " ) inom " Thé Overlook's "
ena hotellrums-korridor.

2. ) De mördade tvilling-systrarnas scen, den, vilken uppenbarar sig för den unga pojken
( " Danny Torrance " ) inom samma hotellrums-korridor.

Den unga pojken ( " Danny Torrance " ) befinner sig i den högra hotell-korridoren inom " Thé Overlook " hotell och då, cyklandes på sin tre-hjuliga hobby-cykel.

Strax innan den högra hotell-korridoren viker av till vänster sett och sålunda in till nästa hotell-korridor, så ser man på den högra sidan, nio stycken staplade förvarings-väskor med dragkedje-lås och, till vänster sett om de staplade förvarings-väskorna, så finns en hiss-anordning med skjut-lucka i väggen.

När den unga pojken ( " Danny Torrance " ) plötsligt viker av och svänger med sin tre-hjuliga hobby-cykel och sålunda kommer in i den vänstra hotellrums-korridoren, det är just då, och vid det tillfället, som tvilling-systrarna
( " Akexa och Alexei " ) låter uppenbara sig framför
( " Danny Torrance " ) ögon och då, ståendes på hotellrummets korridor-matta, sida vid sida och, hand i hand.

Citat: " Danny, Come Play With Us, Forever and ever " ... slut citat/

Nästkommande inlägg kommer att beskriva hela mord-scenen inom den vänstra hotellrums-korridoren in i minsta detaljer och, som då handlar om den andra uppenbarelsen framför pojken ( " Danny Torrance's " ) ögon.

Mord-scenen i skräckfilmen " The Shining " från året
( 1980 ) och inom den vänstra hotellrums-korridoren sett, har ett kraftfullt budskap till den unga pojken ( " Danny Torrance " )

Enligt ovan skrivet ... Denna scenen är det viktigaste budskapet i skräckfilmen som titlades: " The Shining "
( 1980 )

Mvh/ JokerSpöket och " Tony " 👋👻💄
Senast redigerad av JokerMannen 2024-09-19 kl. 21:16.
Citera
2024-09-19, 21:36
Medlem
Ett extra tillägg till föregående skrivna och postade inlägg till skräckfilms-tråden.

Den Brittisk-Amerikanska skräckfilmen titlad:
" The Shining " från året 1980.

Parapsykologiskt sett, så är de tidigare mördade tvilling-systrarna inom Thé Overlook hotell ( " Alexa och Alexie " ) andar och gengångare.

Tvilling-systrarna ( " Alexa och Alexie " ) var två unga flickor vars mänskliga själar fastnat och därför inte lyckats med att ta sig vidare till den andra sidan efter det, att deras mänskliga kroppar dött.

Samma sak gäller även den kvinnliga gengångaren som låter uppenbara sig inom hotellrummet nummer: ( 237 )

Kvinnan sköts med ett gevär av sin make vilket jag återkommer till senare framåt i skräckfilms-tråden.

Mvh/ JokerSpöket 👋👻💄
Citera
2024-09-20, 10:26
Medlem
diseuses avatar
Trailer för Don't Move, som handlar om en kvinna i vars kropp en kallblodig seriemördare har injicerat ett gift som kommer förlama henne inom tjugo minuter.

https://youtu.be/YjTZMEbpKsc

Producerad av Sam Raimi. Kommer till Netflix den 25 oktober.
Citera
2024-09-21, 15:21
Medlem
bullbulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Trailer för Don't Move, som handlar om en kvinna i vars kropp en kallblodig seriemördare har injicerat ett gift som kommer förlama henne inom tjugo minuter.

https://youtu.be/YjTZMEbpKsc

Producerad av Sam Raimi. Kommer till Netflix den 25 oktober.

Intressant tips. Alltid gillat Raimi. Avnjuter hans serie Ash vs. Evil dead just nu. Väldigt bra!
Citera
2024-09-21, 21:48
Medlem
RollonHomies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Ett extra tillägg till föregående skrivna och postade inlägg till skräckfilms-tråden.

