2021-01-24, 16:51
Medlem
alwayslooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Hej @Doktor Kati "von Spökensteiner"

Obs❗Du skrev tidigare i skräckfilms-tråden ett fråge-inlägg till mig, var god se inlägg nummer
# 34.503 (20:43) på sidan 2.876 tack❗

Jag skrev sedan därefter ett svars-inlägg till dig om den Amerikansk-Kanadensiska skräckfilms-thrillern med titeln: "The Believers" från året 1987 samt även om skräck- och thriller-filmen "Bless the Child" från året 2000 med Kim Basinger.
Har du läst det svars-inlägget ?

Svars-inlägget finns på sidan 2.876 samt
# 34.506 (21:52)

Beträffande Haunted House-skräckfilmen, så kommer jag att framföra den filmen i skräckfilms-tråden framöver, men, jag tänker hålla både dig @Doktor Kati
"von Spökensteiner" och @alwayslook "von SkräckenBecker" på sträckbänken ett tag till.

Spiritistiska medier eller, ett spiritistiskt medium i en Haunted House-historia och skräckfilm är alltid väldigt spännande och ger en fantastisk kuslig stämning i filmen.

Allting som handlar om spiritism, det vill säga, tron om att de levande kan komma i förbindelse med de dödas andar är alltid mycket spännande 👍 💀 💀 💀

Séanser eller en séans, det vill säga, en sammankomst (speciellt) för andeskådning är alltid något mycket häpnadsväckande att få se i en Haunted House-historia och skräckfilm.

Andeskådning, det vill säga, en person som tror sig se andar eller har syner och ett spiritistiskt medium, en person som kan få kontakt med andevärlden, ger alltid en extra krydda i skräckfilmer 👍

Andar, själar, det vill säga, övernaturliga väsen som uppenbarar sig i skräckfilmens värld är bland det absolut bästa som man kan få se på film 👍

Även Ouija Board eller en så kallad Spirit Board, är något i särklass när den används i en Haunted House-historia och skräckfilm.

Att låta sig kommunicera med den andra sidan och de hädangångnas själar är alltid ruskigt spännande samt, ger alltid en spök-kuslig stämning i filmen.

Som exempel: I skräck- och demon-filmen "Thé Exorcist" från året 1973 där Linda Blair "Reagan" kommunicerar med den andra sidan med hjälp av en Ouija Board och sedan får kontakt med den otäcke "Kaptain Howdy" vilken är "Pazuzu" (Demonernas Konung och Gud, så som Stormvindens Gud), det är väldigt speciellt när en sådan Ouija-bräda finns med i en skräckfilm 👍

En Ouija Board eller en så kallad Talking Board har i sitt översta vänstra hörn ett
JA-svar och i det övre högra hörnet, finns ett Nej-svar

Den översta horisontala raden på Ouija-brädan har bokstäverna A till och med M.

Den därefter följande och undre horisontala raden, har bokstäverna N till och med Z.

Den tredje ( 3:e ) raden under bokstavs-raderna A till M samt N till och med Z, har siffrorna
1 2 3 4 5 6 7 8 9 och 0.

Den fjärde ( 4:e ) och sista raden på Ouija-brädan, har orden "Good By"

Jag äger själv en mycket fin Ouija Board, kanske dax nu, att försöka komma i kontakt med "Kaptain Howdy"

With best regards/
Jester, The Ghost 👋👻

Haha ja Good Luck with that JokerJester 👻

Finns hur många sånna filmer om Quija som helst verkar de som

Själv tycker jag ju absolut att Exorcisten är den bästa av dom alla innehållande just ett spiritboard, men jag tar gärna emot filmtips på andra bra filmer innehållande ämnet.
Den som varit bland de bättre men ändå ingen direkt hit är ju faktiskt Ouija: Origin of Evil från 2016.
Den är ju inte världsklass på nåt sätt, men den duger ju helt klart 🙂
De är svårt att inte få det att se löjligt ut antar jag 😄👻

Blir o kika på Kairo https://m.imdb.com/title/tt0286751/ senare ikväll.
Citera
2021-01-24, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alwayslook

Själv tycker jag ju absolut att Exorcisten är den bästa av dom alla innehållande just ett spiritboard, men jag tar gärna emot filmtips på andra bra filmer innehållande ämnet.
Den som varit bland de bättre men ändå ingen direkt hit är ju faktiskt Ouija: Origin of Evil från 2016.

