2021-08-25, 21:45
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark

Skräckfilm 2021 är döende. Behövs något nytt.
Inga fler jävla remakes av klassiker från 70, 80 och 90 talet.

Jag tycker ändå att det görs helt ok skräckfilmer nu för tiden. Det finns några bra som kommit från indie-scenen, men i Hollywood görs det mest skräp. Det var betydligt värre för 10-15 år sedan.
Citera
2021-08-26, 20:52
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SadEyes
Jag tycker ändå att det görs helt ok skräckfilmer nu för tiden. Det finns några bra som kommit från indie-scenen, men i Hollywood görs det mest skräp. Det var betydligt värre för 10-15 år sedan.

Några exempel? Har inte inte så stor koll på indie-filmer.
Citera
2021-08-27, 09:18
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Några exempel? Har inte inte så stor koll på indie-filmer.

Censor (2021) UK
The Power (2021) UK
Satan's Slaves (2017) Indonesien
Night of the Wolf (2014) USA
Train to Busan (2016) Korea
Évolution (2015) Belgien
My Friend Dahmer (2017) USA
The Lighthouse (2019) UK
The Wind (2018) USA
Errementari (2017) Baskien
Hagazussa (2017) Österrike
The Witch (2015) UK
Senast redigerad av SadEyes 2021-08-27 kl. 09:20.
Citera
2021-08-30, 09:08
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SadEyes
Jag har ingen koll på den heller, men jag har svårt att tro att den kommer vara lika bra. Trailern ser lite för sockersöt ut. Det var den slummiga och perverterade miljön som gjorde originalet så bra. Filmen verkar också lite väl inkluderande med en salig blandning av folkslag, många honky's, där jag tycker att Candyman främst är en afroamerikansk berättelse och myt.
Det är ju fiktion så varför kan det inte förekomma vita i berättelsen?
Citera
2021-09-04, 23:23
Medlem
Fiskmånglarens avatar
Werewolves within 2021.
Jag slår ett slag för denna välskrivna skräckfilmskomedi.
Mycket bra dialog, jag skrattade faktiskt åtskilliga gånger.
Samtidigt svårgissad och blodig.
Rekommenderas!
Citera
2021-09-11, 17:58
Medlem
Kalender-mannens avatar
Jag ser folk på forum runt om prisa James Wans Malignant som han bästa film hittills det känns som vi ser på två helt olika filmer. Skådespelet är PLATT, klippningen är gjort helt utan feeling eller rytm och storyns introduktion känns som att snubbla in i ett rum och bryta kuken på en dörrkarm. Har ni sett den? Karaktärsdrag existerar inte och industri-metal musiken är så otrolig daterad och undermåligt mixad att man skulle kunna tro att detta är en högbudget porrfilm från 2011!! Jag blev tvungen stoppa mig själv 25 minuter in då jag naivt fortsatte att ge den fler och fler chanser att växa till sig.
Citera
2021-09-12, 23:33
Medlem
Zaxxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalender-mannen
Jag ser folk på forum runt om prisa James Wans Malignant som han bästa film hittills det känns som vi ser på två helt olika filmer. Skådespelet är PLATT, klippningen är gjort helt utan feeling eller rytm och storyns introduktion känns som att snubbla in i ett rum och bryta kuken på en dörrkarm. Har ni sett den? Karaktärsdrag existerar inte och industri-metal musiken är så otrolig daterad och undermåligt mixad att man skulle kunna tro att detta är en högbudget porrfilm från 2011!! Jag blev tvungen stoppa mig själv 25 minuter in då jag naivt fortsatte att ge den fler och fler chanser att växa till sig.
Hahah, som med flesta nya skräckfilmer är det mest underhållande recensionerna. Den verkar för gorig för min del annars.

Wan är producent för en ny filmatisering av "Salems Lot" läser jag, samt involverad i ny "The Tommyknockers". Den senare känns motiverad men tvivlar på att "Salems Lot" kommer upp i nivå med de två tidigare mini-serierna.
Citera
2021-09-13, 14:40
Medlem
Kalender-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaxxon
Hahah, som med flesta nya skräckfilmer är det mest underhållande recensionerna. Den verkar för gorig för min del annars.

Wan är producent för en ny filmatisering av "Salems Lot" läser jag, samt involverad i ny "The Tommyknockers". Den senare känns motiverad men tvivlar på att "Salems Lot" kommer upp i nivå med de två tidigare mini-serierna.

