2020-01-04, 05:18
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SadEyes
Ja, musiken är bra och filmen ser ganska så fin ut rent estetiskt. Men det känns som den går på tomgång. Det är en hel del i filmen som känns ologiskt, även för att vara en slasher med allt som det innebär.

Cropsy såg riktigt dålig ut, det håller jag med om. Kommer ihåg att jag reagerade med ett, vad fan Savini! 😢

Här i den länkade dokumentären nedan om hur de gjorde effekterna till The Burning så säger Savini själv att Cropsys mask var ett "rush job" som han gjorde klart på tre dagar. Det jag inte gillar med Savini i dokumentären (han ska tydligen vara en skit privat också mot fans) är att han kallar alla som tittar på Fredagen den 13:e med Jason som mördare är idioter, eftersom Jason dog i den första filmen. Det hindrade ju inte Savini att komma tillbaka för att göra effekterna till del 4 (min favoritdel).

https://youtu.be/4BO757nlG_k
Citera
2020-01-05, 00:14
Medlem
Hej @Veckans klubba

Jag undrar om du har sett färdigt den demoniska skräckfilmen som jag för ett tag sedan rekommenderade dig att se, det vill säga, "Cameron's Closet" från 1988 ?

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-01-05, 00:31
Medlem
Helvete. Är det demonen som är typ en heman figur?
Jag har fortfarande besvär efter den filmen. Kan inte sova utan att se till att alla dörrar till garderoberna är stängda. Fy fan
Citera
2020-01-05, 00:56
Medlem
PingPongZongs avatar
Bästa filmen med monster i garderoben är ju Spöksnubben i skrubben 1986. Den har jag härliga minnen från. Vi var tre st som såg den. Jag och en kompis satt i soffan. Den tredje låg bakom soffan. Han som låg bakom soffan kallade vi Fjompas. Och han var en riktig fjomp. Är lite oklart vilket år filmen gjordes. 1984-1986-1987. Jag tror på 1986.

”We must destroy all closets”

Citera
2020-01-05, 21:48
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
Nu när det är nytt år, någon som vill säga sina favorit skräckisar från 2019 för den som inte riktigt orkar följa med längre?

Frågan är om det ens gjordes nån bra skräckfilm förra året. Har redan glömt nästa alla skräckfilmer jag såg så dom kan inte ha varit bra.
Citera
2020-01-06, 03:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong
Bästa filmen med monster i garderoben är ju Spöksnubben i skrubben 1986. Den har jag härliga minnen från. Vi var tre st som såg den. Jag och en kompis satt i soffan. Den tredje låg bakom soffan. Han som låg bakom soffan kallade vi Fjompas. Och han var en riktig fjomp. Är lite oklart vilket år filmen gjordes. 1984-1986-1987. Jag tror på 1986.

”We must destroy all closets”

Gällande skräckfilms-komedin med original-titeln: "Monster in the Closet" ... så skapades filmen under året 1985, premiär under året 1986 och vidare den 30 Januari 1987 i USA.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-01-06, 04:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaxpowerakaHomer
Helvete. Är det demonen som är typ en heman figur?
Jag har fortfarande besvär efter den filmen. Kan inte sova utan att se till att alla dörrar till garderoberna är stängda. Fy fan

He-Man är en fiktiv figur, en stark och manlig figur, demonen som du kan se inom skräckfilmen "Cameron's Closet" från år 1988 är ingen typ av en så kallad He-Man figur.

Gällande skräckfilmen "Cameron's Closet" eller som den också kallas för "Cameron's Terror" så handlar det om en ung pojke som har Psyko-kinetiska krafter så som Tele-kinetiska sådana.

Inom ett experiment tillsammans med sonen, vars Fader utför testerna, så råkar den Psyko-kinetiske sonen Cameron frigöra en demon från sin underjordiska boning, det vill säga, ur Helvetet's boning, efter det att sonen Cameron frigjort demonen, tar därnäst demonen och ondskans krafter boning inom Cameron's garderob för att försöka överta den unga pojken's själ vilken [demonen] i sin tur misslyckas tack vare en arkeologisk liten svart staty vilken genom Cameron's Psyko-kinetiska krafter slutligen driver tillbaka demonen till sin ursprungliga boning inom underjorden.