God kväll min gode/a @alwayslook
"von SkräckenBecker"

Ärligt talat så skulle jag inte våga använda min Ouija Board för att försöka få kontakt med andevärlden och de hädangångnas själar så som ondskans krafter. ("Kaptain Howdy")

Jag anser och tycker att man inte skall leka med det okända eller❗... vad som har med ondskans krafter att göra, det vill säga det djävulska och Djävulen själv, jag har stor respekt gällande sådana där saker och dessutom, så tror jag, att dessa krafter har verklig existens.

Beträffande skräck- och demon-filmen "Thé Exorcist" från året 1973, så var det faktiskt många personer som avled under filminspelningen, och efter som jag med stor spänning har lyssnat igenom ett program som gjordes en kort tid efter skräckfilmen "Thé Exorcist" från 1973 och där man intervjuade de personer som varit med i filmen och då speciellt intervjun med Max von Sydow.

Många personer berättade häpnadsväckande saker som de själva hade varit med om och gjorde sedan jämförelser med skräckfilmen "Thé Exorcist" (1973) och alla utom Max von Sydow var helt överens om att man inte skall leka med det okända och deras krafter.

Det Engelska ordet Board, betyder i detta fallet Bräda (En bräda, och Den brädan), det vill säga, en Spirit-board eller, en Ande-bräda, det vill säga, en Ouija Board, däremot i den Haunted House-historia och skräckfilm som jag senare kommer att framföra i skräckfilms-tråden,

i den skräck- och Haunted House-filmen, där använder man under en séans ett så kallat Spirit-table med utlagda bokstäver på så som för JA- och NEJ-svar.

Det finns ett fåtal riktigt, riktigt fina skräck- och Haunted House-filmer, men, det finns betydligt fler riktigt dåliga sådana där nästan allting i filmerna är totalt överdrivet.

Den skräck- och Haunted House-filmen som jag senare skall framföra i skräckfilms-tråden, är en av de få och absolut i särklass bästa Haunted House-skräckfilmer som har skapats.

With best regards/
Jester, The Ghost 👋👻
Citera
2021-01-24, 18:54
Medlem
Citat:
Haha Gokväll gokväll Jester, The Ghost 👻

Jag har inte vad jag vet sett "The Victim".

Tack för tipset 😊👍

Jag blev lite småsugen på Storm of the Century
Denna oerhört korta film på endast fyra timmar och sjutton minuter

De var längesedan jag såg den, blev som sagt sugen 😊

Ha nu en spöklik trevlig afton Jokerspöket så dividerar vi vidare här i tråden
när idéer och tips kommer upp 😊🍺

Gutten kväll-en @alwayslook
"von SkräckenBecker" 👍

I går kväll såg jag den Brittiska thrillerfilmen
Out of Contention: "The Victim" från året 1972 och med Elizabeth Montgomery i huvudrollen.

Skådespelerskan, Elizabeth Montgomery var bara helt suverän i sin roll 👍

Den stora tvättkorgen skapade en fantastisk stämning i thrillerfilmen, jag avslöjar ingenting mer eftersom du inte har sett denna thrillerfilmen tidigare.

Spök-applåder 👏👻 för Elizabeth Montgomery.

Dubbel-tummad 👍👍för thrillerfilmens spänning.

Gällande Stephen King’s ihopsatta skräckfilm, "Storm of the Century" från året 1999,

JokerSpöket 👻💭 undrar, mäktade @alwayslook "von SkräckenBecker" med att se hela skräckfilmen i går kväll och en bit in på nattens småtimmar på hela makalösa fyra timmar och 17 minuter ?

I dag, och under eftermiddagen valde jag ut kvällens film, vilken blev⬇

En Brittisk thrillerfilm som har titeln:
Shattered: "Something to Hide" och är från året 1972.

Det kommer att bli den första gången som jag skall se denna thrillerfilmen under kommande kväll och sålunda vet jag ingenting om filmen.

I thrillerfilmens huvudroll finns skådespelerskan, Shelley Winters som "Gabriella" och hon är en riktigt bra skådespelerska på film 👍

Peter Finch som "Harry Field.

Linda Hayden som "Lorelei" och Harold Goldblatt ...... med flera ..........................

1 ) En man trakasserad av sin snygga fru.

2 ) En havande tonårig flicka är ute på vägen och liftar.

Jag ser verkligen fram mot att få se denna thrillerfilmen under kommande kväll och den ser ut att kunna bli riktigt bra och dessutom spännande.

