• 1
  • 2
2020-05-18, 22:21
Medlem
MrMadoffs avatar
Arbetsmässigt är jag där jag kämpat för att vara dom senaste 10 åren men jag har aldrig mått sämre.
Varje dag det börjar närma sig att åka till arbetet så tryter tålamodet, jag blir förbannad jag bara tänker på vart jag ska spendera nästkommande 9 timmar av mitt liv återigen med samma gamla idioter, lyssna på samma gnäll och behöva stå ut med allt skit arbete för med sig. Jag tar verkligen inte med mig jobbet hem, jag åker dit och gör det jag ska göra för att sedan åka hem.
Samtidigt finns det ingen annanstans jag vill vara då alla arbeten intresserar mig lika lite som detta elände, jag ser absolut ingen som helst mening med att spendera 1/3 av livet med att göra något man hatar.
Jag skulle helst av allt såklart vilja spendera tiden med mitt fritidsintresse(n) om dagarna än att behöva vara på jobbet men jag har aldrig varit längre ifrån den möjligheten än vad jag är nu och det kommer nog aldrig bli verklighet för ekonomiskt sett så gör arbetarlivet mig bankrutt..

Jag tränar hårt 5 dagar i veckan och mediterar så fort jag behöver det (vilket är oftare och oftare).
Träning och mindfulness gör så att jag mår riktigt bra och blir pigg i kropp och själ, när jag är hemma. Så fort jag kommer till jobbet blir jag personlighetsförändrad och svart i ögonen, vilket jag inte orkar mycket längre. Det känns som att jag har både 2 och 3 stycken nervsammanbrott varje arbetspass.

Snälla finns det någon som har några tips på vad jag kan göra för att klara ut vardagen då jag har minst 40 år kvar till pensionen (pension haha, det är nog ett föråldrat ord om 40 år och jag räknar med att jobba tills jag stupar, vilket de flesta av oss dödliga nog får göra)
Senast redigerad av MrMadoff 2020-05-18 kl. 22:26.
Citera
2020-05-18, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
Arbetsmässigt är jag där jag kämpat för att vara dom senaste 10 åren men jag har aldrig mått sämre.
Varje dag det börjar närma sig att åka till arbetet så tryter tålamodet, jag blir förbannad jag bara tänker på vart jag ska spendera nästkommande 9 timmar av mitt liv återigen med samma gamla idioter, lyssna på samma gnäll och behöva stå ut med allt skit arbete för med sig. Jag tar verkligen inte med mig jobbet hem, jag åker dit och gör det jag ska göra för att sedan åka hem.
Samtidigt finns det ingen annanstans jag vill vara då alla arbeten intresserar mig lika lite som detta elände, jag ser absolut ingen som helst mening med att spendera 1/3 av livet med att göra något man hatar.
Jag skulle helst av allt såklart vilja spendera tiden med mitt fritidsintresse(n) om dagarna än att behöva vara på jobbet men jag har aldrig varit längre ifrån den möjligheten än vad jag är nu och det kommer nog aldrig bli verklighet för ekonomiskt sett så gör arbetarlivet mig bankrutt..

Jag tränar hårt 5 dagar i veckan och mediterar så fort jag behöver det (vilket är oftare och oftare).
Träning och mindfulness gör så att jag mår riktigt bra och blir pigg i kropp och själ, när jag är hemma. Så fort jag kommer till jobbet blir jag personlighetsförändrad och svart i ögonen, vilket jag inte orkar mycket längre. Det känns som att jag har både 2 och 3 stycken nervsammanbrott varje arbetspass.

Snälla finns det någon som har några tips på vad jag kan göra för att klara ut vardagen då jag har minst 40 år kvar till pensionen (pension haha, det är nog ett föråldrat ord om 40 år och jag räknar med att jobba tills jag stupar, vilket de flesta av oss dödliga nog får göra)

Bo billigt, dra ner på dina utgifter. Lev ett enkelt liv som inte kostar så mycket. Måste du ha ditt arbete du har idag? Det finns hundra olika jobb att testa.

Själv jävligt trött på att jobba. Inget jag önskade om jag fått välja, åtminstone inte 100%. 70-75% vore perfekt. Skiter i pengarna jag missar, får jag ut 16-18k klarar jag mig gott å väl. Kan spara, åka på semestra utomlands och till fjällen. Bo bra då jag äger mitt boende.

