2016-05-06, 23:34
Medlem
FugitiveDucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaxxon
Hahah.

Sharknado var verkligen något nytt. CGIn är så usel att man nästan misstänker att de ansträngt sig för att göra den så bacon. Trodde faktiskt effekterna skulle vara så där TV-serie-kassa, men detta var ett nytt lågvattenmärke. Jävlar i mig.

Visst var hela storyn fuck-up men underhållande, så ... den får iaf 3/10.

Hatar Sharknado och liknande tramsfilmer. Medvetet dåliga filmer kommer aldrig vara något annat än rent slöseri med tid (och pengar, såklart) i mina ögon, och kommer aldrig vara lika roliga som när regissörer försökte göra något bra, men så blev det pannkaka av alltihop, som med; Troll 2, Shark Attack 3 och The Room.

Citat:
Ursprungligen postat av EmileZola
Såg nyss The Witch, väldigt bra film. Någon som har tips på liknande filmer som långsamt bygger upp en obehaglig atmosfär som slutar i ett crescendo? Helst inga spökfilmer tack.

Kill List. Kill List. KILL LIST!
Citera
2016-05-07, 00:20
Medlem
Zaxxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FugitiveDuck
Hatar Sharknado och liknande tramsfilmer. Medvetet dåliga filmer kommer aldrig vara något annat än rent slöseri med tid (och pengar, såklart) i mina ögon, och kommer aldrig vara lika roliga som när regissörer försökte göra något bra, men så blev det pannkaka av alltihop, som med; Troll 2, Shark Attack 3 och The Room.
Man skall inte skratta åt andras olycka! ...
Shark Attack 3 måste bara ses.
Citera
2016-05-07, 01:41
Medlem
Psyko Dads avatar
Såg nyss The Faculty från 1998 och den var underhållande mest för det var så många bekanta skådisar med.
Citera
2016-05-07, 02:17
Medlem
Zaxxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psyko Dad
Såg nyss The Faculty från 1998 och den var underhållande mest för det var så många bekanta skådisar med.
Liiiiite bra var den väl fortfarande, om vi tar väck alla bekanta skådisar?

Om du gillar konceptet så kan jag rekommendera den snarlika The Arrival (1996): http://www.imdb.com/title/tt0115571/reference
Citera
2016-05-07, 13:02
Medlem
FugitiveDucks avatar
Citat:
Man skall inte skratta åt andras olycka! ...
Shark Attack 3 måste bara ses.

Hahaha, det är i och för sig sant! Men jag tycker det är okej att skratta åt själva filmerna, och inte folket som har gjort dem. Därför avskyr jag idiot-Youtube-kanaler som Nostalgia Critic, Cinema Snob och även den svenska Felix Recenserar, där man verkligen hånar regissörer och deras arbeten. Småaktigt skitbeteende.
Citera
2016-05-07, 18:47
Medlem
Fjantors avatar
Finns Witch att se med swesub nånstans.?
Citera
2016-05-07, 19:32
Medlem
EmileZolas avatar
Citat:
Noroi (2005): http://www.imdb.com/title/tt0930083/reference

En väldigt uppskattad rulle i det temat, dock inte av mig. Dont shoot the messenger.

Citat:
Ursprungligen postat av FugitiveDuck
Kill List.[/i] KILL LIST!

Tack för tipsen, ska kollas upp.

Citat:
Ursprungligen postat av Fjantor
Finns Witch att se med swesub nånstans.?

Jag laddade ned engelska undertexter. Det är väldigt svårt att förstå vad de säger.
Citera
2016-05-07, 20:28
Medlem
robomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmileZola
Jag laddade ned engelska undertexter. Det är väldigt svårt att förstå vad de säger.
Men utan hårdkodade asiatiska tecken? För de vill jag gärna slippa.
Citera
2016-05-07, 21:24
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roboman

Haha, är det vanligt eller? För jag såg The Witch med precis just det - asiatisk undertext som inte gick att ta bort.

Funkade bra att se, lite störigt bara med text man inte begriper då ögonen gärna automatiskt läser texten...
Citera
2016-05-07, 21:39
Medlem
Citat:

Den finns med engelsk text / utan hårda asiatiska undertexter nu
Citera
2016-05-07, 21:40
Medlem
robomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Haha, är det vanligt eller? För jag såg The Witch med precis just det - asiatisk undertext som inte gick att ta bort.

Funkade bra att se, lite störigt bara med text man inte begriper då ögonen gärna automatiskt läser texten...
Nej det vet jag inte, men jag har förstått det som den som gått att få tag på hade just det, och jag tänkte om det kommit någon ny.
Jag tycker det vore skönt att slippa, så jag väntar nog lite till för jag är så oerhört sugen på filmen och vill ha den med perfekta förutsättningar!

EDIT:

Citat:
Ursprungligen postat av Chenille
Den finns med engelsk text / utan hårda asiatiska undertexter nu
Yey! Tack för tips.
Citera
2016-05-07, 23:27
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Nej det vet jag inte, men jag har förstått det som den som gått att få tag på hade just det, och jag tänkte om det kommit någon ny.
Jag tycker det vore skönt att slippa, så jag väntar nog lite till för jag är så oerhört sugen på filmen och vill ha den med perfekta förutsättningar!

EDIT:

Yey! Tack för tips.
Ser fram emot den svenska textningen av The VVitch, det kan inte vara jätteenkelt att översätta den!

Sen greppade ju inte jag rullen öht men jag ska ge den en chans med swesub trots allt.

(Troligtvis hajar jag inte mer än tidigare av detta "mästerverk", men ändå!)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in