2020-05-22, 13:41
Medlem
welcometorealitys avatar
Det är väldigt sällan jag använder sökfunktionen faktiskt, men kul att den finns och att den blir bätre från de sämre, grattis till 20 år....
Citera
2020-05-22, 13:42
Medlem
Bluebeast72s avatar
Grattis till oss o världens bästa forum!

Härligt ni lägger tid o krut på förbättringar Admin, gillas. Då saknas egentligen bara min så efterlängtade klocka på forumet, en alldeles egen flashback klocka diskret i nedre hörnet, gärna med vår katt som urtavla.

Ser fram emot kommande 20 åren, härligt o ta sig an framtiden med vårt forum i bakfickan, mvh gamle Blue
Citera
2020-05-22, 13:42
Medlem
PK-befriads avatar
När man söker på ett användarnamn och ett uttryck så måste man skriva in användarnamnet igen ifall man vill söka på ett annat uttryck, eller när man går tillbaka till föregående sida från sökresultaten. Det är omständigt. Som det är nu så sparas sökuttrycket men inte användarnamnet. Den borde spara båda för att göra det mer smidigt.
Citera
2020-05-22, 13:49
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Vi tycker att relevans är bättre än fallande som default.
I annat fall så riskerar du att få upp en massa samlingstrådar eller diskussioner som handlar om något helt annat, men där sökordet finns med i diskussionen.
Båda alternativen ska givetvis finnas, men som default tycker vi att relevans är de bästa alternativet.

admin

Notera att jag endast menar en användares (mina) citerade inlägg och inte någon annan typ av sökning.

Så här brukar jag göra:
När jag öppnar Chrome webbläsare så har jag en snabblänk till mina citerade inlägg. Jag klickar på den och ser om någon svarat sen senast jag var här. Om ingen har svarat så behöver jag inte ens gå igenom processen att logga in om allt var för att se om någon svarat sen sista.

Ett tips om det finns fler som gör så här är att vara inloggad och göra valet att sortera på senaste fallande. Ta den länken och använd den. Det fungerar som icke inloggad.
Senast redigerad av kalkryggar 2020-05-22 kl. 13:51.
Citera
2020-05-22, 13:54
Medlem
johnny_viciouss avatar
Grattis Flashback! Inga originals som ska dela med sig av lite anekdoter från de stökiga diskussionerna -00?
Citera
2020-05-22, 14:20
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zzpac
Fixat. nu sorterar den på senaste inlägg istället för relevans.

Tyvärr fungerar det fortfarande inte för oss som inte använder javascript och därför inte har tillgång till popupmenyerna.

Tidigare ledde den här länken till sortering efter datum:

https://www.flashback.org/sok/quote=Regulus?sp=1&so=d

men det fungerar inte längre. Går det att spara en klickbar direktlänk till sortering efter datum på något annat sätt?

EDIT: Har nu genom en del experimenterande hittat en länk som fungerar:

https://www.flashback.org/sok/quote=Regulus?sp=1&so=pd

Observera so=pd på slutet i stället för som tidigare so=d.
Senast redigerad av Regulus 2020-05-22 kl. 15:18.
Citera
2020-05-22, 14:44
Medlem
Bra om man kunde komma till sökmotorn utan att skriva något. Eller det kanske går ?
Det går tydligen ibland . Ok välja senaste eller nya ämnen sen går det

Verkar jätte bra på nyckelord.
Senast redigerad av troligengud 2020-05-22 kl. 15:01.
Citera
2020-05-22, 19:35
Medlem
Bra att ni slipar.

Annars finns ju Google....
Verkar som de indexerar ALLT här.
Testade; site:flashback.org mord göteborg skola
och jämförde med samma ord i den nya sökfunktionen.

Fördelen med FB är ju att man kan trimma resultatet på lite olika vis.
Dock verkar inte omsortering på "Senaste inlägg fallande" bli helt korrekt.

Kanske indexeringen släpar efter?
Första inlägget blir fr 2020-03-30 men det finns en rad senare inlägg.
Citera
2020-05-22, 19:41
Medlem
Grattis till 20-åringen Flashback!

Superbra att ni gör så att sökfunktionen förbättras, jag använder mig ofta av den. Ska bli
intressant att se hur den fungerar, förhoppningsvis och säkerligen blir det till det bättre!
Citera
2020-05-22, 20:09
Medlem
st0ckiss avatar
Grattis! 20 år går för jävla fort alltså.

Och tack för den nya sökfunktionen! Verkar funka klockrent än så länge.
Mina citerade inlägg får jag däremot inte upp alls längre.
Citera
2020-05-22, 20:41
Medlem
Grattis FB! Så snart ni fixar sidbläddringen så den blir ordentligt mobilanpassad och man slipper klicka på sidnumret av misstag varje gång man vill bläddra fram en sida, så lovar jag att pytsa in en ordentlig donation.
Citera
2020-05-22, 20:46
Medlem
Grattis!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här