2020-08-23, 19:48
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LorineTalhaoui
Även 40 plus kvinnor är många gånger desperata och gör sjuka saker för att få sex. Då är ändå sexdriften hos kvinnor obefintlig. Trots det gör kvinnor sjuka saker som att utnyttja barn för att få sex.

Som Johanna Möller som fick äldre invandrare att misshandla yngre flyktingbarn för att de skulle ställa upp på sex.

Och eftersom sex är mer naturligt för en man så ska han ändå vara perfekt men kvinnor kan, trots att de inte behöver sex, våldta flykting barn.

Ni är verkligen sjuka i huvudet..

Det är lika komiskt varje gång det dras upp ett enstaka exempel av någon sinnessjuk kvinna som gjort något förfärligt. Det grips verkligen efter halmstrån här.
Citera
2020-08-23, 19:55
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Gullig du är som försöker göra en poäng genom mitt arbete. Du lyckas inte.
Som jag tidigare sagt, jag föraktar inte män, du har hittat på det helt själv. Livlig fantasi verkar du ha iallafall!
Men, du saknar förmåga att skilja på sak och person. Om jag föraktar en vuxen man (40+) för att han har sex med en 20-årig thailändsk prostituerad, så är det alltså kopplat till denna mannen och framförallt är det kopplat till handlingen han genomfört.

Varför skulle man förakta någon för dennes åsikt eller tankar, så länge det stannar som tankar? Jag föraktar inte en man som blir upphetsad av tonåringar sålänge han är medveten om det och det stannar vid just tankar.

Det verkar vara oerhört starka känslor inblandat här från din sida och du verkar ärligt talat inte riktigt formulera dina inlägg utifrån annat än vad du känner och tror. Så, fundera över detta med sak och person ett varv.

Precis det jag sagt hela tiden. Du föraktar mäns sexualitet. Visst, de får TÄNKA på sex och bli upphetsade av 20-åringar (det var ju generöst av dig), men de får inte HA sex med 20-åringar. Har de det så föraktar du dem. Du tror inte alla män som blir upphetsade av tonåringar och 20-åringar också vill ha sex med tonåringar och 20-åringar? Det vill alla män och de män som påstår något annat ljuger. Däremot har många män låtit sig shame:as till lydnad av samhället och sådana som dig, och kanske därför låter bli det. Det är dessa män, de lydiga och undergivna slavarna, du säger dig inte förakta.

Och jag lyckas nog rätt bra. Kan ställa samma fråga till dig som jag ställde till en annan användare tidigare: Om du fick reda på att din 10-åriga dotters manliga lärare ägnar stor del av sin fritid åt att skriva misogyna inlägg på ett internetforum, hur skulle du reagera då?

T ex "kvinnor har papp i huvudet"

Någonting säger mig att du inte skulle acceptera denna man som lärare till ditt barn. Men din hjärna är feministiskt snedvriden så jag förväntar mig inte att du ska förstå.
Citera
2020-08-23, 20:00
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Ett bra inlägg, men jag vill inflika ett par saker. Män ägnar sig också åt lokala engagemang, verkar som tränare i lokala ungdomsföreningar, i grannsamverkan och arrangerade aktiviteter i närområdet, hjälps åt att bygga miljöer som skitungarna tycker är ”coola”. Vi lär dem köra motorcykel, bilar, traktorer, grävmaskiner och undervisar både dem och mindre begåvade unga vuxna i riskhantering.
Nu är jag själv ingen pådrivare av gemensamma arrangemang, jag är nog rätt mycket av en ensamvarg, men jag bidrar ju med det jag kan för att lokalsamhället skall må bra och frodas. Har sedan för några år sedan verkat som ungdomstränare.
Har alltid gillat att bygga saker, så när någon grillstuga skall upp vid någon badplats, något skall kompletteras vid lekplatser eller att motocross-banan behöver uppfräschning har jag stått där med maskiner och verktyg.
Detta gör man givetvis för sina egna ungar i första hand, men att man verkar för att alla familjer i området skall ha det bra är inte långt efter. Man hjälper och stöttar även andras barn och det känns bra.

