2021-09-23, 00:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PerfectBed
The ring är bra. Tvåan kommer jag inte ihåg.
Kommer aldrig glömma bort hur skräckslagen jag blev när jag såg tjejen i garderoben. Såg den när jag var för ung också.

På tal om för ung så råkade jag se exorcisten.
Den har förstört mitt liv!
Vill du ha ihjäl mig, skicka en poster med Linda Blair.

Haha vette fan men exorcismen är ju tidvis hysteriskt rolig. Vette fan men är någon sjuk mörk humor över det hela.

Men såg den för första gången när jag över 20 iallafall.

The ring scenen när man får se honom sitta i stolen usch fy fan äckligt, ej sett 2an.

Sett den japanska originalet men den är inte lika läskig. En av få gångerna remaken är bättre än originalitet.
Citera
2021-09-23, 00:19
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalk-Allan
Svårt beroende vad du sett innan!

Men en favorit

The Descent

Jo, visst är det det och jag har väl sett det mesta inom genren nu. Descent är ett riktigt bra tips men den tillhör rullarna jag sett alldeles för många gånger genom åren.

Tack ändå för tipset!

Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Har funderat på att se den men när du säger så.. ja kanske inte

Kan tipsa om autopsy of Jane doe , gillade den eller session 9

Men blivit dåligt med film på senaste faktiskt :/

Bra, undvik den. Riktigt usel. Kolla bara kritiken på imdb t.ex. Massvis med klagomål.

The autopsy of Jane Doe gillade jag inte sist jag såg den, vilket är några år sen. Kanske ska ge den ett försök till.

Session 9 är väldigt bra också, älskar gamla psyksjukhus och liknande. Hela atmosfären kring dem är läskig. Men samma sak där, sett den alldeles för många gånger för att den ska vara intressant att se igen, för tillfället.
Tror fan det var den jag såg när jag upplevde mitt livs första, kännbara, jordbävning,
Bodde ensam i min första lägenhet och när scenen med den där stolen visades och de typ säger att nånting kommer hända en, bla bla bla... så börjar det fan skaka! Då blev jag lite skakis.

Som Grave Encounters, inte någon bra rulle egentligen men eftersom den utspelar sig på ett psyksjukhus blir den genast mycket bättre, trots en del urfjantiga rollerna.

Citat:
Nån som har sett Son?
Vågar inte titta på den ensam.

Såg den för några dagar sedan.
Kan ha varit det sämsta jag har sett på länge.

Son ska jag kolla upp, Men vad är du för mes som inte vågar se en film själv?

Tur att jag inte är ensam om att ogilla filmen skarpt, på Flashback. Lite mer kredibilitet till mitt inlägg.

Det har gjorts åt helvete för mycket rejält usel skräck de senaste åren och 20-21 måste varit de sämsta genom tiderna.
Senast redigerad av st0ckis 2021-09-23 kl. 00:27.
Citera
2021-09-23, 00:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Edit

Sett oculus då? Gillade den , är också mystisk av sig. Men om du gillar verklighetstroget Gore kan ju i spit on your grave rekommenderas.

Lättsamt over the Top evil ed, braindead, badtaste, eight legged freaks, tucker and dale vd evil.

Vill du se kvinnozombies få stryk kan jag rekommendera doghouse
Senast redigerad av Captinhero 2021-09-23 kl. 00:26.
Citera
2021-09-23, 00:26
Medlem
Citat:
Haha vette fan men exorcismen är ju tidvis hysteriskt rolig. Vette fan men är någon sjuk mörk humor över det hela.

Men såg den för första gången när jag över 20 iallafall.

The ring scenen när man får se honom sitta i stolen usch fy fan äckligt

Den scenen minns jag också!

Jag var 10… Jag får hjärtattack när jag ser henne. Dödsångest. Har sett några klipp med vänner, det ser rätt kul ut när hon springer ner för trappan.

Har du sett de senaste IT-filmerna?
Citera
2021-09-23, 00:27
Avslutad
Citat:
Den scenen minns jag också!

Jag var 10… Jag får hjärtattack när jag ser henne. Dödsångest. Har sett några klipp med vänner, det ser rätt kul ut när hon springer ner för trappan.

Har du sett de senaste IT-filmerna?

Jo ettan är ok

2an är meh

Öppningsscenen var ju bra i ettan men var ju inte direkt jätte läskig. Effekterna var ju lite väl … flummiga.

Sett invicibleman då ? Gillade den faktiskt.
Citera
2021-09-23, 00:29
Medlem
Finns inga läskiga filmer längre, tyvärr.
Citera
2021-09-23, 00:33
Medlem
Citat:
Sett invicibleman då ? Gillade den faktiskt.

Konceptet kommer från en film som heter Hollow Man med Kevin Bacon så den var inte intresseväckande för mig. Filmen började iaf bra.
Citera
2021-09-23, 00:34
Avslutad
Citat:

The autopsy of Jane Doe gillade jag inte sist jag såg den, vilket är några år sen. Kanske ska ge den ett försök till.

