2015-02-18, 21:24
Medlem
emma80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carnage.
Nu är det en dag kvar tills Digging Up The Marrow släpps! Hoppas på en fullträff av världens mest sympatiska skräckfilmsregissör. Och snälla, snälla betala lit-lite cash och streama filmen via iTunes istället för att pirata den!
Tack för tips, den ska spanas in förr eller senare. Och icke piratad. Extremt sällan jag tankar ner på det viset, det mesta jag ser har jag köpt (det mesta billigt ett tag efter release) eller lånat av vänner.

Jag har Hatchet, Hatchet II och Frozen av Greens tidigare filmer. Dock köpt samtliga i olika outlets, men väl i original. Gillade Frozen och de bägge Hatchet var okej.
Citera
2015-02-18, 21:38
Medlem
Zaxxons avatar
Citat:
Nu är det en dag kvar tills Digging Up The Marrow släpps! Hoppas på en fullträff av världens mest sympatiska skräckfilmsregissör. Och snälla, snälla betala lit-lite cash och streama filmen via iTunes istället för att pirata den!
Nyfiken på bakgrunden till påståendet världens mest sympatiska skräckfilmsregissör. Kan du elaborera en smula? Neutralt frågat. Lär väl vara ett redigt handikapp i filmbranchen, tyvärr..
Citera
2015-02-18, 21:46
Medlem
Carnage.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emma80
Tack för tips, den ska spanas in förr eller senare. Och icke piratad. Extremt sällan jag tankar ner på det viset, det mesta jag ser har jag köpt (det mesta billigt ett tag efter release) eller lånat av vänner.

Jag har Hatchet, Hatchet II och Frozen av Greens tidigare filmer. Dock köpt samtliga i olika outlets, men väl i original. Gillade Frozen och de bägge Hatchet var okej.

Har du sett Spiral? Har fan inte gjort det, av någon dum anledning.

Citat:
Ursprungligen postat av Zaxxon
Nyfiken på bakgrunden till påståendet världens mest sympatiska skräckfilmsregissör. Kan du elaborera en smula? Neutralt frågat. Lär väl vara ett redigt handikapp i filmbranchen, tyvärr..

Han är väldigt "öppen" i sin podcast som han kör med fellow-regissören Joe Lynch. Han gör sina filmer enbart på grund av hans kärlek till skräckgenren, och för fansen då. Han hade lätt kunnat bli en ny Eli Roth som kliver in i Hollywoodträsket, men han stannar i indievärlden och gör filmer som han vill göra.
Citera
2015-02-18, 21:52
Medlem
Zaxxons avatar
Citat:
Han är väldigt "öppen" i sin podcast som han kör med fellow-regissören Joe Lynch. Han gör sina filmer enbart på grund av hans kärlek till skräckgenren, och för fansen då. Han hade lätt kunnat bli en ny Eli Roth som kliver in i Hollywoodträsket, men han stannar i indievärlden och gör filmer som han vill göra.
Ok, ja det låter som en skön karaktär.

MEN, ett tillägg här. Varför inte prostituera sig och bygga upp kändisfaktor/bankkontot med blockbusters och SEN återvända till rötterna med en fet plånka? Raimi och Jackson skulle ju kunna göra det, men intresset verkar ringa. Iaf. från Jackson's håll.
Senast redigerad av Zaxxon 2015-02-18 kl. 22:02.
Citera
2015-02-18, 22:02
Medlem
emma80s avatar
Citat:
Har du sett Spiral? Har fan inte gjort det, av någon dum anledning.
Nej, jag har inte gjort det, utan har nog bara sett de tre jag räknade upp. Å andra sidan kollade jag upp dvd-omslaget på Spiral nyss, jag tycker mig känna igen det. Är väl några få procents chans att den ligger som en osedd outlet-film i någon låda i vindsförrådet, även om jag är tveksam. Jag får upp och härja där någon helg framöver, om inte annat så finns där nog några andra guldkorn i gömmorna.
Citera
2015-02-19, 15:26
Medlem
Såg en rätt dålig rulle på tv för ett tag sen. En uppföljare om tre bröder?, kannibaler, som bor på ett gammalt nedlagt mentalsjukhus.
Det var den gamla vanliga visan att ett gäng ungdomar dyker upp på mentalsjukhuset och hamnar i konfrontation med kannibalerna. En scen är bl a att de kokar en kille levande i en stor kastrull med olja.

