2012-08-07, 20:49
Medlem
Bazinga90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RancorFeeder
En av de obehagligaste filmerna någonsin, en av de sorgligaste också. Inte ett enda ord sägs, men ändå så är den väldigt gripande. Den där baroque-musiken i bakgrunden gör filmen väldigt mardrömslik.

Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Håller med om att den är sorglig på ett samtidigt otäckt vis, precis som Nekromantik och Schramm.

Den har jag missat, låter verkligen som en högintressant film. Den ska jag försöka att få tag på!
Citera
2012-08-07, 20:53
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bazinga90
Den har jag missat, låter verkligen som en högintressant film. Den ska jag försöka att få tag på!

Det gör du helt rätt i, lite av samma existensiella frågor i Nekromantik som i Pig Fucking Movie, om kärlek och allt det där.

När vi ändå är inne på grisar kan jag rekommendera Pig av Adam Mason och Necromentia!

http://www.imdb.com/title/tt1637712/
http://www.imdb.com/title/tt1286765/

Låt inte betygen vilseleda er, båda filmerna är högst sevärda om man gillar annorlunda skräckfilm med sjuka undertoner.
Citera
2012-08-07, 20:57
Medlem
ConjureMes avatar
Det finns även en 70 minuter lång dokumentär om Pig Fucking Movie där regissören och skådespelaren pratar om inspelningen. Jag har inte sett den men den lär vara intressant.
Citera
2012-08-07, 21:01
Medlem
Fjodorovs avatar
Någon som har sett Ascencsion? Hittade den i filmhyllan idag men var inte villig att lägga pengar på en skitdålig film. Det stod på omslaget att det var uppe i klass med Croneberg och Lynch så man undrar lite om man kanske har hittat en pärla bland glaskulor?
Citera
2012-08-07, 21:03
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodorov
Någon som har sett Ascencsion? Hittade den i filmhyllan idag men var inte villig att lägga pengar på en skitdålig film. Det stod på omslaget att det var uppe i klass med Croneberg och Lynch så man undrar lite om man kanske har hittat en pärla bland glaskulor?

Inte sett den men är ju trots allt Karim Hussain som regisserat, får ta och se den!
Citera
2012-08-07, 21:24
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Inte sett den men är ju trots allt Karim Hussain som regisserat, får ta och se den!

Okej, kollade upp honom. Verkar vara hans debutfilm utöver de kortfilmer han gjort innan.

I övrigt kan jag tipsa om Shelter, rätt medelmåttig men lite obehaglig film ändå. Värt 50-60 kronor.
Citera
2012-08-07, 21:28
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodorov
I övrigt kan jag tipsa om Shelter, rätt medelmåttig men lite obehaglig film ändå. Värt 50-60 kronor.

Om det är filmen med Julianne Moore så tror jag att jag sett den någon gång.
Citera
2012-08-07, 21:37
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Om det är filmen med Julianne Moore så tror jag att jag sett den någon gång.

Jodå om hon är rödhårig och rätt träig till utseendet.

Även snubben från Skruva den som Beckham är med. Men nu flummar den iväg i religiösa spår som inte riktigt passar in i filmen, eller så missade jag något hursomhelst verkar inte slutet hänga ihop med början. Märklig film...
Citera
2012-08-07, 21:41
Medlem
Rokushikis avatar
Fan känner att jag borde införskaffa mig Inland Empire! Kostar ju bara 59 kr, och efter all beröm den fått i den här tråden så är jag sugen! Är inte insatt i Lynch, men Eraserhead har jag sett och den gillade jag.
Citera
2012-08-07, 21:46
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rokushiki
Är inte insatt i Lynch, men Eraserhead har jag sett och den gillade jag.

Du måste verkligen se mera utav honom då!
Citera
2012-08-07, 21:49
Medlem
Bazinga90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rokushiki
Fan känner att jag borde införskaffa mig Inland Empire! Kostar ju bara 59 kr, och efter all beröm den fått i den här tråden så är jag sugen! Är inte insatt i Lynch, men Eraserhead har jag sett och den gillade jag.

Då måste du såklart se fler filmer av Lynch, helt klart en av mina favoritregissörer! Jag rekommenderar dig att se några fler Lynchfilmer innan du ger dig på Inland Empire, det är inte något som man bara slötittar på!
Citera
2012-08-07, 21:50
Medlem
Rokushikis avatar
Citat:
Du måste verkligen se mera utav honom då!
Absolut! Både Mulholland Drive, Blue Velvet och Lost Highway är på min "att titta"-lista. Tyvärr har det inte blivit av då jag inte hittat något bra ställe att köpa på, eller så har jag inte haft råd.

Vill inte titta på någon nedladdad version eftersom folk brukar säga att en Lynch-film är en riktig upplevelse, och då vill jag titta på en DVD på min storbildstv med surround-ljud.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in