Och på lång sikt hela samhällen beroende på hur långt man känner att man vill engagera sig. Att vi sedan inte har riktigt koll på vilken storlek ungarna har på sina kläder är sant. Men det har ju våra fruar. Så jag är helt enig med dig i övrigt, kvinnors roll förminskas av många. Män som kvinnor. Det manliga ses som idealet när verkligheten är att män aldrig på egen hand skulle klara av att bära en nation, ett lokalsamhälle eller en familj.
Både män och kvinnor behövs, och utan den ena parten kommer ingenting överhuvudtaget fungera optimalt.

Varför är det så då? Vem är det som pådriver detta?
Jag skulle ändå vilja påstå att "det kvinnliga" förminskas främst av män, inte av kvinnor.
Citera
2020-08-23, 20:02
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Det är lika komiskt varje gång det dras upp ett enstaka exempel av någon sinnessjuk kvinna som gjort något förfärligt. Det grips verkligen efter halmstrån här.

Ungefär så som du gör i precis alla debatter.

"Åh titta en prostituerad som mår dåligt - alla män som köper sex är dumma - förbjud!".

"Oj, titta en man som våldtar - män kan inte kontrollera sin sexualitet"

"fler män än kvinnor sitter i fängelse - män är dumma och kvinnor är mycket smartare"

osv.

Det är lika komiskt varje gång ni höns på det här forumet anklagar andra för att göra exakt det ni själva ständigt ägnar er åt.
Citera
2020-08-23, 20:04
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Varför är det så då? Vem är det som pådriver detta?
Jag skulle ändå vilja påstå att "det kvinnliga" förminskas främst av män, inte av kvinnor.

Nej, tvärtom. Det är feminism och ingenting annat som förminskar det kvinnliga.
Citera
2020-08-23, 20:06
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Precis det jag sagt hela tiden. Du föraktar mäns sexualitet. Visst, de får TÄNKA på sex och bli upphetsade av 20-åringar (det var ju generöst av dig), men de får inte HA sex med 20-åringar. Har de det så föraktar du dem. Du tror inte alla män som blir upphetsade av tonåringar och 20-åringar också vill ha sex med tonåringar och 20-åringar? Det vill alla män och de män som påstår något annat ljuger. Däremot har många män låtit sig shame:as till lydnad av samhället och sådana som dig, och kanske därför låter bli det. Det är dessa män, de lydiga och undergivna slavarna, du säger dig inte förakta.

Och jag lyckas nog rätt bra. Kan ställa samma fråga till dig som jag ställde till en annan användare tidigare: Om du fick reda på att din 10-åriga dotters manliga lärare ägnar stor del av sin fritid åt att skriva misogyna inlägg på ett internetforum, hur skulle du reagera då?

T ex "kvinnor har papp i huvudet"

Någonting säger mig att du inte skulle acceptera denna man som lärare till ditt barn. Men din hjärna är feministiskt snedvriden så jag förväntar mig inte att du ska förstå.

Du behöver ju sansa dig en aning nu. Om jag skriver att män har papp i skallen, så gäller det vissa män, inte alla. Det brukar jag vara rätt noga med att påpeka.

Sen angående ditt stycke om sexualitet och män så skulle jag vilja säga såhär:
Du är naiv. Du lever i nån form av grabbig porrfilmsvärld och tror att det är så det fungerar för kreti och pleti. Du tror att familjefäder skulle sätta på vilken 20-åring som helst vid första bästa chans, att det är vad de fantiserar om under dagarna. NEWSFLASH, det skulle de inte, de flesta är upptagna med vardagsnära aktiviteter med sina barn.
Många familjefäder har döttrar själv, och skulle inte drömma om att ha sex med sin dotters kompis när de själva är typ 55 bast. De ansvarar för sina barns uppväxt och sin del av äktenskapet till sin fru.
Det är så gemeneman lever, inte i en naiv pojkdröm byggd av horhus och 20-åriga brudar.
Citera
2020-08-23, 20:09
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Nej, tvärtom. Det är feminism och ingenting annat som förminskar det kvinnliga.

