2015-02-24, 07:58
Medlem
LilithSkovdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pimmetje
Ja, jag såg den eftersom att jag hade läst mycket bra om den i den här tråden.

Jag såg filmen i förrgår men tyckte inte att den var så läskig. Den var bra, men jag hade absolut förväntat mig att den skulle vara värre.

Jag såg Jessabelle igår vilken jag däremot tyckte var ganska läskig.
Citera
2015-02-24, 10:46
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusBeefcake
Mästerlig var ett väldigt snällt ord, gillar som sagt försöket med karaktären Babadook, men det är ändå riktigt taffligt utfört i många utav scenerna. Sen så infinner sig aldrig stämningen som är så viktig, nej långt ifrån mästerlig någonstans enligt mig.
Mja kanske väl snällt för något jag gav 3/5 men det finns å andra sidan mycket som är väldigt kompetent. Jag ser i alla fall väldigt mycket fram mot Jennifer Kents nästa film om hon tänker fortsätta regissera. Hon vet vad hon håller på med.
Citera
2015-02-24, 11:11
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Gillar ettan och tycker att den är betydligt bättre än originalfilmen ifrån slutet av 80-talet och Daniel Radcliffe funkade bra i sin roll, tvåan har knappt någonting gemensamt alls med första filmen och är en helt annan film.

Fanimig..jag tyckte originalet var en riktigt stämningsfull spökis. Jag fann mig kopiöst mörkrädd efter den! T.ex scenen där hon kommer och går sakta över träsket.. äe fyfan.
Nog var den allt lite mer än lovligt slö emellanåt, men ändå väldigt effektiv tyckte jag.
Remaken var ju mer eller mindre som en helt annan film tyckte jag, inte dålig dock.
Citera
2015-02-24, 12:12
Medlem
Carnage.s avatar
Babadook var bra. Riktigt bra. Gammaldags skräck! Sådär halv-drama:ig som påminner om 70-talets skräckfilmer.
Citera
2015-02-24, 12:25
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Fanimig..jag tyckte originalet var en riktigt stämningsfull spökis. Jag fann mig kopiöst mörkrädd efter den! T.ex scenen där hon kommer och går sakta över träsket.. äe fyfan.
Nog var den allt lite mer än lovligt slö emellanåt, men ändå väldigt effektiv tyckte jag.
Remaken var ju mer eller mindre som en helt annan film tyckte jag, inte dålig dock.

På tal om gamla spökfilmer så tycker jag definitivt att The Innocents med Deborah Kerr är bättre än The Woman in Black från -89.
Citera
2015-02-24, 14:19
Medlem
pimmetjes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilithSkovde
Jag såg filmen i förrgår men tyckte inte att den var så läskig. Den var bra, men jag hade absolut förväntat mig att den skulle vara värre.

Jag såg Jessabelle igår vilken jag däremot tyckte var ganska läskig.
Ja nu drog jag säkert upp dina förväntningar

Hur var Jessabelle då? Mer hoppa till-moment och liknande? Jag såg trailern flera gånger på bio men den kom aldrig till bio här i min stad.
Citera
2015-02-24, 14:23
Medlem
LilithSkovdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pimmetje
Ja nu drog jag säkert upp dina förväntningar

Hur var Jessabelle då? Mer hoppa till-moment och liknande? Jag såg trailern flera gånger på bio men den kom aldrig till bio här i min stad.

Det gjorde du.

Jessabelle var läskig. Det är en spökfilm, och jag tycker att spöket är jättehemskt. Det var några "hoppa till"-moment där i, ja. Jag tycker att du ska se den nästa gång du ska se en skräckfilm.
Citera
2015-02-24, 14:36
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carnage.
Babadook var bra. Riktigt bra. Gammaldags skräck! Sådär halv-drama:ig som påminner om 70-talets skräckfilmer.

Tyckte jag verkligen inte..den var inte tråkig men absolut inte bra. Mestadels störande karaktärer och det orkar jag inte med. Men gillade själva Babadook-karaktären, men allt det andra var ivägen. Sedan hade den inte alls den krypande känslan som riktigt bra skräck måste ha. Men det var längesedan en film klarade det så det är väl lite för mycket begärt...
Citera
2015-02-24, 15:10
Medlem
Carnage.s avatar
Citat:
Tyckte jag verkligen inte..den var inte tråkig men absolut inte bra. Mestadels störande karaktärer och det orkar jag inte med. Men gillade själva Babadook-karaktären, men allt det andra var ivägen. Sedan hade den inte alls den krypande känslan som riktigt bra skräck måste ha. Men det var längesedan en film klarade det så det är väl lite för mycket begärt...

Såg att den hade 97% på RT, fan tio procent mer än Exorcisten. Det är fan sinnessjukt. Babadookie© var som sagt riktigt bra, men så jävla bra var den inte.

Wolf Creek 2 var överlägset förra årets bästa skräckis, men Babadook kommer tvåa!
Citera
2015-02-24, 15:23
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Såg att den hade 97% på RT, fan tio procent mer än Exorcisten. Det är fan sinnessjukt. Babadookie© var som sagt riktigt bra, men så jävla bra var den inte.

Wolf Creek 2 var överlägset förra årets bästa skräckis, men Babadook kommer tvåa!

Haha, löjligt.

Inte sett wolf Creek 2, men sett första. Är den lika våldsam?
Citera
2015-02-24, 15:32
Medlem
Carnage.s avatar
Citat:
Haha, löjligt.

Inte sett wolf Creek 2, men sett första. Är den lika våldsam?

Typ 231312 gånger våldsammare än ettan, som jag tycker var ganska tam. Galet brutal! Men till skillnad från originalet så har den en mer komisk ton, påminner lite om Texas Chainsaw 2 faktiskt.
Citera
2015-02-24, 16:20
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Typ 231312 gånger våldsammare än ettan, som jag tycker var ganska tam. Galet brutal! Men till skillnad från originalet så har den en mer komisk ton, påminner lite om Texas Chainsaw 2 faktiskt.

Okej, fan va skoj! Men får se den själv då tjejen tyckte ettan var lite för mycket..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in