Citat:
Det som borde få folk att dra öronen åt sig, istället för att låta sig luras, är hur man på ett övertydligt sätt säger åt tittaren vad hen ska tycka. Om det nu var ett solklart fall av "manipulativ mamma som vill sätta dit sitt ex", så hade man i normala fall haft ett neutralt narrativ och låtit fallet tala för sig självt.
Vid 35:28 visar man ett lösryckt citat från polisen på skärmen, citatet lyder "finns inget som tyder på att Elias blir utsatt av övergrepp av sin pappa". Detta gör man efter att Agnetha från BRY och Monica Dahlström Lannes menat att ingen ordentlig utredning gjorts. För att lugna tittaren visar då Bo Göran Bodin detta citat
"- Den här kartan verkar fel. Var det höger vi skulle?
- Kartan visar att vi ska till höger!"
"Min väckarklocka är trasig. Hur ska jag vakna?
- När väckarklockan ringer!"
"- Han bajsade i toaletten!
- Toaletten är tom!"
https://www.youtube.com/watch?v=4T6w31Eju_c
Man avfärdar flertalet läkarvittnen. Man dömer mamman för egenmäktighet med barn. Dvs, man anser det klarlagt att mamman inte hade genuina misstankar om övergrepp(vilka ger en förälder nödrätten att ta ett barn från den andra föräldern).
Att man avfärdar misstankarna mot pappan är märkligt nog. Det blir dock bortom märkligt när man avfärdar att mamman ens skulle ha misstankar om övergrepp mot hennes son, när så många läkare gjort orosanmälningar. Är det nån del i det här fallet som avslöjar en korrupt rättsprocess, så är det denna.
Maria Hölcke, som dömde till egenmäktighet med barn, gör också detta absurda citat:
Jag låter citatet tala för sig självt
Vid 35:28 visar man ett lösryckt citat från polisen på skärmen, citatet lyder "finns inget som tyder på att Elias blir utsatt av övergrepp av sin pappa". Detta gör man efter att Agnetha från BRY och Monica Dahlström Lannes menat att ingen ordentlig utredning gjorts. För att lugna tittaren visar då Bo Göran Bodin detta citat

"- Den här kartan verkar fel. Var det höger vi skulle?
- Kartan visar att vi ska till höger!"

"Min väckarklocka är trasig. Hur ska jag vakna?
- När väckarklockan ringer!"

"- Han bajsade i toaletten!
- Toaletten är tom!"

https://www.youtube.com/watch?v=4T6w31Eju_c
Man avfärdar flertalet läkarvittnen. Man dömer mamman för egenmäktighet med barn. Dvs, man anser det klarlagt att mamman inte hade genuina misstankar om övergrepp(vilka ger en förälder nödrätten att ta ett barn från den andra föräldern).
Att man avfärdar misstankarna mot pappan är märkligt nog. Det blir dock bortom märkligt när man avfärdar att mamman ens skulle ha misstankar om övergrepp mot hennes son, när så många läkare gjort orosanmälningar. Är det nån del i det här fallet som avslöjar en korrupt rättsprocess, så är det denna.
Maria Hölcke, som dömde till egenmäktighet med barn, gör också detta absurda citat:
Jag låter citatet tala för sig självt

Mycket bra skrivet.
Alla följer 💨 vindflöjeln, liksom jag till en början, eftersom allt var färdigtuggat i första avsnittet av dokumentären.
Här är det uppenbart att myndigheterna har visat stor inkompetens. Kvinnan är vid sinnes fulla, har lyssnat på 1.5 timme av material med henne.
Inte en sportmössa att hon kör det här racet än annan anledning än sonens bästa.
Journalisten Bosse, begår grova övertramp.
Grova sådana.