2024-09-12, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
För mig är det nog dessa som är de bästa i mitt tycke. Jag återkommer alltid till dessa.

The Exorcist (1973)
Shutter (2004)
Ils (2006)

Vad tycker du själv?

Den paranormala skräckfilmen som titlades:
" Shutter " från året 2004 är absolut sagt en bra skräckfilm som handlar om en fotograf som plötsligt blir hemsökt av en flicka.

Skräckfilmen titlad: " Them " ( Ils ) från året 2006 är också den, en bra skräckfilm.

Men hur vi än vänder och vrider på alla dessa tidigare gjorda skräckfilmer så kvarstår faktumet, att det finns, än så länge sett, inte någon film som har lyckats med att komma i närheten av " Thé Exorcist " från året 1973.

Jag berättar för dig i denna skräckfilms-tråden lite senare framåt om vad jag anser är de bästa skräckfilmerna som jag hitintills har fått sett.

Du får mer än gärna hälsa " Kaptain Howdy " ifrån
👻 JokerSpöket om du nu händelsevis skulle stöta på honom ( " In Time " )

Mvh JokerSpöket 👋👻
Senast redigerad av JokerMannen 2024-09-12 kl. 21:34.
Citera
2024-09-13, 09:27
Medlem
The Shining. Fortfarande läskig as fuck
Citera
2024-09-13, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bullbulle
Nå, jag kan inte ange bara en. Men kandidaterna är nog enligt nedan. Själv då?

The Witch
Hereditary
Excorsisten
Alien
Shadow of the Vampire

" The Witch " från 2015

Det är utan tvekan en riktigt bra skräckfilm.

Den paranormala skräckfilmen som titlades:
" Hereditary " från 2018

Det är en skräckfilm som enligt mig är lite väl överdriven för att vara en bra film.

Den Brittisk-Amerikanska skräck- och science-fiction-filmen som titlades: " Alien " från 1979

Det är en mycket bra skräckfilm.

Den Amerikanska skådespelerskan Sigourney Weaver gjorde ett suveränt framträdande i sin filmroll ( Alien 1979 )

Den Brittisk-Amerikanska skräck- och vampyr-filmen som titlades: " Shadow of the Vampire " från 2000.

Det är en film som är helt okey, men själv anser jag att det finns betydligt bättre vampyr-filmer inom skräckfilmernas värld.

Beträffande den Amerikanska och paranormala skräck- och demon-filmen som titlades: " Thé Exorcist " från året 1973.

Den filmen är enligt mig, världens i särklass bästa skäckfilm som hitintills har blivit skapt inom skräckfilmernas värld.

Mvh/ JokerSpöket 👋👻
Senast redigerad av JokerMannen 2024-09-13 kl. 13:28.
Citera
2024-09-13, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mordarsnigeln
The Shining. Fortfarande läskig as fuck

Den Brittisk-Amerikanska psykologiska
och paranormala skräckfilmen som titlades:
" The Shining " från året 1980 är utan tvekan sagt, en riktigt bra skräckfilm som har många tittar-stunder med hög spänning och med bra kusligheter som är insvepta i filmen.

Skådespelerskan Shelley Duvall och som i skräckfilmen spelade " Wendy Torrance " gjorde ett mycket bra framträdande på alla sätt och vis.

Skådespelaren Jack Nicholson var också han, mycket bra i sin filmroll som " Jack Torrence "

Den då mycket unga barnskådespelaren Danny Lloyd och som i skräckfilmen spelade familjens lilla son som
" Danny Torrence " ... han var verkligen riktigt bra och mysig i sin filmroll.

Speciellt sett, var när " Danny " kommunicerade med sitt ena finger, fingret som han hade döpt till " Tony "

De olika små film-tillfällena där den lilla pojken
" Danny " kommunicerade med hjälp av sitt finger och frågade " Tony " om framtida händelser, de korta olika film-scenerna var otroligt bra och samtidigt steg kusligheten och spänningen i skräckfilmen på hög nivå.

Skådespelaren Scatman Crothers och som i skräckfilmen spelade " Dick Hallorann " ... han var också otroligt bra i sin filmroll.

" Thé Overlook Hotel " beläget i Colorado Rockies under Vintersäsongen blev en perfekt inspelningsplats för skräckfilmen som titlades: " The Shining " ( 1980 )

Fråga: Om du får välja en speciell scen i skräckfilmen
" The Shining " ( 1980 ) ... vilken av scenerna i filmen tycker du var den absolut och, den allra bästa film-scenen ... ?

Extra tillägg: I den Amerikanska paranormala skräck- och demon-filmen " Thé Exorcist " från året 1973, så tyckte jag, att Ouija-Boarden och demonen " Kaptain Howdy " var något mycket speciellt i den skräckfilmen, lika så beträffande skräckfilmen " The Shining från året 1980, så var " Danny's " finger " Tony " något mycket speciellt i just den skräckfilmen.

" Kaptain Howdy " och " Tony " är sådana ting som lyfter en skräckfilms spänning, på en hög nivå.

Mvh/ JokerSpöket 👋👻
Senast redigerad av JokerMannen 2024-09-13 kl. 18:07.
Citera
2024-09-14, 12:33
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Fråga: Om du får välja en speciell scen i skräckfilmen
" The Shining " ( 1980 ) ... vilken av scenerna i filmen tycker du var den absolut och, den allra bästa film-scenen ... ?
Hela filmlen bygger ju upp på ett bra sätt tycker jag. Men måste jag välja en scen, så är det när Danny ser de två flickorna i korridoren. Den är obehaglig tycker jag.
Citera
2024-09-14, 22:51
Medlem
Citat:
Hela filmlen bygger ju upp på ett bra sätt tycker jag. Men måste jag välja en scen, så är det när Danny ser de två flickorna i korridoren. Den är obehaglig tycker jag.

Den Brittisk-Amerikanska psykologiska och paranormala skräckfilmen " The Shining " från året 1980.

När den mycket unga pojken " Danny Torrance " som är cyklandes på sin tre-hjuliga hobby-cyckel och då möter tvilling-systrarna ( "Alexa och Alexie " ) inom " Thé Overlook's " lite kusliga, och tysta hotell-korridor.

Citat: " Come Play With Us "
" Forever and Ever "

De Engelska och då mycket unga barn-skådespelerskorna Lisa och Louise Burns vilka tvenne tvilling-systrar spelade " Grady-systrarna " ( " Alexa och Alexie " ) i den Brittisk-Amerikanska skräckfilmen titlad:
" The Shining " från året 1980.

Vid det aktuella inspelnings-tillfället, så hade de, vardera, av de två tvilling-systrarna, dresserats med himmels-blåa knä-klänningar.

Inom själva " Thé Overlook's " hotell-korridor, så är Lisa Burns sedd från film-tittarens vänstra sida och då ståendes på den svarta hotell-korridors-mattan framför ett fönster med en vit veckad fönster-gardin, Lisa Burns är tvilling-systern " Alexa " i skräckfilmen " The Shining " från året 1980.

Den svarta hotell-korridors-mattan ligger vertikalt utsträckt i mitten av hotellrums-korridoren.

Louise Burns blir sålunda sedd från film-tittarens högra sida och hon, spelade tvilling-systern " Alexie " i skräckfilmen.

För att åtskilja de bägge tvilling-systrarna
( " Alexa och Alexie " ) åt i skräckfilmen " The Shining " ... så har " Alexa " en något längre knä-klänning än i jämförelse med " Alexie " som vid det aktuella inspelnings-tillfället bar den något kortare knä-klänningen.

Man skiljer också tvilling-systrarna ( " Alexa och Alexie " ) åt sålunda, att " Alexa " har, och bär, ett längre vitt midje-band till sin himmels-blåa knä-klänning än i jämförelse med tvilling-systern "Alexie " som har ett något kortare vitt midje-band och, på längden sett.

De dresserade tvilling-systrarna " Alexa och Alexie "

Vid det aktuella inspelnings-tillfället så bar de unga flickorna varsin himmels-blå knä-klänning försedd med korta fluff-ärmar samt med vita dekorations-band vid över-ärms-sluten strax nedanför axlarna sett.

Klänningarnas design var tripplett-sydda, det vill säga, en övre bröst-part och därtill, en något ljusare till färgen medial-part samt en neder-part som avslutats med vita dekorations-band.

Tvilling-systrarna ( " Alexa och Alexie " ) hade varsitt omkring-knutet vitt midje-band med vardera två stycken små skära tyg-rosor placerade i mitten på midje-bandens horisontala delar.

Båda tvilling-systrarna hade vita skol-knä-strumpor och på sina fötter bar dom svarta lack-skor med horisontala sko-spännen, en typ av en så kallad dans-sko.

Bägge tvilling-systrarna hade kammade sido-höger-bena och bar också, på sina vänstra sidor, ett rundat vitt dekorations-hår-spänne.

