Citat:
Ursprungligen postat av
Kalender-mannen
Jag ser folk på forum runt om prisa James Wans Malignant som han bästa film hittills det känns som vi ser på två helt olika filmer. Skådespelet är PLATT, klippningen är gjort helt utan feeling eller rytm och storyns introduktion känns som att snubbla in i ett rum och bryta kuken på en dörrkarm. Har ni sett den? Karaktärsdrag existerar inte och industri-metal musiken är så otrolig daterad och undermåligt mixad att man skulle kunna tro att detta är en högbudget porrfilm från 2011!! Jag blev tvungen stoppa mig själv 25 minuter in då jag naivt fortsatte att ge den fler och fler chanser att växa till sig.
Jag skrattade mig igenom filmen faktiskt, skådespelet var i klass med vilken b-rulle ifrån 80-talet som helst. Hela tanken bakom filmen gav mig också väldigt starka falshbacks till Basket case (1982). Det var helt omöjligt att ta filmen seriöst men jag hade roligt när jag såg den.
Citat:
Ursprungligen postat av
Zaxxon
Hahah, som med flesta nya skräckfilmer är det mest underhållande recensionerna. Den verkar för gorig för min del annars.
Wan är producent för en ny filmatisering av "Salems Lot" läser jag, samt involverad i ny "The Tommyknockers". Den senare känns motiverad men tvivlar på att "Salems Lot" kommer upp i nivå med de två tidigare mini-serierna.
Jag blev inte riktigt klok på mini-serien ifrån 2004. Jag hatade precis alla ändringar de gjorde:
-De incestiösa undertonerna med Krocket och hans dotter var bisarrt.
-Callahan som tar Strakers plats efter att han dricker Barlows blod.
-Vampyrer med känslor (Mike blir galen när han ser att han inte har en spegelbild).
-Matt Burke är i garderoben och betydligt yngre än han ska vara.
-Hon som äger vandrarhemmet är en ex satanist-nazist som deltog i orgier i Marston-huset.
-Ben är inte en regelrätt författare utan en krigskorrespondentens, jävla post 9/11 budskap.
-Hela biten med yngre Ben i huset.
Listan kan förmodligen göras längre men jag måste erkänna att Rob Lowe var en bra Ben, jag gillade också att Barlow var Barlow i den här filmen. Överlag så är fortfarande 70-tals serien överlägsen när det kommer till nästan allt.