2012-07-22, 23:52
Medlem
Panzerbat.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
+1

Minns då jag först blev medlem och just den här tråden var väl bland de första som man började att skriva i, du var även den första bekantskapen som jag stiftade med i tråden dessutom! Tråkigt bara att sommaren dragit med sig lågsäsong i tråden, fast under senaste veckan har diskussionerna börjat att komma igång på allvar igen. Många namn man saknar ifrån 06-08 tiden, men alltid gött med nya ansikten som man snackar med!
Äh vafan, sånt som händer överallt under sommaren. Bara att gilla läget och hålla liv i skiten på egen hand sörru!

I alla fall, fick tillbaks min elm street-box idag, så ikväll blir det nog Dream warriors.
Citera
2012-07-22, 23:58
Medlem
JoeL431s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Panzerbat.

I alla fall, fick tillbaks min elm street-box idag, så ikväll blir det nog Dream warriors.
Jävligt magisk film! Tycker hela serien är speciell, får goa känslor när jag ser dem. 2:an är dock en favorit jag har, gillar inledningen när snubben somnar på bussen och den åker ut i surrealism.
Citera
2012-07-23, 00:03
Medlem
Panzerbat.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeL431
Jävligt magisk film! Tycker hela serien är speciell, får goa känslor när jag ser dem. 2:an är dock en favorit jag har, gillar inledningen när snubben somnar på bussen och den åker ut i surrealism.
Eller hur! Tvåan är stark som fan, men jag var helt enkelt sugen på mer Heather Langenkamp som Nancy, så del tre får avsluta min söndag.
Citera
2012-07-23, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RancorFeeder
Är ni emotionellt avtrubbade?

Halvsent svar men jag skulle väl påstå att jag är liite avtrubbad emotionellt sett, främst inför mig själv. Men, det beror inte någonstans på att jag älskar skräckfilmer, det grundar sig snarare i barndomstrauman och dylika missöden i forna tider.

Now Sid, don't you blame the movies. Movies don't create psychos. Movies make psychos more creative!
Citera
2012-07-23, 00:13
Medlem
gifbryarss avatar
Såg Shutter (orginalet från 2004) igår natt och det var en härlig upplevelse. Otäck stämning näst intill genom hela filmen och visst lär jag erkänna att man hoppade till ett par gånger så det kändes ända ner till tåspetsarna.

En positiv överraskning helt klart, 4/5
Citera
2012-07-23, 01:05
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Det var tider det! Du var och är min filmguru och hövding. Mycket film man kommit i kontakt med av dina rekommendationer.
Ja fire it up, Bruce Wayne bl.a. är ju användare man minst sagt saknar i filmforat, även om sistnämna störde sönder sig på mina förbannade trådar som kom upp dagligen

Minns Bruce Wayne med stor värme och saknad nu då han inte skriver längre, där hade vi tillsammans med Cineasten en riktigt sjyst moderator som dessutom var delaktig i diskussionerna. Många användare som man minns och som gjort avtryck, de flesta vet jag är tillbaka under nya användare.

Et annat härligt minne som jag har ifrån tråden är då du, jag och fire_it_up skaffade konton på CG nästan samtidigt! Var kring Halloween minns jag, 2007 (ser jag att jag är reggad där), fan vad tiden går fort då man tänker på det, och man sitter här fortfarande i tråden och tankar film dagligen från CG!

Citat:
Ursprungligen postat av Panzerbat.

Klart min favorit i serien, främst för att det var den första i serien som jag hyrde som barn och för att den utspelar sig dessutom på ett mentalsjukhus!
Citera
2012-07-23, 06:29
Medlem
Rocket-Queens avatar
Citat:

Var länge sedan jag såg Elm-street filmerna men den scenen med bussen är helt underbar!
Citera
2012-07-23, 12:51
Medlem
JoeL431s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Et annat härligt minne som jag har ifrån tråden är då du, jag och fire_it_up skaffade konton på CG nästan samtidigt! Var kring Halloween minns jag, 2007 (ser jag att jag är reggad där), fan vad tiden går fort då man tänker på det, och man sitter här fortfarande i tråden och tankar film dagligen från CG!
Hur hade man klarat sig utan CG? Det är en tracker man har att tacka för mycket alltså, utbudet är verkligen grymt och så gillar jag stämningen. Tiden rusar verkligen, ändå hittar man titlar dagligen där att bookmark'a eller göra plats för på datorn.
Guldtiden när man kunde regga sig där och utforska sidan i början, nästan så man vill tillbaka för att göra om det från början och känna glädjen
Citera
2012-07-23, 13:00
Medlem
RancorFeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rocket-Queen
Var länge sedan jag såg Elm-street filmerna men den scenen med bussen är helt underbar!

Favoritscenen är nog "poolmassakern". Så jävla dumt att det blir hysteriskt roligt.
Citera
2012-07-23, 13:35
Medlem
Rocket-Queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RancorFeeder
Favoritscenen är nog "poolmassakern". Så jävla dumt att det blir hysteriskt roligt.

Haha justeja! Aah barndomsklassiker!
Citera
2012-07-23, 13:44
Medlem
RandolphCaers avatar
Citat:
Hur hade man klarat sig utan CG? Det är en tracker man har att tacka för mycket alltså, utbudet är verkligen grymt och så gillar jag stämningen. Tiden rusar verkligen, ändå hittar man titlar dagligen där att bookmark'a eller göra plats för på datorn.
Guldtiden när man kunde regga sig där och utforska sidan i början, nästan så man vill tillbaka för att göra om det från början och känna glädjen

Helt enig. CG är nog det ställe på intranätet där jag spenderar mest tid.
Saknar dock många av de äldre bråkstakarna som satte lite fart på forumet
Citera
2012-07-23, 16:09
Medlem
RancorFeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rocket-Queen
Haha justeja! Aah barndomsklassiker!

"Massakerscener" i filmer överlag brukar vara riktigt kul! Några av de bästa kandidaterna är väl: Hellraiser 3 ( klubbscenen ), Children of the Corn 3 ( när "majsmonstret" dödar alla ), Wishmaster ( när Wishmaster går bananas på den där festen ), Carrie 2 ( ja, det kan man väl lista ut själv ).

Finns det några mer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in