Jag har jobbat med massa olika jobb. Du vet det vanliga 7-16 kneget. Jag fick ut en rätt okej lön, speciellt eftersom att det var jobb som jag tog precis efter gymnasiet och de flesta jobben var via bemanningsföretag. Dock så kände jag att det knappt fanns någon fritid för mig att göra något annat på, mycket långa bilresor till jobbet dessutom och energin var helt tom för jobben var fysiskt tunga på kroppen, lagerarbetare t.ex. Tömma containrar med soffor och glasskivor som är tunga så in i helvete. Många i min ålder som jag träffade där hade redan fått skador i axlarna och rygg efter att ha jobbat där i ett par år.
Jag bestämde mig för att hitta något annat jobb och hade lite tur med att morsan ringde upp mig, hon hade hittat en jobb annons (tack som fan morsan!

). Jobbet var postbud. Det innebär att jag delar ut post, tidningar och paket och det sker mellan 02:00-06:00. I början jobbade jag på olika cykeldistrikt och efter att ha jobbat hela sommaren förra året måndag-lördag 2:00-6:00 så fick jag besked om att de sökte personer till bildistrikt. Vilket innebär att man delar ut tidningar och paket fast man kör bil istället. Sen jag började med bildistrikt så kan jag lugnt säga att det här är det bästa jobbet jag har haft. Att jobba på natten eller tidig morgon som det egentligen är, är riktigt soft. Det är helt tomt ute på vägarna och nu när sommaren börjar närma sig så glider man runt i en helt tyst elbil med öppet fönster. Hör fåglarna kvittra och får frisk luft. Man jobbar självständigt, inte med en massa andra arbetskamrater. Efter jobbet så kan jag gå till gymmet direkt och köra ett stenhårt pass, komma hem och ha hela dagen framför mig tills att jag går och lägger mig runt 17-18 tiden.
Lönen är inte som förut, men fortfarande helt okej och mina utgifter är inte så extrema ändå, det mesta går till mat, hyra och gymkort osv. Kör knappt bil privat eftersom att jag bor så nära mataffären, gymmet och i princip allt annat som jag behöver så det är inte mycket pengar på bensin heller.
Allt som allt så är jag jävligt nöjd med det här jobbet och har massvis med fritid, mellan klockan 06:00 - 18:00 så är jag "ledig" det vill säga 12 timmar fritid varje dag!