2020-05-19, 20:36
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirBennedict
tyckte bara de vore kul att se vad andra tycker, starta en djurisk debatt om att en man är si och så! Hade ju hoppats på att arkemännen hade kommit in och tatt över å skrivit hur dom fäller träd med en schweizisk armekniv medans dom kollade klassisk manslektyr!

De riktiga männen skiter i vad andra tycker. De har inget intresse av att debattera, eftersom de skiter i vad andra tycker. Och de har för övrigt inte sett din tråd, eftersom de har bättre saker för sig än att sitta på Sveriges största gnällforum.
Citera
2020-05-19, 20:38
Medlem
PK-befriads avatar
En basröst som han kan vråla ut sitt segervrål med när han slutligen dräper den globalistiska hydran.
Citera
2020-05-19, 20:56
Medlem
genusforskares avatar
Begreppet "man" är en social konstruktion. Vi befinner oss alla mellan olika köns- och genuspunkter, så det blir omöjligt att svara på vad en riktig "man" är. Det går bara att tolka begreppet genom de sociala, historiska och nutidsbundna kontexter som begreppet existerar inom.

Forskningen på området är tyvärr underfinansierad, men med högre anslag går det förhoppningsvis på sikt att öka medvetenhet och kunskap i samhället.
Citera
2020-05-19, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av genusforskare
Begreppet "man" är en social konstruktion. Vi befinner oss alla mellan olika köns- och genuspunkter, så det blir omöjligt att svara på vad en riktig "man" är. Det går bara att tolka begreppet genom de sociala, historiska och nutidsbundna kontexter som begreppet existerar inom.

Forskningen på området är tyvärr underfinansierad, men med högre anslag går det förhoppningsvis på sikt att öka medvetenhet och kunskap i samhället.

Men vad i helvette är dehär för pluggsvar?! Du förstår ju vad jag menar, sluta leka lång och häng med i svängen! En man har kuk kort och gott hade ju räkt då!
Citera
2020-05-19, 21:08
Medlem
Challenger-74s avatar
Man är trygg i sig själv och behöver inte springa runt som en fittig liten adidaskrigare och härja. Man klarar av att sköta sin personliga hygien, minnas sin mors födelsedag utan att ens flickvän/sambo/fru påminner en. Han kan dessutom odla och jaga sin egen mat.

Givetvis är man också född med XY-kromosomuppsättning.

Och framför allt är man inte en ansvarslös idiot som springer runt och gör idiotsaker och sedan skyller på andra när man blir påkommen för att man är en idiot.
Citera
2020-05-19, 21:09
Medlem
Citat:
Vad definierar en man nu för tiden? Att man gör manliga saker? Att man ser ut som en riktig karlakarl? Att man beter sig som ett ärkesvin och sätter på allt som rör sig?

De är svårt! Många tror att dom är självaste djingis khan av manlighet bara för att dom har ett mäktigt skägg... Som dom sedan har massa skäggoljor och dyligt i.. Manligt? Nop!

Många tror att dom är männ för att dom snickrar till yrket.. Men går runt med skyddshjälm och klankar ner på alla våghalsar som kanske gör nått dumdristigt!
Mer kärringar på byggen än nån annanstans!

Dom meckar med sina fina bilar? Står där med sina feeeta tribal tatueringar och lyssnar på en låt som handlar om att suga kuk av Eddie meduza.. Nja

Ge mig svar så att jag med en dag kan klassas som en riktigt jävla Karl-Alfred!

Typ, Edward Witten, Bobby Fischer?
Citera
2020-05-19, 21:11
Medlem
EarthFrequencys avatar
Slösar inte med orden
Senast redigerad av EarthFrequency 2020-05-19 kl. 21:14.
Citera
2020-05-19, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EarthFrequency
Slösar inte på orden

Då uppfyllde du precis manskraven! 😁
Citera
2020-05-19, 21:26
Medlem
genusforskares avatar
Citat:
Men vad i helvette är dehär för pluggsvar?! Du förstår ju vad jag menar, sluta leka lång och häng med i svängen! En man har kuk kort och gott hade ju räkt då!
Det var det svar jag kunde ge dig, min vän. Jag föreslår att vi undviker grova ord, så som kuk.
Citera
2020-05-19, 21:43
Medlem
Jag är en sådan riktig man.
Alltid haft en bunt tjejer jag varit intim med samtidigt (inte bildligt talat).
Är egenföretagare och mina bolag går bra men det har skär sig rätt lätt med nya bekantskaper i min omvärld. Säger alltid vad jag tycker om någon frågar mig.
Fika och onödiga möten är det värsta jag vet.
Vill alltid framåt och upplevs nog som ganska kall och obrydd kring andras trams.

Besitter empati dock mot vänner och familj.

Känner ofta att jag nog är född i fel generation. Men har det mycket bra ekonomiskt, en fantastisk fru och många goda vänner så det har gått bra ändå.

Så tråden - några frågor?

Edit
Nu blir några fjollor upprörda och antingen kallar mig troll eller ska försöka förminska mig.
Ta er inte ens tiden. Jag kommer inte ta mig tiden att besvara er iallafall.
Citera
2020-05-19, 21:50
Medlem
reptilekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
En Paolo Roberto.

Meh... P.R. är ju typiskt en sån som är arg på världen för att han har liten snopp. Ser man ju på klädseln. En riktig man skulle, av naturliga skäl, aldrig kunna gå runt i så tighta brallor.
Citera
2020-05-19, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orkanuz
Jag är en sådan riktig man.
Alltid haft en bunt tjejer jag varit intim med samtidigt (inte bildligt talat).
Är egenföretagare och mina bolag går bra men det har skär sig rätt lätt med nya bekantskaper i min omvärld. Säger alltid vad jag tycker om någon frågar mig.
Fika och onödiga möten är det värsta jag vet.
Vill alltid framåt och upplevs nog som ganska kall och obrydd kring andras trams.

Besitter empati dock mot vänner och familj.

Känner ofta att jag nog är född i fel generation. Men har det mycket bra ekonomiskt, en fantastisk fru och många goda vänner så det har gått bra ändå.

Så tråden - några frågor?

Edit
Nu blir några fjollor upprörda och antingen kallar mig troll eller ska försöka förminska mig.
Ta er inte ens tiden. Jag kommer inte ta mig tiden att besvara er iallafall.

Om jag läser dehär själv är du en sån typisk man som gärna åker på jobbresor och är otrogen, tycker du är bättre än många andra, kallar dig själv för pajsare och dricker skumpa för du precis lyckats med en stor bedrift inom jobbet, visst du må va lyckad men antagligen stigit över många lik för att komma dit, tror tyvär inte du är en man utan en människa som gör allt för att lyckas och vara lyckad i andras ögon! Kan va feltolkat men tror du är killen man hatar i filmer!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in