De Engelska barn-skådespelerskorna Lisa och Louise Burns, födda året 1968 var i den aktuella film-inspelningen fyllda 12 år, det vill säga, " The Grady-Twins Daughters " ... ( " Alexa och Alexie" )

Obs❗Detta skrivna inlägget har en fortsättning om den Brittisk-Amerikanska skräckfilmen " The Shining " från året 1980 och, som vidare kommer att handla om tvilling-systrarna ( " Alexa och Alexie " ) samt när den unga pojken " Danny Torrance " möter tvilling-systrarna framför sina ögon och till sin förskräckelse inom " Thé Overlook's " hotell-korridor.

Jag återkommer till skräckfilms-tråden inom kort med fortsättningen till detta inlägget ovan skrivet.

Mvh/ JokerSpöket 👋👻
Senast redigerad av JokerMannen 2024-09-14 kl. 23:22.
Citera
2024-09-15, 20:40
Medlem
Citat:

Efter det, att jag har skrivit klart och postat
fortsättnings-inlägget beträffande när den unga pojken
( " Danny Torrance " ) möter, och plötsligt stöter på tvilling-systrarna ( " Alexa och Alexei " ) inom " Thé Overlook's ena hotell-korridor så vill jag därefter att vi diskuterar några andra mycket otäcka scener i den Brittisk-Amerikanska skräckfilmen titlad:

I detta skrivna inlägget passar jag på att ställa en liten klurig fråga till dig kopplat till skräckfilmen
" The Shining " ( 1980 )

Frågan: Vem var tvilling-systrarnas
( " Alexa's och Alexie's " ) Moder ... ?

Mvh/ JokerSpöket 👋👻
Senast redigerad av JokerMannen 2024-09-15 kl. 20:45.
Citera
2024-09-15, 20:45
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Efter det, att jag har skrivit klart och postat
fortsättnings-inlägget beträffande när den unga pojken
( " Danny Torrance " ) möter, och plötsligt stöter på tvilling-systrarna ( " Alexa och Alexei " ) inom " Thé Overlook's ena hotell-korridor så vill jag därefter att vi diskuterar några andra mycket otäcka scener i den Brittisk-Amerikanska skräckfilmen titlad:

I detta skrivna inlägget passar jag på att ställa en liten klurig fråga till dig kopplat till skräckfilmen " The Shining " ( 1980 )

Frågan: Vem var tvilling-systrarnas
( " Alexa's och Alexie's " ) Moder ... ?

Mvh/ JokerSpöket 👋👻
Haha jag har ingen aning om vem som var deras moder
Citera
2024-09-15, 21:30
Medlem
Citat:
Haha jag har ingen aning om vem som var deras moder

Den allra första gången som jag tittar på en skräckfilm och, som till exempel i detta fallet beträffande den Brittisk-Amerikanska skräckfilmlen " The Shining " från året 1980, så kopplar jag fullständigt av och bara njuter av skräckfilmen.

Den andra gången som jag tittar på samma skräckfilm så studerar jag filmens olika små detaljer, jag följer då även skräckfilmens olika scener och sekvenser samt filmens akter, det vill säga, hur filmen är sammansatt.

Jag tittar också efter skräckfilmens Juxtapositions-scener för att sålunda hitta filmens små budskap vilket leder till att man förstår vad filmregissören vill ha framfört till film-tittaren.

Det finns många små, och riktigt kluriga detaljer i skräckfilmen " The Shining " ( 1980 ) som jag är säker på, att de allra flesta film-tittarna har gått miste om.

Om man verkligen som film-tittare, har lyckats med, att ha satt sig in i skräckfilmen " The Shining " ( 1980 ) så framgår det med all tydlighet vem tvilling-systrarnas
( Alexa's och Alexie' s ) Moder var.

Extra tillägg: Jag kommer också att ta upp lite grann om ( " Tony " ) som verkligen var något mycket speciellt i skräckfilmen " The Shining "

( " Tony " ) som hade kontroll över tre olika platser inom
( " Danny Torrance's " ) mänskliga barn-kropp.

🚪🚪 🔑 De mörk-bruna och betsade dubbel-dörrarna som leder in till Rum nummer: ( 237 ) med knoppade vrid-handtag så följer frågan: Har du förstått ett, av skräckfilmens budskap som är kopplat till just Rum nummer: ( 237 ) inom " Thé Overlook's " ena hotell-korridor ... ?

Mvh/ JokerSpöket 👋👻
Senast redigerad av JokerMannen 2024-09-15 kl. 21:33.
Citera
2024-09-16, 08:08
Medlem
Saloths avatar
Såg filmen Shutter igår men det var en grej jag inte fattade eller jag kanske missade nåt.
Citera
2024-09-16, 22:00
Medlem
Citat:

Tills vidare och, tills det, att jag har skrivit klart mitt fortsättnings-inlägg beträffande när den unga pojken
( " Danny Torrance " ) som plötsligt stöter på och möter de tidigare mördade tvilling-systrarna
( " Alexa och Alexie " ) inom Thé Ovelook's " hotell ... så vill jag ställa några frågor till dig som är kopplade till den Brittisk-Amerikanska skräckfilmen " The Shining " från året 1980.

