2021-09-23, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Påtal om sömnproblem , nu ska jag sova . Men tack för alla tips. Återkommer med betyg när jag betat av några i helgen

Samma här. Great.
Btw. Du nämnde I Spit On Your Grave.
Finns det flera versioner? Jag såg den från 2010.
Jag älskar hämndfilmer.
Citera
2021-09-23, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Pft! Det här räddar bara nån natt eller två, jag sover alldeles för lite.

Verkligen spännande! Kan gå hur som helst med en sån människa.

Hmpf. Bara när du är naken, det borde du veta vid det här laget. Jävlar i mig! Grattis, din lilla nykomling! Hoppas det blir minst tio år till!

Det har verkligen det, folk vet fan inte vad de håller på med idag. Inte jag heller faktiskt, håller mig till de gamla, beprövade klassikerna. Låter som du har en plan där. Netflix och chill med Lena Handén

Har sett lite av den och den var inte sådär jättebra, inte alls som de gamla klassikerna. Ska ge den ett försök igen nån dag men när jag har tid över. Saint Maud känns som det vore lite för mycket drama över den, men Relic verkar lite lovande däremot. Håller själv på att bli dement och vet vad som väntar mig inom 10-15 år, så kan väl lätt relatera. Den ska bli intressant.
Possessor har jag kikat lite efter men inte verkat så bra så har inte tittat på den, men ska ge den ett försök.
ar du inte set Orphan än? Det måste du nästan omedelbart göra. Den var riktigt bra!

ORPHAN ÄR BRA! Du har bra koll.

Nu säger jag godnatt till alla.
Citera
2021-09-23, 01:21
Avslutad
Citat:
Pft! Det här räddar bara nån natt eller två, jag sover alldeles för lite.

Verkligen spännande! Kan gå hur som helst med en sån människa.

Hmpf. Bara när du är naken, det borde du veta vid det här laget. Jävlar i mig! Grattis, din lilla nykomling! Hoppas det blir minst tio år till!

Det har verkligen det, folk vet fan inte vad de håller på med idag. Inte jag heller faktiskt, håller mig till de gamla, beprövade klassikerna. Låter som du har en plan där. Netflix och chill med Lena Handén

Har sett lite av den och den var inte sådär jättebra, inte alls som de gamla klassikerna. Ska ge den ett försök igen nån dag men när jag har tid över. Saint Maud känns som det vore lite för mycket drama över den, men Relic verkar lite lovande däremot. Håller själv på att bli dement och vet vad som väntar mig inom 10-15 år, så kan väl lätt relatera. Den ska bli intressant.
Possessor har jag kikat lite efter men inte verkat så bra så har inte tittat på den, men ska ge den ett försök.
ar du inte set Orphan än? Det måste du nästan omedelbart göra. Den var riktigt bra!

Citat:
Ursprungligen postat av PerfectBed
Samma här. Great.
Jag älskar hämndfilmer.

Får ge ett mer utförligt svar imorgon. Men ska nog få dig tillbaka dit till laidback

Tydligen st0ckis verkar ha bra koll på dem enbart sett ettan.

God natt!

Edit ett sista tips triangle lite trippad film.

edit 2 orphan få bli första filmen ut ( trots att jag redan vet om tvisten )
Senast redigerad av Captinhero 2021-09-23 kl. 01:23.
Citera
2021-09-23, 01:24
Avslutad
Citat:
Jo, visst är det det och jag har väl sett det mesta inom genren nu. Descent är ett riktigt bra tips men den tillhör rullarna jag sett alldeles för många gånger genom åren.

Tack ändå för tipset!

Bra, undvik den. Riktigt usel. Kolla bara kritiken på imdb t.ex. Massvis med klagomål.

The autopsy of Jane Doe gillade jag inte sist jag såg den, vilket är några år sen. Kanske ska ge den ett försök till.

Session 9 är väldigt bra också, älskar gamla psyksjukhus och liknande. Hela atmosfären kring dem är läskig. Men samma sak där, sett den alldeles för många gånger för att den ska vara intressant att se igen, för tillfället.
Tror fan det var den jag såg när jag upplevde mitt livs första, kännbara, jordbävning,
Bodde ensam i min första lägenhet och när scenen med den där stolen visades och de typ säger att nånting kommer hända en, bla bla bla... så börjar det fan skaka! Då blev jag lite skakis.

Som Grave Encounters, inte någon bra rulle egentligen men eftersom den utspelar sig på ett psyksjukhus blir den genast mycket bättre, trots en del urfjantiga rollerna.

Son ska jag kolla upp, Men vad är du för mes som inte vågar se en film själv?

Tur att jag inte är ensam om att ogilla filmen skarpt, på Flashback. Lite mer kredibilitet till mitt inlägg.

Det har gjorts åt helvete för mycket rejält usel skräck de senaste åren och 20-21 måste varit de sämsta genom tiderna.
"SON" kan du se här https://www4.bflix.to/movie/son-rwpno/kko8yq4 som skräckfilm skulle jag ge den max 2 av 5
Citera
2021-09-23, 01:27
Avslutad
Minns fan inte ens när en skräckfilm gav mig "the creeps"

Edit Nya skräckisar det vill säga!
Senast redigerad av Kalk-Allan 2021-09-23 kl. 01:29.
Citera
2021-09-23, 01:27
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Its a deal!