Den var bra du

Nog för att feminismen gör det i viss mån också, men det är ju definitivt män som har gjort det från början, och fortsätter att göra det. Du kan läsa några inlägg här på forumet, så får du exempel levererade omedelbart, svart på vitt.
Citera
2020-08-23, 20:11
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ungefär så som du gör i precis alla debatter.

"Åh titta en prostituerad som mår dåligt - alla män som köper sex är dumma - förbjud!".

"Oj, titta en man som våldtar - män kan inte kontrollera sin sexualitet"

"fler män än kvinnor sitter i fängelse - män är dumma och kvinnor är mycket smartare"

osv.

Det är lika komiskt varje gång ni höns på det här forumet anklagar andra för att göra exakt det ni själva ständigt ägnar er åt.

Jag vet inte var du fått detta ifrån men inget av dessa citat har jag någonsin uttryckt. Försök igen.
Citera
2020-08-23, 21:51
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Den var bra du

Nog för att feminismen gör det i viss mån också, men det är ju definitivt män som har gjort det från början, och fortsätter att göra det. Du kan läsa några inlägg här på forumet, så får du exempel levererade omedelbart, svart på vitt.
Nå väl, feminism förminskar per definition aldrig det kvinnliga. Begreppet feminist är kapat av subversiva rörelser.

Eftersom det förekommit en del trams i tråden angående att bibeln på någotvis skulle vara emot att kvinnor har en egen försörjning postar jag detta nedan. Jag menar inte att rikta det mot just dig, utan som ett svar på om "feminster rackar ned på det kvinnliga". Flera konservativa skribenter har lyft "kristna värderingar" som en lösning på problemet, och så är det: Bibeln ger svar. Då är det på sin plats att veta vad den berättar.

Feminism finns det massor av i Bibeln. Att ha en egen ekonomi är förstås en viktig del i kvinnors egenmakt över barn och ekonomi.

" 1. Detta är konung Lemuels ord, vad hans moder sade, när hon förmanade honom:

2. Hör, min son, ja, hör, du mitt livs son, hör, du mina löftens son. 3. Giv icke din kraft åt kvinnor, vänd icke dina vägar till dem som äro konungars fördärv. >5 Mos. 17,17.

4. Ej konungar tillkommer det, Lemoel, ej konungar tillkommer det att dricka vin ej furstar att fråga efter starka drycker. >Pred. 10,16 f. 5. De kunde eljest under sitt drickande förgäta lagen och förvända rätten för alla eländets barn. >Jes. 5,22 f. 28,7. 6. Nej, åt den olycklige give man starka drycker och vin åt dem som hava en bedrövad själ. >Syr. 31,28. 7. Må dessa dricka och förgäta sitt armod och höra upp att tänka på sin vedermöda.

Upplåt din mun till förmån för den stumme

8.

och till att skaffa alla hjälplösa rätt. >Job 29,12 f. Ords. 24,1l. 9. Ja, upplåt din mun och döm med rättvisa, och skaffa den betryckte och fattige rätt. >Ps. 82,3. Jes. 1,17

----[1]

10. En idog hustru, var finner man en sådan? Långt högre än pärlor står hon i pris. >Ords. 18,22. 19,14. Syr. 26,1.

På henne förlitar sig hennes mans hjärta,

11.

och bärgning kommer icke att fattas honom. >Ords 12,4 14,1.

12. Hon gör honom vad ljuvt är och icke vad lett är, i alla sina levnadsdagar.

13. Omsorg har hon om ull och lin och låter sina händer arbeta med lust.

14. Hon är såsom en köpmans skepp, sitt förråd hämtar hon fjärran ifrån.

Medan det ännu är natt, står hon upp

15.

och sätter fram mat åt sitt husfolk, åt tjänarinnorna deras bestämda del.

