2020-05-27, 15:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag tror att det hade varit bra för genpoolen.

Hahahaha, sant.
Citera
2020-05-27, 15:55
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Innan 1999, var det lagligt att köpa? Var det lagligt att sälja?

Ja
Citera
2020-05-27, 16:07
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Kanske.
Men, det finns ju en del problem här som vi diskuterat. För att få upp branschen ur smutsen, om man nu vill ha branschen kvar, så behöver man ju tänka till rejält.

Ska jobbet marknadsföras som vilket som helst?
Och om vi säger att det är vilket jobb som helst så måste vi behandla det så också.
Ska det vara vitt arbete så måste det omfattas av alla försäkringar som andra människor har. Jag ser många potentiella bekymmer här.

Och nej, löneskillnader hade där funnits likväl. Så mycket tjänar knappast en prostituerad och dessutom lär priserna sjunka .
Behovet kommer aldrig försvinna, så länge mänskligheten existerar. När det gäller de övriga problemen du nämner, så gäller det väl precis alla andra jobb också?
Alla har inte lyxen att slippa "gruvan".

Ja, finns det ingen skam eller stigma om sex i allmänhet ser jag ingen skillnad på detta eller massage mode eller fransförlängning.
Citera
2020-05-27, 16:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Ja

Jag blir ärligt talat tagen på sängen här (no pun). Jag har inte bott i Sverige på så länge (runt den tiden) så att jag tappat kontakten där. Men oavsett, jag vill gärna fokusera på skillnaden mellan en kriminalisering / legalisering och dagens sexköpslag i dagens kontext. På den tiden vill jag minnas det var heriontanter på Malmskillnadsgatan i STLHM som stod för 'servicen'. I dagens kontext så gör både fitthattarna och internet att det finns en mindre tröskel till kommunikation mellan dem och andra intressegrupper. Det blir lite jämföra äpplen och päron.
Citera
2020-05-27, 16:20
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Sexköpslagen har funnits sedan 1999. Har du statistik som visar att prostituerade oftare blir misshandlade nu än då? Tidigare plockades kvinnorna upp i bilar. Läs på gamla förarbeten till lagen.

Såhär har det i alla fall gått i Frankrike och Irland efter att de införde den svenska modellen:

Citat:
Forskning från länder dit den svenska regeringen har exporterat den svenska sexköpslagen har visat att våld och hot ökar efter att sexköpslagar som kriminaliserar kunder introduceras. I Frankrike, där lagen introducerades 2016, rapporterade 42 %, i Läkare Utan Gränsers rapport, att sexarbetare upplever mer våld efter lagen trädde i kraft, och 78% av de tillfrågade fick mindre inkomster och färre kunder.

I Irland rapporterade organisationen Ugly Mugs en 90% ökning av brott mot sexarbetare efter att den svenska modellen introducerades.

https://www.fuckforbundet.com/post/johansson-och-lindhagens-f%C3%B6rslag-inneb%C3%A4r-livsfara-f%C3%B6r-sexarbetare
Citera
2020-05-27, 16:58
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag tror att det hade varit bra för genpoolen.

Hur tänker du då?
Citera
2020-05-27, 17:32
Avslutad
Citat:
Hur tänker du då?

För att vi äldre står för kvalitet. Innan sojabönan fick sitt intåg.
Citera
2020-05-27, 17:44
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
För att vi äldre står för kvalitet. Innan sojabönan fick sitt intåg.

Vad har det för betydelse vid sexköp. De ska ju inte föda era barn?
Citera
2020-05-27, 17:49
Avslutad
Citat:
Vad har det för betydelse vid sexköp. De ska ju inte föda era barn?

Jag vill tro att vi båda syftade på meningen:
"Med det sagt, i en utopi skulle det såklart vara störtskönt att kunna sätta på ungdamer till höger och vänster."

Således friställt från huruvida samlaget är köpt eller ej. En passus i sammanhanget, humoristisk sådan.
Citera
2020-05-27, 18:26
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Jag vill tro att vi båda syftade på meningen:
"Med det sagt, i en utopi skulle det såklart vara störtskönt att kunna sätta på ungdamer till höger och vänster."

Således friställt från huruvida samlaget är köpt eller ej. En passus i sammanhanget, humoristisk sådan.

Och jag syftade på vad den feta konen skrev.
Citera
2020-05-27, 18:30
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Hur tänker du då?
För att färre män hade inlett förhållanden och skaffat barn med tveksamma kvinnor, bara för att dom kanske är kassa på att ragga eller vad det nu kan vara, och håller tag i vad dom kan få. Bara för att slippa jaga sex. K
Citera
2020-05-27, 18:30
Avslutad
Citat:
Och jag syftade på vad den feta konen skrev.

Ok, då får vi helt enkelt vänta på vad hans förklaring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in