Thrillerfilmen Shattered: "Something to Hide" från året 1972 är baserad på en novell med samma titel vilken skrevs av författaren Nicholas John Turney Monsarrat under året 1963. En stor författare som skrivit 44 böcker.

With best regards/
Jester, The Ghost 👋👻
Citera
2021-01-25, 10:49
Medlem
Citat:

God förmiddag @alwayslook
"von SkräckenBecker" 👍

I går kväll såg jag den Brittiska thrillerfilmen Shattered: "Something to Hide" från året 1972 och med Shelley Winters i huvudrollen.

Thrillern var riktigt spännande och många gånger väldigt kuslig 👍

Jag ger denna thrillerfilmen tre ( 3 ) stjärnor av
fem ( 5 ) möjliga ☆ ☆ ☆

När vi har diskuterat lite grann om skräckfilmer som har en Ouija-bräda, så undrar jag.

1 ) Ouija: "Origin of Evil" som är en Amerikansk och övernaturlig skräckfilm från året 2016.

2 ) "Ouija" som även den är en Amerikansk övernaturlig skräckfilm från året 2014.

3 ) "Witchboard" som är en Amerikansk skräckfilm från 1986.

Jag tycker att skräckfilmen från 2016 är betydligt bättre än den från året 2014, och jag tycker att den filmen från 1986, är bättre än både den från 2014 och den från 2016.

Vilken av de tre ( 3 ) nämnda skräckfilmerna tycker du är den bästa ?

I skräckfilmen Ouija: Origin of Evil" från 2016 så tycker jag att den unga flickans gapande mun är bra så som hennes vita demon-ögon och även när hon ses gå på alla fyra uppe i taket.

Fråga gällande gårdagens skräckfilm,

Du skrev i ditt inlägg under gårdagen att du skulle se den Japanska skräckfilmen med titeln: Kaïro: "Pulse" från året 2001, hur tyckte du att filmen var ?

Du får mer än gärna svara på mitt tidigare skrivna inlägg, # 34.614 ( 18:54 ) och på sidan 2.885 gällande min fråga till dig om Stephen King’s ihopsatta skräckfilm "Storm of the Century" från året 1999.

Jag återkommer till skräckfilms-tråden under dagen och berättar lite grann om kvällens film.

With best regards/
Jester, The Ghost 👋👻
Citera
2021-01-25, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Jag kommer faktiskt inte ihåg riktigt vilken den senaste skräckfilmen jag såg var, men tror att det var Galaxy of terror som jag skrev om i tråden. Jag håller på att titta på en del TV-serier och andra filmer, för att se vad som är värt att spara på.

Hej Skräckens klubba

Skräck- och science fiction-filmen "Galaxy of Terror" från året 1981 har faktiskt många riktigt bra skådespelare⬇

Robert Englund
("A Nightmare on Elm Street")

Ray Walston
("My Favorite Martian")

Jack Blessing, Bernard Behrens, Grace Zabriskie, Edward Albert,

Sid Haig ("Halloween" från året 2007)

Zalman King.
(Filmregissör och författare, skådespelare och producent) han var en stor herre, han avled under året 2012.

Mindwarp: "Galaxy of Terror" från 1981 har som tidigare ovan nämnts, många fina skådespelare samt producerades av Roger Corman.

Jag undrar vad du tyckte och ansåg om denna skräck- och science fiction-filmen ?

Har du även sett den efterkomna skräck- och science fiction-filmen med titeln:
Mutant: "Forbidden World" från året 1982 ? ... också den filmen, producerad av Roger Corman och är en kult-klassiker.

På tal om de Amerikanska skräck- och slasher-filmerna "Friday the 13th" med "Jason Voorhees" ... är det inte på tiden för dig nu att se om de två första filmerna ? ... speciellt då tänker jag på den oförglömliga scenen i "Friday the 13th" part II från året 1981 med "Jason Voorhees" ... "The Window Crach"

Jag minns mycket väl när jag såg denna skräckfilmen för första gången, det vill säga, "Friday the 13th" part II från året 1981.

"The Window Crach" ... den scenen kom helt oförberett och blixtsnabbt och jag minns hur jag ryckte till så hjärtat satte sig i halsgropen, och sedan när jag strax därefter fick se "Jason Voorhees" helt avmaskerad,

hans vanföreställda ansikte och hans ögon samt hans huvudhår, en riktigt otäck scen som sedan dess har etsat sig fast i tankarna och minnet, en oförglömlig scen i denna filmen.

