Citat:
Ursprungligen postat av
Dr.Kati
Guten Abend "The Joker of Skräck" 🤡!
Jag har två frågor till dig.
Vad tycker du om "The Others" från 2001?
Samma gällande "What Lies Beneath" från 2000?
Jag tar för givet att du sett båda dessa och är nyfiken på hur du känner för dem.
(BTW, poppar du popcorn the old way, i en kastrull?)
God eftermiddag på sig @Doktor Kati Von Spökensteiner

👻 👻 👻 👍
Det är skräckslaget självklart att @JokerSkräcken skall svara dig på dina tre olika frågar

👍
Självklart har jag bägge skräckfilmerna på DVD stående i mitt filmarkiv i spök-källaren, det vill säga, "What Lies Beneath" från året 2000 och "Thé Others" från året 2001

👍
1 ) Det är en Amerikansk samt Spansk-Fransk Gotisk övernaturlig och psykologisk skräckfilm som också är en "Haunted-House" historia vilken har titeln: "Thé Others" och är från året 2001⬇
Huvudrolls-skådespelerskan: Nicole Kidman som "Grace Stewart är bara helt enkelt sagt otroligt bra i denna skräckfilmen⬇
I skräckfilmen "Thé Others" är hon [Nicole Kidman] totalt suverän, hon är makalöst fantastisk och det är väldigt enkelt att känna empati för henne, det vill säga, att leva sig in i hennes känslor samtidigt som man beundrar henne under filmens pågående ... det är bara att ställa sig upp och
applådera

👏 👏 👏 ⬇
Hon, [Nicole Kidman] sveps in i en stämningsfull och kuslig 👻-spök-takulär-👻 dimridå i filmen redan ifrån början vilken aldrig släpper taget⬇
Skriket som emanerar ur hennes mun ifrån hennes innersta rädsla då hon nyss vaknat upp liggande på sin säng är så otroligt makalöst suveränt att det är svårt att beskriva det med hjälp av ord⬇
"Thé Others" från året 2001 är en fantastisk psykologisk skräckfilm och "Haunted-House" historia och det är Nicole Kidman som "Grace Stewart" som gör hela filmen

👍 ⬇
På den så kallade skräcko-metern där man mäter skräck-temperaturen så hamnar denna skräckfilmen tveklöst på 4 grader av 5, det vill säga att den får fyra stjärnor av fem möjliga ☆☆☆☆

👍⬇
Det är väldigt många år sedan som jag såg skräckfilmen "Thé Others" sist, och givet vis kommer jag att se filmen på nytt igen.
2 ) Detta är en Amerikansk och psykologisk skräckfilm som har titeln: "What Lies Beneath" och på det Svenska språket kallad för "Dolt under ytan" vilken är från året 2000⬇
Michelle Pfeiffer och Harrison Ford är mycket bra i denna skräckfilmen, men❗jag måste tillägga att Michelle Pfeiffer är utan minsta tvekan den personen som gör hela filmen, hon är otroligt suverän hela skräckfilmen igenom.
Jag glömmer aldrig den lilla scenen när Michelle Pfeiffer står på bryggan nedanför huset vid vattnet och tittar ner i vattnet för ett litet kort ögonblick, tusan❗vad jag ryckte till där när jag såg denna skräckfilmen för första gången, jag blev faktiskt riktigt rejält skrämd.
Jag kommer absolut att se denna skräckfilmen ["Dolt under ytan"] på nytt igen, och det är väldigt många år sedan jag såg filmen sist.
OffTopic: Svar på fråga nummer tre [ 3 ] Popcorn skall göras på naturligt sätt, fabriks-tillverkade popcorn i påsar har jag prövat, men nej tack❗äkta smör 80% majskorn och välsaltade samt super-smattrade under locket inuti grytan är helt enkelt skräckslaget super-smarriga att ha då man tittar på skräckfilmer.
Coca Cola på glasflaska, absolut bästa smak, brukar köpa 50 stycken åt gången, spökaktigt goda, skrämmande kalla efter avkylning, dricker man mycket Coca Cola på en och samma gång blir strupen helt skräckslagen och det passar ju väldigt bra till skräckfilmer.
Popcorn och väl avkyld Coca Cola i kombination med riktig bra och skrämmande skräckfilmer är
underbart

👍
_______Mvh/ 👿
👿Joker-👿-Skräcken👿