Någon som vet vilken film jag pratar om? Det var typ nr 2 eller 3 i en serie. Amerikansk lågbudget.
Citera
2015-02-19, 15:44
Medlem
välkommenti bups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alwaysaround
Såg en rätt dålig rulle på tv för ett tag sen. En uppföljare om tre bröder?, kannibaler, som bor på ett gammalt nedlagt mentalsjukhus.
Det var den gamla vanliga visan att ett gäng ungdomar dyker upp på mentalsjukhuset och hamnar i konfrontation med kannibalerna. En scen är bl a att de kokar en kille levande i en stor kastrull med olja.

Någon som vet vilken film jag pratar om? Det var typ nr 2 eller 3 i en serie. Amerikansk lågbudget.

Kan det vara
Wrong Turn 4: Bloody Beginnings
Citera
2015-02-20, 16:17
Medlem
Rakiis avatar
Nu är ju som bekant Digging Up The Marrow släppt och ska se den strax tänkte jag.
Citera
2015-02-20, 16:39
Medlem
Carnage.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Nu är ju som bekant Digging Up The Marrow släppt och ska se den strax tänkte jag.

Får bli en "nattfilm" för mig! Ska bli spännande att se vad du tycker om den!
Citera
2015-02-20, 16:51
Medlem
pimmetjes avatar
Såg äntligen The Babadook igår. Det är nog den läskigaste film jag har sett på jag vet inte hur länge. Vilken otrolig stämning filmen hade, speciellt i början utan att egentligen visa så mycket. Boken var hur obehaglig som helst och jag satt och funderade på om jag skulle stänga av filmen för att jag blev så rädd haha. Känns ovanligt att se en film som inte bara bygger på antingen gore eller jumpscares och det funkade verkligen på mig.

Jag vet att filmen redan har rekommenderats här i tråden men jag måste också lovorda The Babadook. Fy, bara namnet ger mig lite ångest just nu och jag tror inte att jag har blivit så rädd för en film sedan jag såg poltergeist när jag var runt 10. Rekommenderas!
Citera
2015-02-20, 16:58
Medlem
LilithSkovdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pimmetje
Såg äntligen The Babadook igår. Det är nog den läskigaste film jag har sett på jag vet inte hur länge. Vilken otrolig stämning filmen hade, speciellt i början utan att egentligen visa så mycket. Boken var hur obehaglig som helst och jag satt och funderade på om jag skulle stänga av filmen för att jag blev så rädd haha. Känns ovanligt att se en film som inte bara bygger på antingen gore eller jumpscares och det funkade verkligen på mig.

Jag vet att filmen redan har rekommenderats här i tråden men jag måste också lovorda The Babadook. Fy, bara namnet ger mig lite ångest just nu och jag tror inte att jag har blivit så rädd för en film sedan jag såg poltergeist när jag var runt 10. Rekommenderas!

Okej, nu bara måste jag se den! Det är många som lovordar den.
Citera
2015-02-20, 21:19
Medlem
pimmetjes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilithSkovde
Okej, nu bara måste jag se den! Det är många som lovordar den.
Ja, jag såg den eftersom att jag hade läst mycket bra om den i den här tråden.

Jag tyckte att filmen var så otroligt bra på att skapa en obehaglig stämning. Det är absolut ingen film att se om man vill se mycket gore eller ha massor av jumpscares, utan det var just stämningen som gjorde filmen. Jag blev verkligen skitskrämd av filmen och det är verkligen sällan det blir så. I vanliga fall om jag ser en film med jumpscares eller liknande så kan jag hoppa till, jag är relativt lättskrämd, men det är ju kul och mellan så sitter jag mest och väntar på nästa lilla adrenalinkick. Efter filmen så brukar det inte bli mer än så. Men jag satt verkligen som klistrad hela filmen igenom och hade seriös hjärtklappning. Och jag hoppade nog inte till en enda gång, jag satt liksom bara och var skiträdd. Trodde inte att det var möjligt.

Måste tillägga att efter jag såg filmen så var jag tvungen att kolla på ett avsnitt av It's always sunny in Philadelphia för att lätta upp stämningen, haha. Trots det så skrek jag till när min sambo la handen på min axel när jag stod i badrummet och borstade tänderna lite senare. Nu låter jag ju som världens mes, men jag ska väl tillägga att skräckfilmer sällan lämnar något större intryck på mig och att jag inte har blivit såhär rädd för en film sedan jag var väldigt liten.

Så, ja! Se filmen! Jag sitter själv och funderar på om jag någonsin kommer våga se den igen, och det är nog det bästa betyg jag kan ge till en skräckfilm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in