Ps: Det är bra att du håller ordning på dina filmer och tittar över och ser vad som är värt att spara.

Ordning å REDA,
med "Jason" på FREDA 👍 ... Ds.

Mvh/@JokerMannen
Senast redigerad av JokerMannen 2021-01-25 kl. 11:58.
Citera
2021-01-25, 17:35
Medlem
alwayslooks avatar
Citat:
God förmiddag @alwayslook
"von SkräckenBecker" 👍

I går kväll såg jag den Brittiska thrillerfilmen Shattered: "Something to Hide" från året 1972 och med Shelley Winters i huvudrollen.

Thrillern var riktigt spännande och många gånger väldigt kuslig 👍

Jag ger denna thrillerfilmen tre ( 3 ) stjärnor av
fem ( 5 ) möjliga ☆ ☆ ☆

När vi har diskuterat lite grann om skräckfilmer som har en Ouija-bräda, så undrar jag.

1 ) Ouija: "Origin of Evil" som är en Amerikansk och övernaturlig skräckfilm från året 2016.

2 ) "Ouija" som även den är en Amerikansk övernaturlig skräckfilm från året 2014.

3 ) "Witchboard" som är en Amerikansk skräckfilm från 1986.

Jag tycker att skräckfilmen från 2016 är betydligt bättre än den från året 2014, och jag tycker att den filmen från 1986, är bättre än både den från 2014 och den från 2016.

Vilken av de tre ( 3 ) nämnda skräckfilmerna tycker du är den bästa ?

I skräckfilmen Ouija: Origin of Evil" från 2016 så tycker jag att den unga flickans gapande mun är bra så som hennes vita demon-ögon och även när hon ses gå på alla fyra uppe i taket.

Fråga gällande gårdagens skräckfilm,

Du skrev i ditt inlägg under gårdagen att du skulle se den Japanska skräckfilmen med titeln: Kaïro: "Pulse" från året 2001, hur tyckte du att filmen var ?

Du får mer än gärna svara på mitt tidigare skrivna inlägg, # 34.614 ( 18:54 ) och på sidan 2.885 gällande min fråga till dig om Stephen King’s ihopsatta skräckfilm "Storm of the Century" från året 1999.

Jag återkommer till skräckfilms-tråden under dagen och berättar lite grann om kvällens film.

With best regards/
Jester, The Ghost 👋👻

Good Afternoon Jester, The Ghost 👻😁

Jajjemen, jag såg klart kortfilmen Storm of the century 😁

Jag såg filmen Kairo igår, fann den helt ok faktiskt, 3/5 om jag betygsätter den som hastigast.
Jag är inget jättestort fan av asiatiska filmer överhuvudtaget, men vissa är fantastiskt bra 😊

Utav alla dessa brädspels-filmer väljer jag faktiskt Quija: Origin of Evil, tätt följt av Witchboard, den var förövrigt väldigt längesedan jag såg faktiskt, så tack för din påminnelse 😀👍

Ja de gjordes många härliga thriller/skräckfilmer på 70-talet, ofta är ju skådespeleriet och miljöerna på en helt annan nivå kan man tycka, gentemot dagens lägre nivå 😜

Shattered Har jag inte sett, men jag kanske kan ta några dagar framöver och se några 70-talare, även om jag allt som oftast är på jakt efter nyare filmer 😊

Jag har inget speciellt på agendan idag som jag tänkt att se, så vi får avvakta med filmval tills senare ikväll 👻
Citera
2021-01-25, 18:40
Medlem
Citat:

Jajjemen, jag såg klart kortfilmen Storm of the century 😁

Jag såg filmen Kairo igår, fann den helt ok faktiskt, 3/5 om jag betygsätter den som hastigast.
Jag är inget jättestort fan av asiatiska filmer överhuvudtaget, men vissa är fantastiskt bra 😊

Utav alla dessa brädspels-filmer väljer jag faktiskt Quija: Origin of Evil, tätt följt av Witchboard, den var förövrigt väldigt längesedan jag såg faktiskt, så tack för din påminnelse 😀👍

Ja de gjordes många härliga thriller/skräckfilmer på 70-talet, ofta är ju skådespeleriet och miljöerna på en helt annan nivå kan man tycka, gentemot dagens lägre nivå 😜

Shattered Har jag inte sett, men jag kanske kan ta några dagar framöver och se några 70-talare, även om jag allt som oftast är på jakt efter nyare filmer 😊

Jag har inget speciellt på agendan idag som jag tänkt att se, så vi får avvakta med filmval tills senare ikväll 👻

Gutten kväll-en @alwayslook
"von SkräckenBecker" 👍

Som tidigare nämnts i ett av mina skrivna inlägg så såg jag den Brittiska thrillerfilmen Shattered: "Something to Hide" från året 1972 under gårdags-kvällen och med den mycket fina och duktiga skådespelerskan, Shelley Winters.

"Something to Hide" var riktigt spännande och även kuslig 👍

Skådespelerskan, Shelley Winters är alltid väldigt bra i sina filmroller och för kvällens kommande film-tittning framför skärmen har jag i dag och under eftermiddagen valt ut en ny film med skådespelerskan Shelley Winters.

Kvällens film 🌜 som jag i dag har valt ut
blev⬇( ☆☆☆ 🎭 ☆☆☆ )

En London/Engelsk skräc- och thriller-film som har titeln:⬇

"Whoever Slew Aunite Roo"
och som är från året 1971.

I huvudrollen: Shelley Winters som
"Mrs. Forrest"

Lionel Jeffries som "The Inspector"

Pat Heywood som "Doctor Mason ...........
...................... med flera .................

Skräck- och thriller-filmen
"Whoever Slew Aunite Roo" (1971)

Regissören: Curtis Harrington.

1 ) Say Good Night to Auntie Roo,
Kiddies ... it's Deadtime ❗

2 ) Barnen är perfekta och filmens stil är otroligt fantastisk 👍

3 ) Shelley Winters "Mrs. Forrest är riktigt kuslig och skrämmande i denna skräck- och thriller-filmen, men❗hon har en komplexitet därför att där finns en betydligt djupare historia bakom hennes yttre utseende och handling.

4 ) Absolut i stil och jämförelse med skräck- och thriller-filmen "Psycho" från året 1960 av mästaren Alfred Hitchcock, det vill säga,

"Norman Bates" och modern, "The Mother Norma Bates" som han grävt upp från graven och därefter stoppat upp henne och sedan placerat henne [liket 💀] nerbäddad i sängen.

Skräck- och thriller-filmen
"Whoever Slew Aunite Roo" (1971) har just någon, nerbäddad i en speciell säng ?

5 ) En vit barnkista i ett av husets rum ?

@alwayslook "von SkräckenBecker" om du tidigare inte har sett denna skräck- och thriller-filmen "Whoever Slew Aunite Roo" (1971), så vill jag verkligen rekommendera den till dig.

Det är väldigt många år sedan som jag såg denna skräck- och thriller-filmen sist.

Det skall bli riktigt härligt att få bänka sig framför skärmen under kvällen och få se om denna filmen på nytt igen 👍

Jag hoppas att du kommer att hitta en riktigt bra och spännande skräck- eller thriller-film under kvällen som du sedan kan få njuta av framför skärmen 👍

With best regards/
Jester, The Ghost 👋👻
Citera
2021-01-26, 02:34
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Hej Skräckens klubba

Skräck- och science fiction-filmen "Galaxy of Terror" från året 1981 har faktiskt många riktigt bra skådespelare⬇

Robert Englund
("A Nightmare on Elm Street")

Ray Walston
("My Favorite Martian")

Jack Blessing, Bernard Behrens, Grace Zabriskie, Edward Albert,

Sid Haig ("Halloween" från året 2007)

Zalman King.
(Filmregissör och författare, skådespelare och producent) han var en stor herre, han avled under året 2012.

Mindwarp: "Galaxy of Terror" från 1981 har som tidigare ovan nämnts, många fina skådespelare samt producerades av Roger Corman.

Jag undrar vad du tyckte och ansåg om denna skräck- och science fiction-filmen ?

Har du även sett den efterkomna skräck- och science fiction-filmen med titeln:
Mutant: "Forbidden World" från året 1982 ? ... också den filmen, producerad av Roger Corman och är en kult-klassiker.

På tal om de Amerikanska skräck- och slasher-filmerna "Friday the 13th" med "Jason Voorhees" ... är det inte på tiden för dig nu att se om de två första filmerna ? ... speciellt då tänker jag på den oförglömliga scenen i "Friday the 13th" part II från året 1981 med "Jason Voorhees" ... "The Window Crach"

Jag minns mycket väl när jag såg denna skräckfilmen för första gången, det vill säga, "Friday the 13th" part II från året 1981.