Den Brittisk-Amerikanska skräckfilmen titlad:

Parapsykologiskt sett, så är de tidigare mördade tvilling-systrarna inom Thé Overlook hotell ( " Alexa och Alexie " ) andar och gengångare.

Tvilling-systrarna ( " Alexa och Alexie " ) var två unga flickor vars mänskliga själar fastnat och därför inte lyckats med att ta sig vidare till den andra sidan efter det, att deras mänskliga kroppar dött.

Samma sak gäller även den kvinnliga gengångaren som låter uppenbara sig inom hotellrummet nummer: ( 237 )

Kvinnan sköts med ett gevär av sin make vilket jag återkommer till senare framåt i skräckfilms-tråden.

Mvh/ JokerSpöket 👋👻💄

Sluta tramsa runt i tråden med dina löjliga frågestunder och flertalet analytiska inlägg kring en och samma film. Det här är en tråd där man huvudsakligen rekommenderar filmer.

Never Let Go (2024)
Ny horror/thriller med Halle Berry finns ute nu.
https://www.imdb.com/title/tt14415204/?ref_=vp_close
Senast redigerad av RollonHomie 2024-09-21 kl. 21:52.
Citera
2024-09-21, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Sluta tramsa runt i tråden med dina löjliga frågestunder och flertalet analytiska inlägg kring en och samma film. Det här är en tråd där man huvudsakligen rekommenderar filmer.

Never Let Go (2024)
Ny horror/thriller med Halle Berry finns ute nu.
https://www.imdb.com/title/tt14415204/?ref_=vp_close

Trådens rubrik är ... " Den stora kusliga tråden ( OM ) skräckfilmer " ... det vill säga, att tråden kan handla
( OM ) olika skräckfilmer.

Just nu, så håller jag på med att berätta ( OM )
den Brittisk-Amerikanska skräckfilmen som titlades:

Skräckfilmen " The Shining " ( 1980 ) är en mycket speciell film att titta in i på djupet, detta, eftersom det finns en hel del av förbisedda detaljer av många film-tittare som kan vara av intresse att senare framåt i denna tråden kunna diskutera ( OM )

Fråga: Har du sett skräckfilmen " The Shining " från året 1980 ... ?

Mvh/ JokerSpöket 👋👻 och " Tony " ☝ )
Citera
2024-09-22, 10:45
Medlem
RollonHomies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen

Fråga: Har du sett skräckfilmen " The Shining " från året 1980 ... ?
Ja, jag har sett den psykologiska rysaren The Shining från året 1980, som utspelar sig på ett hotell under vintertid, dit pappan Jack (som spelas av Jack Nicholson) tagit familjen, sonen Danny (som spelas av Danny Loyd) och frun Wendy (som spelades av den numera avlidna Shelley Duvall) för att han ska arbeta på en bok, men tappar förståndet.
Citera
2024-09-22, 20:42
Medlem
ItsWednesdays avatar
Har det kommit nån sevärd film om gastar och osaliga andar detta år?

Filmer jag gillar på temat är: The Others, The Woman in Black, The Awakening, Conjuring-filmerna etc. Tack.
Citera
2024-09-22, 21:03
Medlem
diseuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ItsWednesday
Har det kommit nån sevärd film om gastar och osaliga andar detta år?

Filmer jag gillar på temat är: The Others, The Woman in Black, The Awakening, Conjuring-filmerna etc. Tack.
Två filmer som jag gillade från i år på ungefär det temat är Late Night with the Devil och Oddity, men det är kanske inte riktigt vad du letar efter. The Moor är väl annars det som kommer närmast.
Citera
2024-09-22, 21:22
Medlem
ItsWednesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Två filmer som jag gillade från i år på ungefär det temat är Late Night with the Devil och Oddity, men det är kanske inte riktigt vad du letar efter. The Moor är väl annars det som kommer närmast.

Oh, tack så mycket för tipsen Trailers gav mersmak. Ska definitivt kolla in!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in