Hm... Well f-that. Ähh, vem lurar jag! Jag kommer såklart se den då jag älskar boken och tv-filmen. Vore ball om de kunde få med mera grejer ur boken som kökscenen med föräldrarna och många andra sociala sammanhang.
Senast redigerad av Kalender-mannen 2021-09-13 kl. 14:43.
Citera
2021-09-16, 22:03
Medlem
PingPongZongs avatar
Candyman 2021 var faktiskt riktigt bra. Och det är inte en remake av 1992 filmen. Det är en direkt uppföljare till 1992 filmen.
Citera
2021-09-17, 16:19
Medlem
Kalender-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong
Candyman 2021 var faktiskt riktigt bra. Och det är inte en remake av 1992 filmen. Det är en direkt uppföljare till 1992 filmen.

Är faktiskt villig att instämma med dig men storyn är ganska messy och lite slaflsig helt ärligt. Den är heller inte direkt så otäck som jag hade hoppats på men fotot, kamerasvepningarna och de ibland långt utdragna hypnotiska scenerna är riktigt jävla bra gjorda. Musiken och hela ljuddesignen är också riktigt jävla bra gjort, topp kvalitet om du frågar mig.
Citera
2021-09-17, 17:12
Medlem
Bewnhurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalender-mannen

Jag skrattade mig igenom filmen faktiskt, skådespelet var i klass med vilken b-rulle ifrån 80-talet som helst. Hela tanken bakom filmen gav mig också väldigt starka falshbacks till Basket case (1982). Det var helt omöjligt att ta filmen seriöst men jag hade roligt när jag såg den.

Citat:
Ursprungligen postat av Zaxxon

Jag blev inte riktigt klok på mini-serien ifrån 2004. Jag hatade precis alla ändringar de gjorde:
-De incestiösa undertonerna med Krocket och hans dotter var bisarrt.
-Callahan som tar Strakers plats efter att han dricker Barlows blod.
-Vampyrer med känslor (Mike blir galen när han ser att han inte har en spegelbild).
-Matt Burke är i garderoben och betydligt yngre än han ska vara.
-Hon som äger vandrarhemmet är en ex satanist-nazist som deltog i orgier i Marston-huset.
-Ben är inte en regelrätt författare utan en krigskorrespondentens, jävla post 9/11 budskap.
-Hela biten med yngre Ben i huset.

Listan kan förmodligen göras längre men jag måste erkänna att Rob Lowe var en bra Ben, jag gillade också att Barlow var Barlow i den här filmen. Överlag så är fortfarande 70-tals serien överlägsen när det kommer till nästan allt.
Citera
2021-09-17, 19:32
Medlem
Zaxxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bewnhur
Jag blev inte riktigt klok på mini-serien ifrån 2004. Jag hatade precis alla ändringar de gjorde:
Kommenterar lite, utan att koppla till romanen som jag minns väldigt lite av (en 30 år sen).

Citat:
-De incestiösa undertonerna med Krocket och hans dotter var bisarrt.
Ja sånt är alltid bisarrt, men tyckte det var passande för att måla honom som en skitstövel som i slutändan möter Karmafallet när dottern flyger iväg med invaliden han hatade.
Citat:
-Vampyrer med känslor (Mike blir galen när han ser att han inte har en spegelbild).
Eller vandrarhem-ägarens (Eva Prunier) giftermål med sin gamla beundrare, som kontrollerar sig helt och ter sig fullt rationell. Å andra sidan stämmer detta bättre överens med Hauer-Barlow-vampyrism än den morrande, väsande djur-Barlow i 79-versionen.
Samtidigt blir Ben och Dr. Cody överfallna direkt i bårhuset av Glick-kärringen, när hon vaknar till. Även det smått djuriskt förförande beteende hur Susan beter sig framför Ben, efter hon blivit vampyr. Det är iofs. så jag gillar vampyrbruttor.. För att inte snacka om Glick-bröderna som hade mer passat i 79-versionen. Inkonsekvent!!

Citat:
-Hon som äger vandrarhemmet är en ex satanist-nazist som deltog i orgier i Marston-huset.
Den där twisten gillar jag skarpt!! Grund för en av de bästa scenerna i filmen med D. Sutherland.
https://64.media.tumblr.com/8fc6128a6e72378c86e75824a4aebd2b/tumblr_mskju1pBMw1qajllro1_500.png
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in