Citat:
Hej på dig!!Det du har gjort är, som du själv medger, sannolikt någon form av sexuell brottslighet. Så vitt jag vet ingår det i våldtäktslagen att tvinga till sig sex genom hot, så eventuellt räknas det till och med som våldtäkt. Förhoppningsvis ser någon sakkunnig inom polisen detta så att de kan göra en bedömning av huruvida de bör gå vidare eller inte.
Egentligen spelar det ingen roll vad vi säger, du har tre trådar fulla av människor som bett dig låta honom vara ifred men du har ändå eskalerat gång på gång. Det blir bara galnare och galnare. Jag gör ändå ett sista försök.
1. Det du har gjort går inte att försvara. Alls. Att du ens försöker är oroande. Om du själv köper dina egna undanflykter så ska du vara helt på det klara med att du är den enda som gör det.
2. Låt honom vara. Givetvis är han inte "trött efter sex" eller något liknande nonsens. Ingen människa har någonsin varit så trött efter sex att de inte orkat svara på sms efter flera dagar/veckor. Du har ljugit, manipulerat, hotat och tvingat; det är därför han håller sig undan.
3. Om du har tur nog att undslippa rättsligt efterspel ska du vara väldigt tacksam.
4. Fortsätter du pusha honom så här så kommer du till slut tvinga honom till rättsliga åtgärder för att skydda sig. Hade jag varit i hans sits hade jag gått till polisen eftersom du bevisligen är så oberäknelig och oresonlig att det är omöjligt att veta vad nästa galna steg är.
5. Sök professionell hjälp omgående.
6. Låt. Honom. Vara.
Egentligen spelar det ingen roll vad vi säger, du har tre trådar fulla av människor som bett dig låta honom vara ifred men du har ändå eskalerat gång på gång. Det blir bara galnare och galnare. Jag gör ändå ett sista försök.
1. Det du har gjort går inte att försvara. Alls. Att du ens försöker är oroande. Om du själv köper dina egna undanflykter så ska du vara helt på det klara med att du är den enda som gör det.
2. Låt honom vara. Givetvis är han inte "trött efter sex" eller något liknande nonsens. Ingen människa har någonsin varit så trött efter sex att de inte orkat svara på sms efter flera dagar/veckor. Du har ljugit, manipulerat, hotat och tvingat; det är därför han håller sig undan.
3. Om du har tur nog att undslippa rättsligt efterspel ska du vara väldigt tacksam.
4. Fortsätter du pusha honom så här så kommer du till slut tvinga honom till rättsliga åtgärder för att skydda sig. Hade jag varit i hans sits hade jag gått till polisen eftersom du bevisligen är så oberäknelig och oresonlig att det är omöjligt att veta vad nästa galna steg är.
5. Sök professionell hjälp omgående.
6. Låt. Honom. Vara.
Jag blev så glad att se ditt inlägg. Jag var tacksam över att du hoppade in i min förra tråd och blev glad så fort jag såg ditt inlägg i denna tråd.
Jag syftade inte på att han var trött att han inte svarar på SMS. Jag syftade mer på att han kanske vart trött direkt efter sexet och därför vart tystlåten. Men det är klart, det är bara något jag hoppas på egentligen.
Ja, jag vet att människor har bett mig sluta, ta avstånd, ta ingen kontakt och massa annat. Men hur skall man kunna vara så stark när känslor har varit starkare?
För mig var och är han den perfekta mannen för mig. I första hand med chattande, i andra hand när man träffade honom personligen för första gången och allt var så perfekt. Efter några försök till att bjuda hem honom som han tillslut dök upp i min bostad. Där slog det bara mig. Allt vart bara som en drömvärld för mig, en fantastiskt sådan. Hur skall jag skulle jag överhuvudtaget kontrollera mig med sådan kraftfulla känslor?
Allt vart bara katastrof när han ville dra iväg. Jag hade inte ens planerat något våld aktivitet. Det bara slog mig om att han måste stanna kvar en liten stund till för inte vet jag när han kan komma till min bostad igen. Hur kan jag få en sådan chans liksom?
När jag märkte att jag klarade av att ha kvar honom i min bostad genom hot, så insåg jag att jag kan göra annat genom hot och där vart jag bara impuls. Jag ville egentligen inte skada honom. Det var mina känslor som styrde mig.
Det är klart att jag oroar mig för honom. Jag vet ju vad jag har gjort. Jag har skapat denna tråd för att allt känns overkligt.
Okej, jag vet att jag kommer få påhopp nu men: Det här med att söka hjälp. VAD FÖR HJÄLP?! Alltså jag är inte sjuk eller som någon annan skrev ''psycho''. Jag var inte en sådan här förs jag träffade denna man. Det är bara känslor som är enormt starka för en annan människa. Jag mår bra när jag väl har honom hos mig. Att jag inte kunde hejda mig själv, var bara en incident. Jag mår ju dåligt efteråt. Jag förstår ju att det var fel.
Jag försöker ju söka tips efter vad jag kan göra. Till exempel, om jag skall skriva förlåt, hur skall en sådan meddelande lyda? Så att det blir så bra meddelande som möjligt.
Senast redigerad av VillHaHan 2020-05-22 kl. 21:05.
Senast redigerad av VillHaHan 2020-05-22 kl. 21:05.