Session 9 är väldigt bra också, älskar gamla psyksjukhus och liknande. Hela atmosfären kring dem är läskig. Men samma sak där, sett den alldeles för många gånger för att den ska vara intressant att se igen, för tillfället.
Tror fan det var den jag såg när jag upplevde mitt livs första, kännbara, jordbävning,
Bodde ensam i min första lägenhet och när scenen med den där stolen visades och de typ säger att nånting kommer hända en, bla bla bla... så börjar det fan skaka! Då blev jag lite skakis.

Som Grave Encounters, inte någon bra rulle egentligen men eftersom den utspelar sig på ett psyksjukhus blir den genast mycket bättre, trots en del urfjantiga rollerna.

Son ska jag kolla upp, Men vad är du för mes som inte vågar se en film själv?

Tur att jag inte är ensam om att ogilla filmen skarpt, på Flashback. Lite mer kredibilitet till mitt inlägg.

Det har gjorts åt helvete för mycket rejält usel skräck de senaste åren

Har du sett hans split då? Gillade den riktigt mycket, kan också rekommenderas annars.

Ja gillade verkligen atmosfären i den ( även om den föll lite platt på slutet)

Haha sjuk upplevelse det där då.

Vad fan anklagar du mig att vara feg !? Faktiskt träffat BFC nu irl så inte är jag feg!

Haha tur det :P

Tycker ändå de senaste 10-15 åren har de kommit en del bra skräck. Både seriösa/blodiga/komiska/creepy

En del av dem jag nämnt nu är ju relativt nya.

Har Grave Encounters på min watchlist. Gillar ju sådana övergivna platser och den miljön. Ska nog fan ta och se den ensam i helgen :P

Annars hade jag också en period där jag såg riktigt b-skräckfilmer ( gjorde även en tråd om det). En sån dålig att den var underhållande var the sand tex haha
Citera
2021-09-23, 00:35
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Sett oculus då? Gillade den , är också mystisk av sig. Men om du gillar verklighetstroget Gore kan ju i spit on your grave rekommenderas.

Lättsamt over the Top evil ed, braindead, badtaste, eight legged freaks, tucker and dale vd evil.

Vill du se kvinnozombies få stryk kan jag rekommendera doghouse
Oculus har jag inte sett, har väl kikat efter den nån gång men trott det varit nån deckare med blodiga inslag. därav skräckgenren. Ska absolut ge den ett försök i natt!

Oh, I Spit On Your Grave är grym! Och de har faktiskt lyckats bra med uppföljarna, båda två.
En film i samma klass är The Last House On The Left från 2009. https://www.imdb.com/title/tt0844708/
Också en väldigt bra film.

Haha. Det är ju rejält klassiker, Braindead, Bad Taste och Tucker and Dale tillhör mina absoluta favoriter. Tyler Labine är en så sjukt bra skådis.

Doghouse är rejält trevlig också, synd det inte är fler nakna zombies bara. Kollar på Hostel nu och den kryllar ju av nakna fruntimmer.
Citera
2021-09-23, 00:35
Avslutad
Citat:
Konceptet kommer från en film som heter Hollow Man med Kevin Bacon så den var inte intresseväckande för mig. Filmen började iaf bra.

Ursäkta mig!?

Konceptet kommer redan från 1933! ( även det en underhållande film). Nej denna är nog betydligt bättre än Bacons film. Denna är mer verklighetstrogen. Tycker du ska ge den en chans
Citera
2021-09-23, 00:43
Avslutad
Citat:
Oculus har jag inte sett, har väl kikat efter den nån gång men trott det varit nån deckare med blodiga inslag. därav skräckgenren. Ska absolut ge den ett försök i natt!

Oh, I Spit On Your Grave är grym! Och de har faktiskt lyckats bra med uppföljarna, båda två.
En film i samma klass är The Last House On The Left från 2009. https://www.imdb.com/title/tt0844708/
Också en väldigt bra film.

Haha. Det är ju rejält klassiker, Braindead, Bad Taste och Tucker and Dale tillhör mina absoluta favoriter. Tyler Labine är en så sjukt bra skådis.

Doghouse är rejält trevlig också, synd det inte är fler nakna zombies bara. Kollar på Hostel nu och den kryllar ju av nakna fruntimmer.

Ja den är ju mer av en mystisk skräck film helt klart. Men gillade ändå konceptet ! Bra skådisar också. Tycker jag du ska

The last house on the left är också grym. Gillar revansch skräckfilmer. Sett hush? Eller ready or not också helt ok.

Inte sett uppföljarna av i spit on your grave kanske ska ge dem en chans.

Älskar skräckkomedier ! Finns ju sjukt många bra ( samt vissa som sagt som är
Så dåliga att de är bra) sett black sheep?

Doghouse är riktigt nice sett den där andra han Danny är med i serverance ?

Hostel är nice även 2an är inte helt dum.
Citera
2021-09-23, 00:43
Medlem
Citat:
Ursäkta mig!?

Konceptet kommer redan från 1933! ( även det en underhållande film). Nej denna är nog betydligt bättre än Bacons film. Denna är mer verklighetstrogen. Tycker du ska ge den en chans

Jaha. Min referens är Hollow Man.

Denna scen slog mig.
https://youtu.be/YGHpgXgpSh4

Tittade aldrig klart men kanske, kanske ska göra det i helgen då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in