"The Window Crach" ... den scenen kom helt oförberett och blixtsnabbt och jag minns hur jag ryckte till så hjärtat satte sig i halsgropen, och sedan när jag strax därefter fick se "Jason Voorhees" helt avmaskerad,

hans vanföreställda ansikte och hans ögon samt hans huvudhår, en riktigt otäck scen som sedan dess har etsat sig fast i tankarna och minnet, en oförglömlig scen i denna filmen.

Ps: Det är bra att du håller ordning på dina filmer och tittar över och ser vad som är värt att spara.

Ordning å REDA,
med "Jason" på FREDA 👍 ... Ds.

Mvh/@JokerMannen

Så här skrev jag tidigare i tråden rörande Galaxy of Terror:

Nu har jag också betat av Galaxy of terror. När filmen startade så tänkte jag faktiskt på The Terminator som också har den där blåtonade ljussättningen. Efter det finns det inte så mycket likheter. Skådisen som spelade psykfallet Jeff Wainwright i Falcon Crest har en riktigt stor roll i filmen. Själva storyn med The Master och allt är 100% LSD.

2 Mästare av 5 möjliga för James Camerons försök att koka soppa på en spik när det gäller produktionen och för den besynnerliga maskvåldtäkten. Jag väntade bara på att de skulle röka cigg efteråt.

Forbidden World har jag däremot inte sett.

När det gäller Friday the 13th-rullarna så får jag ibland ryck och ser en eller ett par filmer, ofta någon av de fyra första som jag gillar bäst. Men när jag hade de (så gott som oklippta) för första gången på VHS, bandade från Filmnet, så tittade jag nästan sönder filmerna, speciellt The Final Chapter. Nu är det mer sällan jag drar ett Friday-maraton då jag alltid brukar tappa sugen när det är dags för Jason Takes Manhattan, Jason Goes to Hell och skitfilmen Jason X. Just Jason X avskyr jag nog mest av alla i serien, men även Pinhead hamnade i rymden. Det var väl någon slags minitrend kan hända.

Jag var inte så överförtjust i zombie-Jason heller även om Kane Hodder gjorde ett ok jobb och Carl Buechler gjorde ett riktigt bra FX-jobb i del 7. Filmen var ju däremot helt sönderklippt och alla artiklar man läst i Fangoria inför filmsläppet gjorde ju att man hatade MPAA.

Nej, ska de göra en Friday the 13th-rulle till (en sista där de går all-out skulle vara guld) ska det vara i stil med de fyra första och i viss mån remaken (minus tunnlarna). Även om Jason var seg som en kackerlacka när det gällde skador så hade han ju sitt skjul, sitt skitiga dass och altare i skogen. När jag var ung så undrade jag alltid vad han åt. Det var ju inte Calzone iallafall.
Citera
2021-01-26, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Så här skrev jag tidigare i tråden rörande Galaxy of Terror:

Nu har jag också betat av Galaxy of terror. När filmen startade så tänkte jag faktiskt på The Terminator som också har den där blåtonade ljussättningen. Efter det finns det inte så mycket likheter. Skådisen som spelade psykfallet Jeff Wainwright i Falcon Crest har en riktigt stor roll i filmen. Själva storyn med The Master och allt är 100% LSD.

2 Mästare av 5 möjliga för James Camerons försök att koka soppa på en spik när det gäller produktionen och för den besynnerliga maskvåldtäkten. Jag väntade bara på att de skulle röka cigg efteråt.

Forbidden World har jag däremot inte sett.

När det gäller Friday the 13th-rullarna så får jag ibland ryck och ser en eller ett par filmer, ofta någon av de fyra första som jag gillar bäst. Men när jag hade de (så gott som oklippta) för första gången på VHS, bandade från Filmnet, så tittade jag nästan sönder filmerna, speciellt The Final Chapter. Nu är det mer sällan jag drar ett Friday-maraton då jag alltid brukar tappa sugen när det är dags för Jason Takes Manhattan, Jason Goes to Hell och skitfilmen Jason X. Just Jason X avskyr jag nog mest av alla i serien, men även Pinhead hamnade i rymden. Det var väl någon slags minitrend kan hända.

Jag var inte så överförtjust i zombie-Jason heller även om Kane Hodder gjorde ett ok jobb och Carl Buechler gjorde ett riktigt bra FX-jobb i del 7. Filmen var ju däremot helt sönderklippt och alla artiklar man läst i Fangoria inför filmsläppet gjorde ju att man hatade MPAA.

