Citat:
Ursprungligen postat av
Charliework86
Där jag går så är det nästan omöjligt att få högre än 16mg. Är med i laro grupper på fb, och där är det många som skriver samma sak att dom blir dåliga på morgonen.
Aha, hade ingen aning om detta, tack för ditt svar..
Så om man blir godkänd och får börja med LARO så har jag förstått att man dagligen måste hämta sin medicin dom första veckorna/månaderna inne på mottagningen.
Och om man då som dig och många andra som har samma problem blir dålig på morgonen, betänk att någon blir väldigt dålig (tänker diarré, snuva, ja du fattar..), så måste man alltså trots detta bara ”rycka upp sig” och bege sig till mottagningen?
Kan ju inte vara någon höjdare att behöva åka i rusningstrafik genom halva stan (min närmsta mottagning ligger ca 45min kommunalt hemifrån mig) på det viset..?
Jag vet ju själv hur jag blir när min läkare glömmer förnya mina recept, då vågar jag knappt gå 2 meter från närmsta toalettstol liksom..
Då fattar jag att folk kanske ”måste” slänga i sig något annat, dvs sidomissbruka, för att slippa det.
Tillägger igen att jag har ingen aning om hur det funkar med LARO, men har haft diskussion med min läkare om att ev skrivas in där (som smärtpatient och inte för missbruk), men detta var något hon var tvungen att läsa på mer om då hon inte heller vet så mycket om det (dvs hur det fungerar om man slussas dit som just smärtpatient).
Tog även upp det faktum att jag har Imovane utskrivet som jag egentligen ska ta 2 av varje kväll, vilket jag inte ens behöver dom flesta kvällar, men jag tar ändå ut dom från apoteket med tanken ”kan vara bra att ha hemma”, för det räknas ju också då som ett sidomissbruk om jag har förstått rätt..?
Eller om det är okej att behålla dessa då jag inte missbrukar mina mediciner?
Men för min del hade jag nog klarat mig utan dom ändå.
Tack till er som orkar svara på mina (säkert i många ögons dumma) frågor, uppskattar det verkligen!
Fortsatt fin helg till er alla ☀️