2016-05-19, 20:38
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chenille
Är det någon som har sett Shutter, 2004, Thailand?

Är den något att ha?
Den är bra faktiskt, såg du den?
Citera
2016-05-19, 20:46
Medlem
FugitiveDucks avatar
Vad tros om den franska Night Fare? Perfekt B-filmshandling, och att Carpenter Brut verkar vara med på soundtracket är ju ganska upphetsande.
Citera
2016-05-19, 21:11
Medlem
Zaxxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FugitiveDuck
Vad tros om den franska Night Fare? Perfekt B-filmshandling, och att Carpenter Brut verkar vara med på soundtracket är ju ganska upphetsande.
Hoppla. tänkte precis nämna den för Kalender-mannen ang hans efterfrågning. Såg den var nysläppt som torrent, men har inte sett den själv. Storyn är riktigt lovande, fast omdömena är väl lite sådär.
Citera
2016-05-19, 21:37
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Zaxxon
Hoppla. tänkte precis nämna den för Kalender-mannen ang hans efterfrågning. Såg den var nysläppt som torrent, men har inte sett den själv. Storyn är riktigt lovande, fast omdömena är väl lite sådär.
Roadkill möter Taxi? Har inte riktigt litat på fransk skräck sedan den överhajpade skitfilmen Haute Tension. Ja förutom Martyrs då, men den går "above and beyond".
Citera
2016-05-19, 22:03
Medlem
Zaxxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvas
Roadkill möter Taxi? Har inte riktigt litat på fransk skräck sedan den överhajpade skitfilmen Haute Tension. Ja förutom Martyrs då, men den går "above and beyond".
Litar inte på nått fransk överhuvudtaget. Är en riktig franceofob, men Haute Tension gillade jag. Språket förstör stämningen. Oh lala, bebe, jaja, tete a tete, dada, meme, gaga, ... https://cdn3.cdnme.se/cdn/6-2/179815...2_84752683.jpg
Citera
2016-05-19, 22:48
Medlem
Hanyas avatar
Bästa skräckfilmerna på netflix??

Kikar på "Strangers" nu, men känns ganska medioker. Tyvärr.
Citera
2016-05-19, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Den är bra faktiskt, såg du den?

Jag drog ner den till burken men har inte hunnit se den än. Jag ser inte sååå mycket skräck så vi får se när det blir av men jag ska helt klart se den.

När jag kollat skräck senaste tiden har det varit asiatiskt som levererat det var därför jag blev nyfiken på den.
Citera
2016-05-19, 23:33
Medlem
Kalender-mannens avatar

Ber om ursäkt det sena svaret, jag lever i en semi-nedpackad lägenhet just nu och saker prioriteras.. annorlunda. Tackar för tipsen FugitiveDuck, Faanvachill och GreenMath! Hade bara sett Them och Eden Lake av alla dessa filmer. Funky lucky me! Föresten ser ju Night Fare underbar ut! Skatta eller bli rädd?

Era varor kommer snart att levereras via PM.
Senast redigerad av Kalender-mannen 2016-05-19 kl. 23:35.
Citera
2016-05-19, 23:51
Medlem
FugitiveDucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalender-mannen
Ber om ursäkt det sena svaret, jag lever i en semi-nedpackad lägenhet just nu och saker prioriteras.. annorlunda. Tackar för tipsen FugitiveDuck, Faanvachill och GreenMath! Hade bara sett Them och Eden Lake av alla dessa filmer. Funky lucky me!

Oh shie, då har du en massa skitbra filmer framför dig!

Citat:
Ursprungligen postat av Kalender-mannen
Skatta eller bli rädd?

Det är väl mer eller mindre samma sak? Att vara tvungen att behöva betala skatt är inget annat än ren jävla skräck. #TRUMP4PRESIDENT

Citera
2016-05-20, 00:00
Medlem
robomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chenille
Är det någon som har sett Shutter, 2004, Thailand?

Är den något att ha?
Superbra! Bästa thailändska skräckis jag sett! Obs, också den enda.
Men jag har gett den en femma på filmtipset. Kanske sänkt till en fyra nu, minns inte.

Filmen gav mig min bästa/värsta jumpscare någonsin och jag hade - på riktigt - träningsvärk i låren efter att ha spänt mig så mycket när jag såg den. Urkuslig!

Tror jag såg den kanske 2005, hemma hos en kompis... i en källare... i Skänninge... jag minns precis vem som satt var av oss fyra som tittade och våra olika taktiker för att härda ut när det var läskgt. Den satte helt klart sina spår på gymnasie-jag.
Citera
2016-05-20, 00:11
Medlem
Kalender-mannens avatar
Citat:
Oh shie, då har du en massa skitbra filmer framför dig!

Det är väl mer eller mindre samma sak? Att vara tvungen att behöva betala skatt är inget annat än ren jävla skräck. #TRUMP4PRESIDENT

Kommer nog bli mycket smakfullt! #TRUMP4PRESIDENT
Citera
2016-05-20, 00:26
Medlem
Zaxxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roboman
Superbra! Bästa thailändska skräckis jag sett! Obs, också den enda.
Men jag har gett den en femma på filmtipset. Kanske sänkt till en fyra nu, minns inte.

Filmen gav mig min bästa/värsta jumpscare någonsin och jag hade - på riktigt - träningsvärk i låren efter att ha spänt mig så mycket när jag såg den. Urkuslig!
Åfan thailändsk rulle? Trodde den var koreansk. Gav mig på den en två-tre gånger när den kom ut, men höll aldrig hela vägen ut. Det är nog dags för att ge den en ny chans, tillsammans med övriga asiat-skräckisar som Tale of Two Sisters, The Grudge, m.m.

Citat:
För oss som jobbar ja. Annars #ROMSON4PRIMEMINISTER
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in