Nej, ska de göra en Friday the 13th-rulle till (en sista där de går all-out skulle vara guld) ska det vara i stil med de fyra första och i viss mån remaken (minus tunnlarna). Även om Jason var seg som en kackerlacka när det gällde skador så hade han ju sitt skjul, sitt skitiga dass och altare i skogen. När jag var ung så undrade jag alltid vad han åt. Det var ju inte Calzone iallafall.

God eftermiddag på sig
"Skräckens klubba" 👍

Tack för ditt svars-inlägg
i skräckfilms-tråden

Efter som du inte har sett skräck- och science fiction-filmen Mutant: "Forbidden World" från året 1982 så föreslår jag dig att du framöver bänkar dig framför skärmen någon kväll eller natt och ser denna skräckfilmen,

givet vis med en härlig Calzóne på tallriken samt med en god dryck till 🍕🍕🍕 🍺

JokerSpöket undrar 👻💭 ❓ ... hur vet du att inte "Jason Voorhees" käkat Calzónes ?
han kanske smyg-åt Calzónes på till exempel utedasset på "Camp Crystal Lake" när "Pamela inte kunde se honom.

Som jag tidigare framfört i ett av mina skrivna inlägg så är scenen "The Window Crach" med "Jason Voorhees" i skräck- och slasher-filmen "Friday the 13th" part II från året 1981 en oförglömlig liten härlig och kuslig scen som för alltid har etsat sig fast i både tankarna och minnet.

JokerSpöket undrar 👻💭 ❓ vad "Klubban" själv tycker och anser om denna lilla härligt kusliga scen i skräckfilmen "Friday the 13th"
part II från 1981 ?

Berätta mer än gärna för Jokern vad du själv tycker är bäst med denna scenen "The Window Crach" ?

Mvh/ @JokerMannen

Ps: Sänder en blodig hälsning från "Camp Crystal Lake" och från "Jason" och "Pamela Voorhees" ... I dag skall "Jason Voorhees" in till stan och köpa sig en
Calzóne .... Ds.
Senast redigerad av JokerMannen 2021-01-26 kl. 12:56.
Citera
2021-01-26, 15:13
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
God eftermiddag på sig
"Skräckens klubba" 👍

Tack för ditt svars-inlägg
i skräckfilms-tråden

Efter som du inte har sett skräck- och science fiction-filmen Mutant: "Forbidden World" från året 1982 så föreslår jag dig att du framöver bänkar dig framför skärmen någon kväll eller natt och ser denna skräckfilmen,

givet vis med en härlig Calzóne på tallriken samt med en god dryck till 🍕🍕🍕 🍺

JokerSpöket undrar 👻💭 ❓ ... hur vet du att inte "Jason Voorhees" käkat Calzónes ?
han kanske smyg-åt Calzónes på till exempel utedasset på "Camp Crystal Lake" när "Pamela inte kunde se honom.

Som jag tidigare framfört i ett av mina skrivna inlägg så är scenen "The Window Crach" med "Jason Voorhees" i skräck- och slasher-filmen "Friday the 13th" part II från året 1981 en oförglömlig liten härlig och kuslig scen som för alltid har etsat sig fast i både tankarna och minnet.

JokerSpöket undrar 👻💭 ❓ vad "Klubban" själv tycker och anser om denna lilla härligt kusliga scen i skräckfilmen "Friday the 13th"
part II från 1981 ?

Berätta mer än gärna för Jokern vad du själv tycker är bäst med denna scenen "The Window Crach" ?

Mvh/ @JokerMannen

Ps: Sänder en blodig hälsning från "Camp Crystal Lake" och från "Jason" och "Pamela Voorhees" ... I dag skall "Jason Voorhees" in till stan och köpa sig en
Calzóne .... Ds.

Det jag gillar mest är väl att han ser ut lite som en missbildad hillbilly med hårtesar, etc. Det jag inte gillar med tvåan är snickarbyxorna och den rutiga skjortan. Tack vare internet så har jag förstått att hela fönsterkraschen är en drömsekvens och att Paul är död. Men det gjorde jag inte när jag var yngre och fattade inte vad som hände med Paul. Det är ju oklart än idag hur han dog. Friday the 13th-serien har faktiskt en förvånande brist på kontinuitet, både gällande handling och Jasons utseende. Lite hårtesar kunde gott ha varit kvar på Jasons skalle i efterföljarna och de kunde ju ha förklarat vad som hände med Paul.

