2020-12-09, 20:22
Medlem
Elementarts avatar
Neil Blomkamp har spelat in en skräckfilm under pandemin som kommer ut nästa år. Finns inte mycket info kring den dock: https://www.imdb.com/title/tt13392012
Citera
2020-12-11, 22:25
Medlem
Veckans klubbas avatar
Nu har jag också betat av Galaxy of terror. När filmen startade så tänkte jag faktiskt på The Terminator som också har den där blåtonade ljussättningen. Efter det finns det inte så mycket likheter. Skådisen som spelade psykfallet Jeff Wainwright i Falcon Crest har en riktigt stor roll i filmen. Själva storyn med The Master och allt är 100% LSD.

2 Mästare av 5 möjliga för James Camerons försök att koka soppa på en spik när det gäller produktionen och för den besynnerliga maskvåldtäkten. Jag väntade bara på att de skulle röka cigg efteråt.
Citera
2020-12-12, 11:11
Medlem
mikeymikeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
The Possession Of Hannah Grace

Spännande och psykologisk. Jag gillar när det handlar om häxor i filmerna.

8/10

Hereditary

Unik film och bra fantasi i filmen.

7/10

Midsommar

Det här är den bästa skräckfilmen jag har kollat på som har är väldigt ny.

8/10

Jigsaw

Det är den åttonde filmen och verkligen rå fortfarande och barbarisk. Men filmen är bra.

6,5/10

Sevärda filmer kan det vara.

Den filmen Midsommar, är det delvis en svensk film? Med amerikanska/engelska skådespelare?
Citera
2020-12-12, 11:13
Medlem
Fjantors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikeymikey
Den filmen Midsommar, är det delvis en svensk film? Med amerikanska/engelska skådespelare?

Stämmer bra det..
Citera
2020-12-12, 11:20
Medlem
mikeymikeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjantor
Stämmer bra det..

Då var jag inte helt fel ute, har du sett filmen? Och vad tyckte du i så fall?
Citera
2020-12-12, 11:21
Medlem
Fjantors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikeymikey
Då var jag inte helt fel ute, har du sett filmen? Och vad tyckte du i så fall?

Det är verkligen inte en film för alla..
Men jag tyckte den va galet bra.
Citera
2020-12-14, 17:44
Avslutad
Tack vare Amazon.se har man ny lyckats få hem filmer på laglig väg som tidigare inte gick att få tag på. Maratonet fortsätter...

Better watch out (2016): En skräckfilm som utspelar sig i jultid. Perfekt nu i december. Filmen har en intressant premiss och unik twist på breaking and entering. Tyvärr faller den helt på sin egen orimlighet. Snygg tjej dock. Betyg 2/5.

Orphan (2009): Endast pedofilerna i Hollywood kan komma på något så perverst. Sjuk twist i slutet. Isabelle Fuhrman som spelar flickan räddar hela filmen från annars dåliga insatser från Vera Farmiga som är helt fel i rollen. Sevärd. 3/5.

The host (2006): En creature horror-rulle från Korea. Hypad film som gjorde mig grymt besviken. Varken rolig eller läskig. 1/5.

The Devils Candy (2011): Heavy metal och skräck? Ja visst! Hypad film som är underhållande men jag blev lite besviken på handlingen. Helt klart sevärd. 3/5.

Goodnight mommy (2014): Hypad film som varit på min lista länge om två pojkar som tror att deras mamma inte är deras mamma. Filmen är mycket spännande och väldigt sorlig i slutet när allt faller på plats. Sevärd. 3/5.

Relic (2020): En till hypad film på min lista. Handlar om två döttrar som flyttar in tillsammans med deras dementa mamma. Filmen bygger upp en övernaturlig stämning och lovar mycket men jag blev besviken på slutet. Samma tema som The Taking of Deborah Logan som också finns på min lista att se. Klart värd att se om man sänker sina förväntningar. 3/5.

Elvira - Mistress of the dark (1988): Kult-rulle? Inte så dålig som jag trodde. Klart värd att se en gång. 2/5.

Bliss (2019): En vampyrfilm om en ung kvinna som kämpar med sin konst i Los Angeles när hon blir förvandlad. En film som totalt överraskade mig. Handlingen är inget speciellt men fantastisk musik och bild skapar en unik stämning. Tyvärr har den många intensiva scener med blinkande ljus vilket är störande och det finns en stark epilepsivarning. Se den! 4/5.
Citera
2020-12-17, 15:32
Medlem
Craiggs avatar
Postade detta inlägg i en annan tråd, men den passar nog bra här också.

Igår kväll fick det bli slasherfilmen Terror Train från 1980.

En dag spelar ett gäng ungdomar ett spratt med skolans mobboffer. En tid senare bestämmer sig ungdomarna för att ha en maskeradfest ombord på ett tåg. På tåget finns en utklädd mördare som mördar ungdomarna en efter en.

