Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-05-19, 15:21
  #1
Medlem
carminaburanas avatar
Jag gjorde en stor operation den 26 mars, snittet över buken är ca 30.cm. Jag fick rådet att använda tejp över ärret för att det inte skulle tänja ut sig och bli fult, men jag glömde fråga hur länge jag bör använda det. Vad säger ni?
Citera
2020-05-19, 15:28
  #2
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Jag gjorde en stor operation den 26 mars, snittet över buken är ca 30.cm. Jag fick rådet att använda tejp över ärret för att det inte skulle tänja ut sig och bli fult, men jag glömde fråga hur länge jag bör använda det. Vad säger ni?

Det bästa är nog att kontakta läkaren för att få råd om just ditt ärr och din operation. Upp till ett år förekommer, och i vart fall så länge ärret är rött kan vara ett riktmärke.
Citera
2020-05-19, 15:39
  #3
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
Det bästa är nog att kontakta läkaren för att få råd om just ditt ärr och din operation. Upp till ett år förekommer, och i vart fall så länge ärret är rött kan vara ett riktmärke.

Oj, ett helt år? Ja jag ska slå en signal till dem och höra
Citera
2020-05-19, 15:41
  #4
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Oj, ett helt år? Ja jag ska slå en signal till dem och höra

Ja, så kan det vara, men det beror som sagt på hur ditt ärr ser ut, så det är en bra idé att ringa. Tänk också på att inte utsätta ärret för sol under minst ett år.
Citera
2020-05-19, 15:42
  #5
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
Ja, så kan det vara, men det beror som sagt på hur ditt ärr ser ut, så det är en bra idé att ringa. Tänk också på att inte utsätta ärret för sol under minst ett år.



Yes, jag fick det rådet med, tur att man inte är. Soldyrkare! Fann den här studien på nätet,

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3663392/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback