Citat:
Ursprungligen postat av
Carnage.
House of 1000 Corpses, The Devils Rejects och Halloween-helvetet är några av de absolut sämsta filmerna jag någonsin har sett...
..Han verkar vara en riktigt cool och ödmjuk snubbe, så det är så förbannat trist att hans filmer är så urdåliga.
Har hört det motsatta av musiker som har turnerat med honom, elak och otrevlig.. men åsikter är delade.
Jag fullkomligt älskade House of 1000 Corpses när jag såg den för flertal år sedan. Har filmen dåligt skådespel, töntigt skript och en dos av Tarantion-wannabe - ja! Dock är den förbannat underhållande och ännu idag gillar jag den faktiskt!
När han sen gjorde The Devil Rejects höjde han ribban rejält och visade vad han och hans team gick för. Var totalt såld efter jag hade sett den filmen 2005 (tror jag?). Den helt jävla otroliga musiken (
https://www.youtube.com/watch?v=V8RTGhe4nzU ), galenskapen, drogerna och att man fick ta de ondas sida gick verkligen hem hos mig iallafall. Slutet kändes episkt och sorgligt vackert.
Jag är nog ganska ensam om att gilla hans Halloween remakes, förväntade mig ALDRIG en Carpenter film utan en av Rob Zombie och uppskattade dem därefter. The Lords of Salem gillade jag också även om den hade sina sidor. Märks ju tydligt att Zombie var ute efter att göra en campy tv-film horror från sjuttiotalet, inget som går hem hos alla dock.
Jag vill egentligen inte käfta emot dig, Carnage, du får tycka vad du vill. Jag ville mest bara ge en annan vy av det hela då Zombie verkar ha fått mycket skit i den här tråden förut(?). I vilket fall skall det bli intressant att kolla in 31 när den är klar. Gå upp och lyssna på Seed Of Memory nu, och ha en fantastisk Fredag allihopa!
Dr. Satan i våra hjärtan 💕