2012-07-22, 20:21
Medlem
JoeL431s avatar
Helt klart min favorittråd på FB. Storhetstiden tycker jag var runt 06-07, då slogs många kloka skräckhuvuden ihop för diskussion . Den senaste tiden tycker jag dock det tagit sig igen med ett gott gäng grymma användare.
Alltid kul med karaktärer, tycker det finns en del sådana nu igen .
Citera
2012-07-22, 20:33
Medlem
EddieGeins avatar
Ville ta tiden att rekommendera en alltför underskattad Thriller/Skräck, Misery.
Riktigt spännande och ger dig den efterlängtade '' Kicken '' som man alltid är ute efter när man tittar på skräckfilm. '' Kicken '' är då en energikick man oftast får genom att man blir överraskad och lite smått vettskrämd. Misery bjöd på detta. Och om du nu är en skräckfilms fanatiker och inte sett denna är det dags!
Senast redigerad av EddieGein 2012-07-22 kl. 20:40.
Citera
2012-07-22, 20:34
Medlem
Gameboy92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EddieGein
Ville ta tiden att rekommendera en alltför underskattad Thriller/Skräck, Misery.
Riktigt spännande och ger dig den efterlängtade '' Kicken '' som man alltid är ute efter när man tittar på film. '' Kicken '' är då en energikick man oftast får genom att man blir överraskad och lite smått vettskrämd. Misery bjöd på detta. Och om du nu är en skräckfilms fanatiker och inte sett denna är det dags!

Håller med om att den är bra men underskattad är den väl inte?
Citera
2012-07-22, 20:34
Medlem
Panzerbat.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gameboy92
Och på flashback av alla ställen, vad är oddsen för det? Tycker dock att tråden rört sig långsamt på sista tiden. Tillskillnad från när jag först blev medlem.
Äh, det är sådant som avtar och kommer tillbaks, så är det alltid.
Citera
2012-07-22, 20:39
Medlem
EddieGeins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gameboy92
Håller med om att den är bra men underskattad är den väl inte?
Generellt är den väl inte så underskattad. Men den är inte alltid högt rankad i kritikerlistor.
Citera
2012-07-22, 20:44
Medlem
Gameboy92s avatar
Citat:
Generellt är den väl inte så underskattad. Men den är inte alltid högt rankad i kritikerlistor.

Det har du kanske rätt i. Såg om den nyligen och gillade den mer denna gången än första som var för ett par år sedan. Tycker faktist filmen överträffar Stephen King boken den är baserad på och tillsammans med Djurtjyrkogården är det den adaption jag gillar mest. Den känns som en gammal Hitchcock film och Kathy Bates Oscar var välförtjänt.
Citera
2012-07-22, 20:48
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Riktigt spännande och ger dig den efterlängtade '' Kicken '' som man alltid är ute efter när man tittar på skräckfilm. '' Kicken '' är då en energikick man oftast får genom att man blir överraskad och lite smått vettskrämd. Misery bjöd på detta. Och om du nu är en skräckfilms fanatiker och inte sett denna är det dags!

Håller med om att Lida är en riktigt bra film. Påminner om Sawfilmerna.
Citera
2012-07-22, 21:02
Medlem
PlanetCaravans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avsiktaren
Håller med om att Lida är en riktigt bra film. Påminner om Sawfilmerna.

Skillnaden är väl att Saw är lite råare?
Citera
2012-07-22, 23:11
Medlem
Lotsos avatar
The Town That Dreaded Sundown (1976)

De komiska inslagen är helt totallösa och varför dem är där har jag ingen aning om men det förstörde filmen en hel del. Det värsta är att detta har hänt i verkligheten och då anser jag att man borde ta mördaren och morden i filmen och göra det till en seriös film och inte blanda komedi in i det hela dessutom så är det ingen rolig komedi skrattade 0 gånger. Dock så har jag några positiva saker att säga. Först och främst så gillade jag hur mördaren såg ut jag menar det är här dem fick iden för Jason i Del 2. Jag gillade även när morden höll på så var där ingen musik i bakgrunden utan bara mördarens andning och kvinnornas skrik och männens flås som gjorde det mycket mer effektfullt under morden, hade önskat mer blod också. Ben Johnson tycker jag en hel del om i filmer men här så gav han ingenting enligt mig. Det är en intressant historia det här tycker jag och hur mycket av filmen har hänt i verkligheten? och vem var den riktiga Phantom Killer? är frågan man ställer sig under filmens gång också. Narratorn passade faktiskt in tyckte jag och gav en bra sammanfattning så man hängde med mer.

I sin helhet så var den ok jag tycker bara det är så jävla synd att dem har komedi sketcher under filmens gång när mördaren och morden behandlas som en riktig tragedi och ibland skrämmande. Rekommenderar den ändå för folk som inte har sett den fortfarande värt att ta en titt i min mening .

2.5 av 5!

Dark Night of the Scarecrow (1981)

Som en skräckfilm så var den riktigt bra. För att vara en TV-Movie så var det en väldigt bra film (brukar inte gilla sådana filmer annars) men detta är ett undantag. Kan egentligen inte skriva så mycket om filmen för ju mindre man vet om filmen desto bättre och jag tänker heller inte skriva en hel uppsats under en spoiler markerad text.
Skådespeleriet var riktigt bra också för att vara både låg budget film och en TV-Movie. Där var en del scener som jag tyckte var lite löjliga och poänglösa och slutet var jag inget stort fan, enligt mig
Kan inte gå in mer i detalj om filmen för som sagt ju mindre du vet desto bättre. Rekommenderar både denna och The Town That Dreaded Sundown och framför allt till dem som gillar skräckfilmer! Denna var lite bättre än The Town That Dreaded Sundown men det är bara för dem spelade den seriös under hela filmens gång och inte hade några komiska sketcher.

3 av 5!
Citera
2012-07-22, 23:20
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeL431
Storhetstiden tycker jag var runt 06-07, då slogs många kloka skräckhuvuden ihop för diskussion

+1

Minns då jag först blev medlem och just den här tråden var väl bland de första som man började att skriva i, du var även den första bekantskapen som jag stiftade med i tråden dessutom! Tråkigt bara att sommaren dragit med sig lågsäsong i tråden, fast under senaste veckan har diskussionerna börjat att komma igång på allvar igen. Många namn man saknar ifrån 06-08 tiden, men alltid gött med nya ansikten som man snackar med!
Citera
2012-07-22, 23:31
Medlem
TheShapes avatar
Såg precis REC3. Förväntningarna var förvisso inte skyhöga, men blev grymt besviken över att de har övergett "found-footage/POV"-formatet. Måsåhända uttjatat, men att de slängde in lyteskomik och slapstick gjorde att jag verkligen fick sitta på händerna för att inte frestas stänga av. Första REC var riktigt underhållande (och 2:an gick också ner), men det här? Nej.
Citera
2012-07-22, 23:39
Medlem
JoeL431s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii

Minns då jag först blev medlem och just den här tråden var väl bland de första som man började att skriva i, du var även den första bekantskapen som jag stiftade med i tråden dessutom!
Det var tider det! Du var och är min filmguru och hövding. Mycket film man kommit i kontakt med av dina rekommendationer.
Ja fire it up, Bruce Wayne bl.a. är ju användare man minst sagt saknar i filmforat, även om sistnämna störde sönder sig på mina förbannade trådar som kom upp dagligen .

Tänkte sätta på REC 3 för övrigt, intressant är ju att du satt 1:a i betyg på den första och andra filmen, men en 2:a på denna. Jag som uppskattar de tidigare filmerna kommer alltså blåsas av soffan nu då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in