Flashback bygger pepparkakshus!
2013-09-09, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
The Possession - http://www.imdb.com/title/tt0431021/

Jag blev väldigt besviken på den filmen. Hade högre förväntningar.
Citera
2013-09-09, 18:14
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abenzo
Jag blev väldigt besviken på den filmen. Hade högre förväntningar.
Har du sett Session 9? Den är obehaglig och väldigt bra.

http://www.imdb.com/title/tt0261983/?ref_=sr_1
Citera
2013-09-09, 18:26
Medlem
Zeder från 1983

En ung författare får en skrivmaskin av sin fru som innehåller ett gammalt brev skrivet av en präst Don Luigi Costa. Spännande film där huvudpersonen Stefano ger sig ut för att hitta Luigi Costa men allt blir mer komplicerat och han vet inte vad han kommer hitta. Jag gillar den typen av film och att den hade med lite religion kryddade den lite extra.

Pupi Avati gör ett bra jobb med filmen och håller tempot uppe rakt igenom. Riz Ortolani står för musiken och gör det bra som vanligt.
Citera
2013-09-09, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Har du sett Session 9? Den är obehaglig och väldigt bra.

http://www.imdb.com/title/tt0261983/?ref_=sr_1

Japp det har jag! Den är bra men inte precis läskig, men bra är den.
Citera
2013-09-09, 19:23
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abenzo
Japp det har jag! Den är bra men inte precis läskig, men bra är den.

Session 9 ÄR ju sjukt obehaglig och kuslig, men vi alla är ju olika!
Citera
2013-09-09, 20:17
Medlem
Lotsos avatar
Citat:

Problemet jag hade med Session 9 är att den kändes billig vilket i slutändan gjorde den mindre läskig. Men jag gillade verkligen handling, utförandet och karaktärerna i filmen. En liten skräckfilm inte många verka känna till utanför forumet.
Citera
2013-09-09, 20:28
Medlem
despondencys avatar
Citat:

Så sant. Jag är en förkämpe för subjektivetens rätt över objektiviteten när det kommer till filmsmak, hur väl man än motiverar den, men Session 9 är en fantastisk film och objektivt kuslig och mer finns det inte att säga. Så, det var det avklarat.
Citera
2013-09-09, 20:43
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av despondency
Så sant. Jag är en förkämpe för subjektivetens rätt över objektiviteten när det kommer till filmsmak, hur väl man än motiverar den, men Session 9 är en fantastisk film och objektivt kuslig och mer finns det inte att säga. Så, det var det avklarat.

Speciellt scenen då en av sanenarna står med solglasögon i trappen och bara är allmänt creepy.
Citera
2013-09-09, 20:47
Medlem
despondencys avatar
Det är lättare att räkna upp scenerna som inte är obehagliga ärligt talat. Hur kan samma regissör gjort vansinnigt panikusla Vanishing on 7th street? Jag får verkligen, verkligen inte ihop det. Jag blir upprörd bara av tanken.

Off Topic:

Din musikaliska kompatibilitet med Rakii87 är Super

Ni har bl.a. följande musik gemensamt Watain, Dissection, Shining, Kent och Burzum.

Saxat från din Last.FM-profil. God musiksmak också alltså, Rakii.
Citera
2013-09-09, 21:22
Medlem
L.V.X.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av despondency
Det var det dummaste jag läst på länge. Det finns inget som är "objektivt kusligt". Den var definitivt inte det minsta kuslig på något sätt när jag såg den.
Citera
2013-09-09, 21:22
Medlem
Aviarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Okej, men då talar jag nog för de flesta när rekommenderar dig att se den före de andra.

Med risk för att förarga cineofilerna här, originalet eller nyinspelningen?
Citera
2013-09-09, 21:49
Medlem
despondencys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.V.X.
Det var det dummaste jag läst på länge. Det finns inget som är "objektivt kusligt". Den var definitivt inte det minsta kuslig på något sätt när jag såg den.

Jag försökte vara skämtsam men det gick tydligt inte hem. Det finns säkert mängder av människor som kan halvsova sig igenom hela filmen utan en reaktion. Och det är verkligen helt okej. Om alla hade samma uppfattning om konst så skulle vi aldrig få se något nytt. Du behöver inte ta mig så seriöst när jag skriver korta kommentarer om filmer. Jag är seriös när jag skriver omdömen. Annars försöker jag ha diskutera och ha det roligt i den mån det går på stora, öppna forum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in