Skräckfilmen "Cameron's Closet" från året 1988 har många bra små scener som faktiskt är ruggigt kusliga, till exempel, när Cameron's Mamma's pojkvän, och då genom demonen's krafter plötsligt utslungas genom Cameron's ena sovrumsfönster för att därnäst landa ovanpå bilen's tak och tvärt bryter sin nacke och dör, den scenen har också en fantastisk ljudeffekt som får vem som helst att hoppa till, ett annat exempel är när demonen plötsligt visar sitt leende ansikte inom Cameron's garderob när någon drar isär kläderna för att se vad som kan dölja sig där inom = inuti garderoben.

Mvh/ @JokerMannen

Ps: Glöm inte bort att kontrollera inuti dina garderober innan du går och lägger dig
Senast redigerad av JokerMannen 2020-01-06 kl. 04:29.
Citera
2020-01-06, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
He-Man är en fiktiv figur, en stark och manlig figur, demonen som du kan se inom skräckfilmen "Cameron's Closet" från år 1988 är ingen typ av en så kallad He-Man figur.

Gällande skräckfilmen "Cameron's Closet" eller som den också kallas för "Cameron's Terror" så handlar det om en ung pojke som har Psyko-kinetiska krafter så som Tele-kinetiska sådana.

Inom ett experiment tillsammans med sonen, vars Fader utför testerna, så råkar den Psyko-kinetiske sonen Cameron frigöra en demon från sin underjordiska boning, det vill säga, ur Helvetet's boning, efter det att sonen Cameron frigjort demonen, tar därnäst demonen och ondskans krafter boning inom Cameron's garderob för att försöka överta den unga pojken's själ vilken [demonen] i sin tur misslyckas tack vare en arkeologisk liten svart staty vilken genom Cameron's Psyko-kinetiska krafter slutligen driver tillbaka demonen till sin ursprungliga boning inom underjorden.

Skräckfilmen "Cameron's Closet" från året 1988 har många bra små scener som faktiskt är ruggigt kusliga, till exempel, när Cameron's Mamma's pojkvän, och då genom demonen's krafter plötsligt utslungas genom Cameron's ena sovrumsfönster för att därnäst landa ovanpå bilen's tak och tvärt bryter sin nacke och dör, den scenen har också en fantastisk ljudeffekt som får vem som helst att hoppa till, ett annat exempel är när demonen plötsligt visar sitt leende ansikte inom Cameron's garderob när någon drar isär kläderna för att se vad som kan dölja sig där inom = inuti garderoben.

Mvh/ @JokerMannen

Ps: Glöm inte bort att kontrollera inuti dina garderober innan du går och lägger dig
Kollar ärligt talat att garderoben är stängd varje kväll. Fy fan, den scenen när han drar isär kläderna. Fy fan. 😊
Citera
2020-01-14, 07:36
Medlem
sim-man92s avatar
Rätt sjukt hur dålig Midsommar(2019) var ändå, så mycket strunt i den filmen utan någon som helst poäng, mer än att chocka i guess. En sämre version av Wicker Man typ.
Ari Aster verkar i alla fall lurat en hel värld att kan kan göra film, så det ska han ha.
Citera
2020-01-14, 11:18
Medlem
Hayworthians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sim-man92
Rätt sjukt hur dålig Midsommar(2019) var ändå, så mycket strunt i den filmen utan någon som helst poäng, mer än att chocka i guess. En sämre version av Wicker Man typ.
Ari Aster verkar i alla fall lurat en hel värld att kan kan göra film, så det ska han ha.

Många misstolkar den som det, men det är om ett förhållande som går i kras, det är hur Dani agerar i sitt sökande efter en komplett familj efter den tragiska händelsen i början. Händelserna i byn går in i hennes huvud och vad som händer till slut. Fantastisk film, otrolig filmatisering.
Citera
2020-01-14, 15:08
Medlem
Fjantors avatar
Rabid (2019) - https://www.imdb.com/title/tt5628902/?ref_=nv_sr_srsg_0

Såg den häromdagen och den föll mig verkligen i smaken.
Nu har jag ej sett den från -77 så har som inget att jämföra med.
Men ska ses i helgen.

Betyg 3,5/5
Citera
2020-01-14, 15:49
Medlem
sim-man92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hayworthian
Många misstolkar den som det, men det är om ett förhållande som går i kras, det är hur Dani agerar i sitt sökande efter en komplett familj efter den tragiska händelsen i början. Händelserna i byn går in i hennes huvud och vad som händer till slut. Fantastisk film, otrolig filmatisering.
Tycker Ari Aster förmedlar det ganska så värdelöst om jag ska vara ärlig. Riktig show-off regissör utan någon finess överhuvudtaget.
Men visst du med flera gillar det uppenbarligen, så det är ju bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in