2020-08-23, 23:17
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leechy
Det har du. Samhället ger dig stöd i alla dess former enbart pga att du har en fitta. Men det är inget som du inser då du tar det för givet. Det krävs att vara man för att se den orättvisa som det är mellan könen i Sverige och det könsprivilegium kvinnor har i samhället.
Staten har tagit över den äkta mannens praktiskafunktion för kvinnorna i mångt och mycket, precis som staten allt mer tar över föräldrarollen.

Kvinnor har privilegier på manliga arenor, men förlorar allt fler på de kvinnliga. Båda könen upplever det då som "orättvist". Jag kallar det ett människofientligt samhälle.
Citera
2020-08-23, 23:20
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Kvinnor bär på en unge i 9 månader och män har skapat allt annat i världen.

Ja, kvinnan har ju gjort så jävla mycket. Klapp på axeln för att ni särade på benen!

Hahaha. Måste vara jobbigt att vara psykiskt sjuk.
"kvinnan är till av mannen, och mannen är till genom kvinnan"

Något att beakta.
Citera
2020-08-23, 23:43
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Jag har nog inte sett ett enda inlägg där kvinnor förminskas för att de t ex föder barn. Tvärtom verkar de flesta män här hylla det. Vad män förminskar är inte det kvinnliga, utan kvinnor som försöker vara män. Stor skillnad.

Jag har sett många förminskande kommentarer angående typiska kvinnoyrken och hushållsarbete, det vill säga hemmafru. Överhuvudtaget mycket förminskande snack om kvinnors egenskaper.

Försöker vara män? Jo tjena mittbena. Enligt er ärthjärnor här så försöker kvinnor vara män genom att de bär byxor istället för kjol, eller för att hon vill sysselsätta sig med något annat än att vara hemmafru och mamma.
Och sen, föda barn? Det är EN av alla saker kvinnor gör i livet, inte det enda. Herre min skapare alltså.
Citera
2020-08-24, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
För övrigt så är det rätt intressant att se hur extremt upprörda en del manliga användare blir så fort man skriver något om män som är lite tillspetsat.
Dä jädrar tar det hus i helvete och det fort!

Ja, det går att se skillnad på sarkasm/tillspetsade kommentarer och när det är ärligt menat. Men jag tror att en del här kanske har varit med om tråkigheter i livet kopplat till könstillhörighet och därför kanske har svårt att se skillnaden? Om så är fallet blir det förmodligen lätt att det ska gås till angrepp.

En forumanvändare skrev att hon? tänkte sig Harvey W*instein när hon tänker på hur jag ser ut. Där skulle jag kunna hoppa upp i taket rejält. Men jag vet ju att jag inte har någon som helst likhet med den mannen. Så jag lät saken bero.

Sedan får man kommentarer som att man är "forumets största simp" och korkad etc. Har man åsikter mer åt det feministiska hållet (nu är jag snarare humanist, men det finns likheter i vissa fall mellan humanister och feministister och våra vägar möts ibland i vissa sakfrågor) så får man höra både det ena och det andra av antifeministerna. Vare sig man är kvinna eller man. Så jag kan förstå att om man som du har tillbringat längre tid än vad jag har, här på forumet, till slut också börjar spetsa till sina uttalanden. Det blir förmodligen så. Jag kommer dock ha svårt att göra det, av olika skäl. Men jag kan förstå att det kan bli så.

Jag kan förstå bägge sidorna på sätt och vis. Och tja, nu låter jag kanske som "forumets största" mes eller något.
Senast redigerad av TomatKungen 2020-08-24 kl. 00:12.
Citera
2020-08-24, 02:09
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Jag har sett många förminskande kommentarer angående typiska kvinnoyrken och hushållsarbete, det vill säga hemmafru. Överhuvudtaget mycket förminskande snack om kvinnors egenskaper.

Försöker vara män? Jo tjena mittbena. Enligt er ärthjärnor här så försöker kvinnor vara män genom att de bär byxor istället för kjol, eller för att hon vill sysselsätta sig med något annat än att vara hemmafru och mamma.
Och sen, föda barn? Det är EN av alla saker kvinnor gör i livet, inte det enda. Herre min skapare alltså.

1. Jag kan inte minnas att jag sett några. Förutom de som hävdar att hemmafru inte är lika krävande som många av de jobb män tvingats ägna sig åt, och det är ju helt sant. Skulle inte kalla det förminskande.