Tyvärr en något seg film som ändå bjuder på ett gäng iskalla mord och snygg maskeradmiljö. Men det som tyvärr gör filmen seg är att man får veta vem mördaren är under de första 5 minuterna, så därför får man inte direkt motivationen till att se klart på filmen. Man sitter och hoppas på att en oväntad tvist ska dra igång mot slutet men det kommer aldrig, genom hela filmen är det uppenbart vem som är mördaren och i slutet får man det bara bekräftat.

Skulle ge denna film 2,5/5 i betyg som bäst. Den duger möjligtvis som bakfyllefilm en söndag, men inte till mycket annat enligt mig.
Citera
2020-12-18, 15:19
Medlem
Betongbalettens avatar
Så här i juletid misstänker jag att jag inte är ensam om att traditionsmysa in julen med Black Christmas? (Nej, inte den nyinspelade skämskudde-versionen.)

En av mina absoluta favvo-skräckisar. Och, en av två filmer som ibland, helt oförståeligt, kan drabba mig och faktiskt göra mig olustigt skraj efteråt (den andra är Motorsågsmassakern). Vete faen vad det beror på. Möjligen någon form av flashback till barndomen då man, ung och oförstörd, såg rullarna för första gången.

För ett par jular sen hade jag en myshelg med tomt hus och passade på att mörsa film. Avslutade med BC. Sen, när jag vid 3-tiden släckte ner och la mig för att sova, så...insåg jag att huset kändes väldigt stort. Och mörkt. Och ensamt. Och knakade det inte lite från vinden..? Fick kapitulera och skamset tända nattlampan.

Det är någonting med telefonsamtalen och det där maniska babblandet tror jag. Och bilden i huvudet av ögonen i dörrspringan. Den scenen är aldrig läskig i filmen, men efteråt är det som att ens 11-åriga jag plockar upp en betydligt läbbigare version.

Hursom. Ikväll är det återigen tomt och ödsligt hemmavid, så nu är det på't igen! Får se om jag grejar att inte fingra efter lampsladden efteråt...
Citera
2020-12-26, 10:24
Avslutad
En ny dump recenssioner lagom i jultid.

We summon the darkness (2019): En film med löjlig handling som räddas av starka insatser från två av tjejerna i filmen. Johnny Knoxville är också helt ok. Sevärd. Betyg: 3/5.

Unsane (2018): En film om en kvinna som mot sin vilja blir inspärrad på ett mentalsjukhus där hon tror sin stalker jobbar. Filmen börjar fantastiskt bra med en bra insats från Claire Foy. Tyvärr väljer regissören ett tydlligt spår med handling redan innan halva filmen vilket totalt förstör tvetydligheten som gör filmen så otroligt bra i början. Jag tyckte även handlingen man valde att köra med inte funkade och gjorde filmen tråkig. I sista slutscenen hade de chansen att rädda filmen men fegade ur. En stor besvikelse. 3/5.

Hagazussa (2017): Film i stil med The Witch. Bra insatser från skådespelarna men det är ingen bra film. Många magstarka shockscener. En stor besvikelse. 2/5.

Hole in the ground (2019): En film om en mamma som misstänker att hennes son inte är hennes son efter han fallit ner i ett slukhål. Otroligt spännande film. Bör inte missas. 4/5.

The devil´s doorway (2018): Found footage film om ett par präster som undersöker ett katolskt hem för kvinnor. Dålig film som saknar trovärdighet. 1/5.

Evolution (2015): Fransk film om någon jävla ö där kvinnorna håller på att experimentera på pojkar. Fattade ingeting. Kass. 1/5.

November (2017): Lettisk film. Bland det mest bisarra jag någonsin sett. För att ge exempel. Två gamla män går in i en bastu och förvandlas till två stora kycklingar. Wtf. Fick stänga av efter 20 minuter. 0/5.

Bonus: Mullholland Drive (2001): Hyllad kultrulle från Lynch. En film där man inte fattar någoting inte ens efter man läst en hel essä om den. Helt ok film. Får ta och se om den någon dag. 3/5.
Senast redigerad av Vistula 2020-12-26 kl. 10:26.
Citera
2020-12-27, 23:25
Medlem
badbollen3s avatar
Letar efter en skräck/thriller film som jag glömt bort namnet på. Det jag kommer ihåg är att det är typ någon barnvakt och en ambulans kommer och hämtar ena ungen (tror jag). Det är någon snubbe som jagar henne och har typ en batcave under huset med hiss och skit. Slutar med att hon tar en typ hjullastare och kör ihjäl honom när han är i ett skjul eller nått.

Jag såg filmen innan hösten 2015, filmen var garanterat från någon gång mellan 2008 till 2015. Gissningsvis så var den någon gång mellan 2011 till 2014. Någon som vet vilken film jag tänker på?
Citera
2021-01-02, 23:46
Medlem
Fiskmånglarens avatar
Jag såg just Possessor regisserad av David Cronenbergs son, Brandon.
Jag är fortfarande lite tagen måste jag säga, länge sedan jag såg en skräckfilm som stack ut.
Den här kan jag rekommendera skräckfilmsfantaster. Intelligent och väldigt blodig.
Bra story och bra skådespelare. Jag kommer att se den igen, garanterat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in