16. Hon har planer på en åker, och hon skaffar sig den; av sina händers förvärv planterar hon en vingård.

17. Hon omgjordar sina länder med kraft och lägger driftighet i sina armar.

18. Så förmärker hon att hennes hushållning går väl; hennes lampa släckes icke ut om natten.

Till spinnrocken griper hon med sina händer,

19.

och hennes fingrar fatta om sländan.

20. För den betryckte öppnar hon sin hand och räcker ut sina armar mot den fattige.

21. Av snötiden fruktar hon intet för sitt hus, ty hela hennes hus har kläder av scharlakan.

22. Sköna täcken gör hon åt sig, hon har kläder av finaste linne och purpur.

23. Hennes man är känd i stadens portar, där han sitter bland landets äldste.

24. Fina linneskjortor gör hon och säljer dem, och bälten avyttrar hon till krämaren.

25. Kraft och heder är hennes klädnad, och hon ler mot den dag som kommer.

26. Sin mun upplåter hon med vishet, och har vänlig förmaning på sin tunga.

27. Hon vakar över ordningen i sitt hus och äter ej i lättja sitt bröd.

Hennes söner stå upp och prisa henne säll,

28.

hennes man likaså och förkunnar hennes lov:

29. »Många idoga kvinnor hava funnits, men du, du övergår dem allasammans.»

30. Skönhet är förgänglig och fägring en vindfläkt; men prisas må en hustru som fruktar HERREN. >Ords. 11,23.

31. Må hon få njuta sina gärningars frukt; hennes verk skola prisa henne i portarna."
(Ordspråksboken 31)
Citera
2020-08-23, 22:14
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Den var bra du

Jag har nog inte sett ett enda inlägg där kvinnor förminskas för att de t ex föder barn. Tvärtom verkar de flesta män här hylla det. Vad män förminskar är inte det kvinnliga, utan kvinnor som försöker vara män. Stor skillnad.
Citera
2020-08-23, 23:07
Medlem
Citat:
Jag har ingen fittmakt så är inte ett dugg rädd att förlora den.

Dåså, alla nöjda och glada, du betalar, vi andra slipper. Möjligen är den prostituerade inte särskilt nöjd..

Det har du. Samhället ger dig stöd i alla dess former enbart pga att du har en fitta. Men det är inget som du inser då du tar det för givet. Det krävs att vara man för att se den orättvisa som det är mellan könen i Sverige och det könsprivilegium kvinnor har i samhället.
Citera
2020-08-23, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Läs vad som diskuterades!

jag svarade på åsikteN att kvInnor inte skulle behövas, inte var något värt, i det mänskliga samhället, för ohhhh män har skapat allt.

Allright? och JA, det behövs en kvinna när mänskligheten ska reproducera sig också. Vackert , att åtminstone du då har fattat det.

Och joo, den mänskliga biologin fungerar nu så att kivnnor bidrar biologiskt mer än män gör i processen.

Du förstår, det är viss skillnad mellan att producera en trilljon spermier och ejakulera dem och sen visslande gå sin väg. Mot att enkom producera några miljoner ägg (betydligt större än spermier), ha mens en gång i månaden, vara gravid i 9 månader och med sin egen kropps energinivåer utveckla ett foster, sen gå igenom en förlossning och sen amma i ca 6 månader.

Viss skillnad där i hur mycket energi som går in i processen.

Men näää självklart så är ju det som kvinnor bidrar med till mänskligheten inte ett skit värt. Män skapar ALLT.

Kvinnor bär på en unge i 9 månader och män har skapat allt annat i världen.

Ja, kvinnan har ju gjort så jävla mycket. Klapp på axeln för att ni särade på benen!

Hahaha. Måste vara jobbigt att vara psykiskt sjuk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in