Amy Steel är för övrigt tvåa på min lista av "final girls". Etta är Kimberly Beck i fyran. Hon är både snyggast och tuffast.
Citera
2021-01-26, 16:26
Medlem
Citat:

God eftermiddag på sig @alwayslook
"von SkräckenBecker" 👍

Den Brittiska thrillerfilmen heter inte Shattered utan titeln är: "Something to Hide" (1972)

Shattered: är ett ord som står före thrillerfilmens titel och berättar vad filmen handlar om.

Fråga: Blev gårdagens skräckfilms-kväll eller natt till belåtenhet undrar
ett styck JokerSpöke 👻💭 ❓

JokerSpöket själv, 👻📺 hade en riktigt härlig skräck- och thriller-films-kväll framför skärmen i går och det blev som vanligt helt tomt i popcornskålen 🌽🌽🌽 samt Coca Colan
bottnad 👍

Den Engelska skräckfilms-thrillern
"Whoever Slew Aunite Roo" från 1971 var otroligt kuslig och väldigt spännande, jag var mycket nöjd och belåten samt tillfredsställd efter filmens slut 👍

Skådespelerskan, Shelley Winters var helt enkelt sagt, makalöst bra i sin roll som
"Mrs. Forrest"

En liten blandning av "Doctor Jekyll and Mister Hyde-stil" så som även "Norma Bates-stilen"

Handen som gungade vaggan var också något väldigt speciellt i filmen

Barnen var helt underbara i sina roller i denna skräck- och thriller-filmen "Auntie Roo" och "Mrs. Forrest" ... men❗(Shelley Winters) var esset i leken
i filmen 👍

Den ihopfällbara stegen, barnkistan och den som låg i den speciella sängen ... var kusligheten själv i filmen.

Jag återkommer till skräckfilms-tråden under kvällen där jag bland annat framför kvällen skräck- och thriller-film.

With best regards/
Jester, The Ghost 👋👻
Senast redigerad av JokerMannen 2021-01-26 kl. 16:42.
Citera
2021-01-26, 16:46
Medlem
alwayslooks avatar
Citat:
God eftermiddag på sig @alwayslook
"von SkräckenBecker" 👍

Den Brittiska thrillerfilmen heter inte Shattered utan titeln är: "Something to Hide" (1972)

Shattered: är ett ord som står före thrillerfilmens titel och berättar vad filmen handlar om.

Fråga: Blev gårdagens skräckfilms-kväll eller natt till belåtenhet undrar
ett styck JokerSpöke 👻💭 ❓

JokerSpöket själv, 👻📺 hade en riktigt härlig skräck- och thriller-films-kväll framför skärmen i går och det blev som vanligt helt tomt i popcornskålen 🌽🌽🌽 samt Coca Colan
bottnad 👍

Den Engelska skräckfilms-thrillern
"Whoever Slew Aunite Roo" från 1971 var otroligt kuslig och väldigt spännande, jag var mycket nöjd och belåten samt tillfredsställd efter filmens slut 👍

Skådespelerskan, Shelley Winters var helt enkelt sagt, makalöst bra i sin roll som
"Mrs. Forrest"

En liten blandning av "Doctor Jekyll and Mister Hyde-stil" så som även "Norma Bates-stilen"

Handen som gungade vaggan var också någont väldigt speciellat i filmen

Barnen var helt underbara i sina roller i denna skräck- och thriller-filmen "Auntie Roo" och "Mrs. Forrest" ... men❗(Shelley Winters) var esset i leken i filmen 👍
v
Den ihopfällbara stegen, barnkistan och den som låg i den speciella sängen ... var kusligheten själv i filmen.

Jag återkommer till skräckfilms-tråden under kvällen där jag bland annat framför kvällen skräck- och thriller-film.

With best regards/
Jester, The Ghost 👋👻

Gooood Afternooon Jester The Ghost 👻

Du verkar ju ha hittat några guldkorn från de ljuva sjuttiotalet m a o

Här blev det Netflix på kvällen 🙂

Vi såg en ny film Sightless (2020) https://www.imdb.com/title/tt10303430/?ref_=nv_sr_srsg_0

Storyn var ok, men den var lite seg emellanåt tyvärr. 2/5

Ska se vad man hittar till kvällen, gärna något med tema på vildmark tänkte jag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in