Citat:
Ursprungligen postat av
Zaxxon
Sett
Dead End (2003)?
http://www.imdb.com/title/tt0308152/reference
Ett av 00-talets guldkorn imo.
Inte sett. Ska hålla ett öga öppet på loppisar framöver. De flesta filmer jag ser kommer från loppisar eller billighetsköp från Ginza.
Resolution var... inte så bra, men heller inte dålig. En kille försöker avtända sin kompis från crackberoende genom att kedja fast honom i en rivningskåk ute i bushen. Konstiga saker börjar hända. Grejen är att själva dramabiten funkar rätt bra, den var mer engagerande än skräckbiten. De pratar om sin uppväxt och bråkar och har sig, konstigt folk rör sig i skogen utanför: en grupp kristna från en frikyrka, andra crackheads som är ute efter pengar, indianerna som äger marken de vistas på och så vidare.
Tyvärr rinner potentialen för det här dramat ut i sanden då det blandas in mer och mer övernaturliga skräckelement som inte riktigt funkade för mig. Känns inte som de passade in helt och hållet heller utan kändes som det växlades mellan två separata filmer istället för att det vävdes samman på ett bra och naturligt sätt. Gillade inte riktigt skräckhistorian heller. Ändå ganska rolig att titta på. Kluven men tycker nog att det här är en skräckfilm som jag önskar inte hade varit det utan koncentrerat sig helt på dramat.