Fråga 1. ) Vem mördade tvilling-systrarna
( " Alexa och Alexie " ) ... det vill säga, långt innan familjen ( " Torrance " ) anlände till " Thé Overlook's " hotell ... ?

Fråga 2. ) Av vilken egentlig anledning mördades tvilling-systrarna ( " Alexa och Alexie " ) inom " Thé Overlook's hotell ... ?

Fråga 3. ) Vem var den gengångande kvinnan inom
" Thé Overlook's ena hotellrum och, som egentligen hade hotellrums-numret: ( 217 ) vilket, som i skräckfilmen
" The Shining " sedan ändrades till
hotellrums-numret: ( 237 )

Vem var den gengångande kvinnan ... ?

Fråga 4. ) Varför mördades kvinnan och, som i skräckfilmen " The Shining " ( 1980 ) lät sig uppenbaras som gengångare inom hotellrummet nummer: ( 237 ) samt då, uppstigandes ur badkars-vattnet ... ?

Fråga 5. ) Vilket budskap lyfts fram i skräckfilmen
" The Shining " ( 1980 ) då den unga pojken
( " Danny Torrance " ) plötsligt får syn på de tidigare, inom hotellet, mördade tvilling-systrarna
( " Alexa och Alexie " ) ... ?

Fråga 6. ) Vad betyder egentligen de två skrivna och sammansatt orden ( " REDRUM " ) ... ?

Fråga 7. ) Vem var det som skrev de två sammansatta orden ( " RED-RUM " ) ( 💄 ) på hotellrums-dörrens
insida ... ?

Obs❗De två sammansatta orden
( " REDRUM " ) läses spegelvänt ( " MURDER " ) men, min fråga till dig handlar om ordet REDRUM's egentliga betydelse.

Mvh/ JokerSpöket 👋👻
Senast redigerad av JokerMannen 2024-09-16 kl. 22:21.
Citera
2024-09-16, 22:49
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Tills vidare och, tills det, att jag har skrivit klart mitt fortsättnings-inlägg beträffande när den unga pojken
( " Danny Torrance " ) som plötsligt stöter på och möter de tidigare mördade tvilling-systrarna
( " Alexa och Alexie " ) inom Thé Ovelook's " hotell ... så vill jag ställa några frågor till dig som är kopplade till den Brittisk-Amerikanska skräckfilmen " The Shining " från året 1980.

Fråga 1. ) Vem mördade tvilling-systrarna
( " Alexa och Alexie " ) ... det vill säga, långt innan familjen ( " Torrance " ) anlände till " Thé Overlook's " hotell ... ?

Fråga 2. ) Av vilken egentlig anledning mördades tvilling-systrarna ( " Alexa och Alexie " ) inom " Thé Overlook's hotell ... ?

Fråga 3. ) Vem var den gengångande kvinnan inom
" Thé Overlook's ena hotellrum och, som egentligen hade hotellrums-numret: ( 217 ) vilket, som i skräckfilmen
" The Shining " sedan ändrades till
hotellrums-numret: ( 237 )

Vem var den gengångande kvinnan ... ?

Fråga 4. ) Varför mördades kvinnan och, som i skräckfilmen " The Shining " ( 1980 ) lät sig uppenbaras som gengångare inom hotellrummet nummer: ( 237 ) samt då, uppstigandes ur badkars-vattnet ... ?

Fråga 5. ) Vilket budskap lyfts fram i skräckfilmen
" The Shining " ( 1980 ) då den unga pojken
( " Danny Torrance " ) plötsligt får syn på de tidigare, inom hotellet, mördade tvilling-systrarna
( " Alexa och Alexie " ) ... ?

Fråga 6. ) Vad betyder egentligen de två skrivna och sammansatt orden ( " REDRUM " ) ... ?

Fråga 7. ) Vem var det som skrev de två sammansatta orden ( " RED-RUM " ) ( 💄 ) på hotellrums-dörrens
insida ... ?

Obs❗De två sammansatta orden
( " REDRUM " ) läses spegelvänt ( " MURDER " ) men, min fråga till dig handlar om ordet REDRUM's egentliga betydelse.

Mvh/ JokerSpöket 👋👻
Istället för att fråga ut mig så kan du väl svara på dina egna frågor bara
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in