2012-12-26, 02:18
Medlem
nara90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av puckot
Nu kanske det här redan har avhandlats, men jag skulle vilja se lite fler skräckfilmer med jultema. Kan ni tipsa om några? Möjligen kan jag acceptera någon skräckis som utspelar sig på vintern eller kring jul/nyår som inte nödvändigtvis har så mycket med julen att göra, men i första hand vill jag se renodlade skräckfilmer som kretsar kring julen.

För att underlätta för er, så tänkte jag lista ett par av dom filmer jag redan har sett och dom jag kommer på såhär på rak arm. Vet att det finns ett par skräckkomedier som utspelar sig vid jul också, men dom är jag inte så intresserad av just nu.

Alla Silent night, Deadly night-filmerna, plus remaken Silent Night.
Både den nya och den gamla Black Christmas.
Rare exports: A Christmas Tale.
Christmas Evil.
Satan Claus.
The Children.
P2.
Dead End.
Wind Chill.
Låt den rätte komma in.
The Nightmare before Christmas.
ATM.

Jag hoppas att jag har fått med alla nu, så att ni inte tipsar om något jag redan har sett. Så, tipsa på nudå!
Satan Claus e riktig grym!
Citera
2012-12-26, 20:52
Medlem
PlanetCaravans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av puckot
Alla Silent night, Deadly night-filmerna, plus remaken Silent Night.
Både den nya och den gamla Black Christmas.
Rare exports: A Christmas Tale.
Christmas Evil.
Satan Claus.
The Children.
P2.
Dead End.
Wind Chill.
Låt den rätte komma in.
The Nightmare before Christmas.
ATM.

Många av de filmer du skrev upp har jag aldrig sett förut. Det finns mer julfilmer än man tror! Tyvärr kan jag inte tipsa dig om nån mer julskräckis än de du nämnde.
Ska helt klart gå igenom de där filmerna dock
Citera
2012-12-26, 22:01
Medlem
puckots avatar
Jo, många av dom där filmerna är perfekta för ett skräck-fan om man vill komma i julstämning. Har sett att det ska finnas några ytterligare julskräckisar från 70-80talet någonting, men har tyvärr inte hittat någon fungerande torrent med dom.

Har funderat på att köpa vissa av dom istället, men vill ju vara säker på att dom är värda pengarna först, så att man inte köper grisen i säcken.

Citat:
Ursprungligen postat av PlanetCaravan
Många av de filmer du skrev upp har jag aldrig sett förut. Det finns mer julfilmer än man tror! Tyvärr kan jag inte tipsa dig om nån mer julskräckis än de du nämnde.
Ska helt klart gå igenom de där filmerna dock
Citera
2012-12-27, 01:55
Medlem
rallehehes avatar
Söker en riktigt skrämmande film, gärna filmer man liksom "hoppar till av" eller får kalla kårar.
Inget som Human Centipede eller Cannibal Holocaust, då den genren tilltalar mig!

Är för övrigt ganska "ny" med att kolla skräckfilmer, så ni får gärna tipsa om någon gammal film också!

Tack på förhand Skräckbackare!
Citera
2012-12-27, 02:03
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rallehehe
Söker en riktigt skrämmande film, gärna filmer man liksom "hoppar till av" eller får kalla kårar.
Inget som Human Centipede eller Cannibal Holocaust, då den genren tilltalar mig!

Är för övrigt ganska "ny" med att kolla skräckfilmer, så ni får gärna tipsa om någon gammal film också!

Tack på förhand Skräckbackare!

någon lite nyare som jag blev faktiskt riktigt rädd utav är the women in black, tog några nätter innan jag orkade se klart den! såg den igen för någon vecka sen med tjejen och även då gav den mig rysningar.

såg nyss devil, från 2010? för andra gången och den är fan mig riktigt bra! 5 personer som fastnar i en hiss och det spårar ur
Citera
2012-12-27, 02:23
Medlem
StonedSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
såg nyss devil, från 2010? för andra gången och den är fan mig riktigt bra! 5 personer som fastnar i en hiss och det spårar ur

Ärligt talat så är det nog en av de sämsta filmerna jag någonsin har sett. Jag blev faktiskt förbannad när jag såg filmen! Brukar aldrig klaga på att karaktärerna beter sig som idioter i skräckfilmer, men i denna film så blev det bara för mycket!
Citera
2012-12-27, 03:21
Medlem
rallehehes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
någon lite nyare som jag blev faktiskt riktigt rädd utav är the women in black, tog några nätter innan jag orkade se klart den! såg den igen för någon vecka sen med tjejen och även då gav den mig rysningar.

Tack så mycket!
Ska definitivt dra ner den inatt, kollade precis 1408!
Tycker det var en ganska bra film, den var rätt dryg tills 20 minuter in ungefär, då det börjar hända saker.
Ni som inte sett den ska se den tycker jag!
Den är väldigt underskattad!

*Strök under dryg, för att det inte är rätt ordval, men klockan är mitt i natten haha...
Citera
2012-12-27, 03:25
Medlem
Psyko Dads avatar
Jag letar efter en gammal film, kan vara sent 70-tal el tidigt 80-tal.
Ett gäng med gamla tempelriddare blir uppväckta & hugger ihjäl folk med svärd.
En tjej lyckas fly på tempelriddarnas häst & när hon avtäcker den så är en ett skelett under.
Minns att tempelriddarna "frös"/sov dagtid stående & då flydde de levande?
Citera
2012-12-27, 04:45
Medlem
Zaxxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psyko Dad
Jag letar efter en gammal film, kan vara sent 70-tal el tidigt 80-tal.
Ett gäng med gamla tempelriddare blir uppväckta & hugger ihjäl folk med svärd.
En tjej lyckas fly på tempelriddarnas häst & när hon avtäcker den så är en ett skelett under.
Minns att tempelriddarna "frös"/sov dagtid stående & då flydde de levande?
Låter som någon film ur Blind Dead-serien. http://en.wikipedia.org/wiki/Tombs_of_the_Blind_Dead
Var länge sedan jag såg dem, men känner igen det (i första eller andra filmen).
Citera
2012-12-27, 14:46
Medlem
Har ni några skräckfilmer som faktiskt är schysta rent "filmmässigt"? Även fast jag inte sett så mycket av genren har jag fördomen att det mesta är skräp. Såg Barnhemmet en gång och tyckte faktiskt om den. När lammen tystnar är ju en klassiker, den håller väl måttet? Annat?
Citera
2012-12-27, 14:54
Medlem
TheBlackPanthers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrverkeri
Har ni några skräckfilmer som faktiskt är schysta rent "filmmässigt"? Även fast jag inte sett så mycket av genren har jag fördomen att det mesta är skräp. Såg Barnhemmet en gång och tyckte faktiskt om den. När lammen tystnar är ju en klassiker, den håller väl måttet? Annat?

Om du inte sett "the woman in black" kan jag starkt rekommendera den. En av få skräckisar som faktiskt är bra.

Såg sinister häromdagen, helt ok rulle.
Citera
2012-12-27, 15:28
Medlem
StonedSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrverkeri

Psycho, Exorcisten, Don't Look Now, Hajen, Motorsågsmassakern, Halloween, Dawn of the Dead, The Evil Dead, Evil Dead 2, Poltergeist...

Rena mästerverk, betydligt bättre gjorda än "viktiga" dramafilmer och sånt tjafs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in