Finns möjligheter, var inte så låst vid en hög lön bara. Värdelöst.
Citera
2020-05-18, 22:37
Medlem
MrMadoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonheden
Bo billigt, dra ner på dina utgifter. Lev ett enkelt liv som inte kostar så mycket. Måste du ha ditt arbete du har idag? Det finns hundra olika jobb att testa.

Själv jävligt trött på att jobba. Inget jag önskade om jag fått välja, åtminstone inte 100%. 70-75% vore perfekt. Skiter i pengarna jag missar, får jag ut 16-18k klarar jag mig gott å väl. Kan spara, åka på semestra utomlands och till fjällen. Bo bra då jag äger mitt boende.

Finns möjligheter, var inte så låst vid en hög lön bara. Värdelöst.

Jag tjänar inte särskilt bra och jag bor billigt och lever snålt men det jag älskar kostar mycket pengar och det är så det är bara.
Citera
2020-05-18, 22:38
Medlem
Goosebumps avatar
Citat:

Vad jobbar du med? Kan du inte byta jobb?
Citera
2020-05-18, 22:40
Medlem
Citat:
Jag tjänar inte särskilt bra och jag bor billigt och lever snålt men det jag älskar kostar mycket pengar och det är så det är bara.

Vad är din hobby som är så dyr?
Citera
2020-05-18, 22:42
Medlem
NissanMicra1988K10s avatar
Val av yrke är viktigt.

Jag har jobbat inom restauranger och bar där jag har fått ut 40 netto men det är inget jobb jag vill göra resten av livet då de tar stryk på kroppen. Jobbat med transport de senare 5 åren och kan säga att det här gör jag tills jag blir gammal. Enkelt och soft jobb, kan vara stressigt ibland men att just jobba själv och vara på vägarna... ja ni som jobbar med transport vet vad jag menar!
Citera
2020-05-18, 22:45
Medlem
Be om att få gå ner i arberstid. 80% skulle ge ytterligare en dag ledig per vecka vilket är helt magiskt. Under vissa perioder har jag haft lyxen att göra detta vilket gjorde otroligt mycket för min hälsa. Det är helt otroligt hur mycket en extra dag ledigt gör.
Citera
2020-05-18, 22:46
Medlem
MrMadoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goosebump
Vad jobbar du med? Kan du inte byta jobb?

Arbetarjobb, jo det kan jag men tänker vänta ut denna lågkonjukturen först då allt känns alldeles för osäkert just nu. Tvivlar dock starkt på att det kommer göra saker och ting mycket bättre. Jag har just kämpat i flera år för att nå den positionen jag har idag.

Citat:
Ursprungligen postat av vonheden
Vad är din hobby som är så dyr?

Det är irrelevant då det inte är det som gör att jag mår så här. Min hobby är det som får mig att glömma bort tid och rum och verkligen finna mig i nuet och göra det jag verkligen älskar att göra allra mest.
Senast redigerad av MrMadoff 2020-05-18 kl. 22:49.
Citera
2020-05-18, 22:49
Medlem
MrMadoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeyWired
Be om att få gå ner i arberstid. 80% skulle ge ytterligare en dag ledig per vecka vilket är helt magiskt. Under vissa perioder har jag haft lyxen att göra detta vilket gjorde otroligt mycket för min hälsa. Det är helt otroligt hur mycket en extra dag ledigt gör.

Totalt omöjligt.
Citera
2020-05-18, 22:51
Medlem
Köp lite edibles vettja så blir det jävligt mycket goare att vara på jobbet!
Citera
2020-05-18, 22:56
Medlem
MrMadoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av next-chapter
Köp lite edibles vettja så blir det jävligt mycket goare att vara på jobbet!

Jag tycker man blir konstig i skallen av droger om man brukar under längre tid så inget förslag jag föredrar och samtidigt så skulle jag snabbt kunna bli en fara för andra på mitt arbete med droger i kroppen så ditt alternativ fallerar på flera plan.
Citera
2020-05-18, 23:04
Medlem
particulum1s avatar
Praktiserar du någon meditation på jobbet?
Meditation behöver inte vara begränsat till att sitta ner och stänga ögonen, har du dessutom tränat meditation ett tag så lär detta vara ganska enkelt för dig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in