Citat:
Ursprungligen postat av
Moment22x22
För övrigt så är det rätt intressant att se hur extremt upprörda en del manliga användare blir så fort man skriver något om män som är lite tillspetsat.
Dä jädrar tar det hus i helvete och det fort!
Ja, det går att se skillnad på sarkasm/tillspetsade kommentarer och när det är ärligt menat. Men jag tror att en del här kanske har varit med om tråkigheter i livet kopplat till könstillhörighet och därför kanske har svårt att se skillnaden?

Om så är fallet blir det förmodligen lätt att det ska gås till angrepp.
En forumanvändare skrev att hon? tänkte sig Harvey W*instein när hon tänker på hur jag ser ut. Där skulle jag kunna hoppa upp i taket rejält. Men jag vet ju att jag inte har någon som helst likhet med den mannen. Så jag lät saken bero.
Sedan får man kommentarer som att man är "forumets största simp" och korkad etc. Har man åsikter mer åt det feministiska hållet (nu är jag snarare humanist, men det finns likheter i vissa fall mellan humanister och feministister och våra vägar möts ibland i vissa sakfrågor) så får man höra både det ena och det andra av antifeministerna. Vare sig man är kvinna eller man. Så jag kan förstå att om man som du har tillbringat längre tid än vad jag har, här på forumet, till slut också börjar spetsa till sina uttalanden. Det blir förmodligen så. Jag kommer dock ha svårt att göra det, av olika skäl. Men jag kan förstå att det kan bli så.
Jag kan förstå bägge sidorna på sätt och vis. Och tja, nu låter jag kanske som "forumets största" mes eller något.