2. Jag sa TILL EXEMPEL föda barn.

3. Byxor är till för män, ja. Helt rätt. Du som avskyr faktumet att alla (ja alla) 40+-åriga män tittar på tonårstjejers rumpor borde kunna förstå det orimliga i att kvinnor bär byxor offentligt.

4. Att gå ut i arbetslivet och konkurrera med män är att försöka vara man, ja. Mer eller mindre beroende på vilket jobb det är.
Citera
2020-08-24, 05:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Har svenska män det bra, när de gör karriär, tar hand om barn och fru och bränner ut sig?
Svar nej !
Citera
2020-08-24, 05:55
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Det har du. Samhället ger dig stöd i alla dess former enbart pga att du har en fitta. Men det är inget som du inser då du tar det för givet. Det krävs att vara man för att se den orättvisa som det är mellan könen i Sverige och det könsprivilegium kvinnor har i samhället.

Vilket stöd får jag som kvinna av samhället som du inte får som man?
Citera
2020-08-24, 05:55
Medlem
Moment 22 är du lyckligt gift ? Allvarligt talat ingen seriös och snygg man skulle vilja vara med dig. Varför inte se verkligheten som den är istället ! Män och kvinnor är olika. Ser ni inte att samhället är ett sjunkande skepp ett apokalypso. Alla singlar och då menar jag män och kvinnor. Det är inte normalt att barnen bor hos mamma med alla bonusbarn eller ensamma och sedan bo hos pappa halva tiden osv...helt sjukt men ni ser inte varför. Den psykiska ohälsan beror på samhällsstrukturen fattar ni inte det! ex där barnen lämnas på förvaring på dagis ja förvaring är vad det är tyvärr och det skadar barnen. Alla tror att den nordiska modellen är bäst och kvinnan har det bra eller mannen det är falskt mina feministiska naiva vänner ! Gayparader, hen, individen framför den egna familjen, skicka de äldre på hemmet, tatueringar, osv det är inget annat än dekadens. Jag var med kvinnor ja i yngre år men jag är gift sedan många år och har barn. Det som fungerar i längden är att jobba som en enhet och tänka familjen framförallt. Hur många fattar det idiotiska i att alla går upp svintidigt och stressar till jobb, skola eller dagis för att sedan mötas fredag eftermiddag ! alla stressar för att låta någon annan ta hand om barnen !!!! SJUKT
Citera
2020-08-24, 05:57
Medlem
Moment 22 visst lever du som singel ?
Citera
2020-08-24, 05:59
Medlem
Tror dessutom att du varit utsatt av män som barn eller hur ? och det är just detta jag menar är förödande om inte familjen skyddar och står bakom.
Citera
2020-08-24, 06:02
Medlem
Citat:
Vilket stöd får jag som kvinna av samhället som du inte får som man?
Om någonting händer så tar ju samhället för givet det är mannens fel eller hur! det i sig skyddar kvinnor automatiskt.
Citera
2020-08-24, 06:05
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
1. Jag kan inte minnas att jag sett några. Förutom de som hävdar att hemmafru inte är lika krävande som många av de jobb män tvingats ägna sig åt, och det är ju helt sant. Skulle inte kalla det förminskande.

2. Jag sa TILL EXEMPEL föda barn.

3. Byxor är till för män, ja. Helt rätt. Du som avskyr faktumet att alla (ja alla) 40+-åriga män tittar på tonårstjejers rumpor borde kunna förstå det orimliga i att kvinnor bär byxor offentligt.

4. Att gå ut i arbetslivet och konkurrera med män är att försöka vara man, ja. Mer eller mindre beroende på vilket jobb det är.

Du skulle levt på 1800-talet, det hade förmodligen passat dig. Du hade fått slita som ett djur i arbetslivet, tvingas försörja din familj och du hade sluppit se tjejrumpor i byxor.
Du hade dock fått stå ut med att din fru, som du förmodligen inte skulle gift dig med av kärlek lika mycket som praktiska skäl, inte skulle sett ut som en av kvinnorna på horhusen du ränner på.

Frågan är, skulle du stått ut?
Det hade inte funnits nakna ungdomliga kvinnokroppar att tillgå på porrfilm, och den största delen av din tid hade ockuperats av arbete för att försörja familjen, det vill säga, det hade inte funnits massa tid att varken besöka horhus eller att fantisera dagarna långa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in