Jo verkligen det tycker jag. Båda är underhållande på sina sätt.

Vilka är troma filmerna ? Älskar skräckkomedier som sagt så kom gärna med fler förslag!

Inte sett de du har nämnt så tack för tipsen. Ojoj blir inget annat än film hela helgen haha ;P

Jo såg första säsongen tycke den var bra då, men tyckte den tappade i andra. Men var ju över 10 år sen jag såg den. Har för mig att det kom en film också.

Hmm försöker tänka på fler exempel. En helt ok är ju a beginners guide to snuff och the belko experiment , bloodsucking bastards också.

Exam kan jag också tipsa om ( fast det är inte direkt en skräckkomedi)

Edit feast är ok möjligtvis lite överdriven

Vafan!! Har du inte sett Troma-filmerna?? Det är ju skamligt! Klassiker som The Toxic Avenger är ju ett måste i varje skräckfantasts bibliotek!
Slå ett getöga på den här listan så har du att göra ett tag.
Haha. Nä, jag känner lite detsamma. Fått en del filmtips nu.

Jo, den tappar lite men är fortfarande sevärd, om inte annat för att Daisy Adair är så sjukt söt när hon presenterar sig (My name's Daisy, Daisy Adair ) Filmen var inte mycket att hänga i granen däremot.

The Belko Experiment är ju också riktigt bra, speciellt med John C McGinley. Störtskön gubbe! A Beginners... tror jag inte att jag har set, så får ge den ett försök. Tack för tipset. Bloodsucking Bastards låter jäkligt tråkig däremot, hatar allt som har med vampyrer att göra.

Feast är däremot bra, även om lite överdriven som du säger. Har du sett Eightlegged Freaks då?
Citera
2021-09-23, 01:29
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Psycho har jag sett.
Skådespelerskan berättade att hon blev förstörd av scenen.

https://youtu.be/0WtDmbr9xyY

Jag kommer inte se alla. Rekommendera en eller två.

Välkommen till klubben. Jag har redan sömnproblem och det kan bara bli värre!

Haha jag förstår inte vilka filmerna är för.

Son kommer jag inte se ensam.

Vad tycker vi om Stephen King-filmer?

Fint att man inte är ensam

För 90- och 00-talister. Hjärndöda får utan smak eller eget tänkande!

Tycker du den verkar för läskig eller är det för att det blir för intimt och personligt på nåt sätt? (Helt ok att låta bli att svara om det är för påträngande)

Stephen Kings filmer är grymma! Typ Creepshow, en riktig klassiker. Eller Det, som är en rakt igenom grym film. Sen har vi Köplust som är väldigt välgjord med ett spännande manus som håller en intresserad filmen igenom.
Vad tycker du själv?
Senast redigerad av st0ckis 2021-09-23 kl. 01:34.
Citera
2021-09-23, 01:36
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalk-Allan
"SON" kan du se här [som skräckfilm skulle jag ge den max 2 av 5

Tack för tipset. Var det en dålig film eller inte alls läskig bara?
Citat:
Ursprungligen postat av Kalk-Allan
Minns fan inte ens när en skräckfilm gav mig "the creeps"

Edit Nya skräckisar det vill säga!
Nej, det är jävligt länge sen man såg en film som verkligen gav en kalla kårar. Tragiskt nog.
Citera
2021-09-23, 01:39
Avslutad
Kollar in "Son" nu för andra gången vet inte vad jag ska säga, om man bli skrämd av en film som denna så ja bra för dig! För mig är det mer en drama film..

Som skräck 1 - 5

Som drama 3 - 5
Citera
2021-09-23, 01:42
Avslutad
Citat:

Nej, det är jävligt länge sen man såg en film som verkligen gav en kalla kårar. Tragiskt nog.

En som jag tyckte var creepy var ju alone with her( dels för att den är så jävla verkligt gjord) .

Nej för fan dags att försöka sova. Men nu måste jag nog ha nallen i min famn för att kunna somna
Citera
2021-09-23, 01:44
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Samma här. Great.
Jag älskar hämndfilmer.
I Spit On Your Grave har det kommit två uppföljare till. 2 och 3: Vengeance Is Mine

Citat:
ORPHAN ÄR BRA! Du har bra koll.

Nu säger jag godnatt till alla.
Klart jag har.

Gonatt på're!

Citat:
Får ge ett mer utförligt svar imorgon. Men ska nog få dig tillbaka dit till laidback

Tydligen st0ckis verkar ha bra koll på dem enbart sett ettan.

God natt!

Edit ett sista tips triangle lite trippad film.

edit 2 orphan få bli första filmen ut ( trots att jag redan vet om tvisten )
Haha. Du är välkommen att försöka

Just ja, Triangle hade jag totalt glömt bort trots att jag såg den för inte allt för länge sedan. Som du säger så var den lite trippad men klart sevärd.
Har du sett Ghost Ship från 2002?

Ha så kul med filmtittandet
Citera
2021-09-23, 01:45
Avslutad
Citat:

Mer som en action/drama film
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in