2020-05-20, 12:16
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Ursäkta men var har jag skrivit att om hen hade gillat det så hade hen gjort det gratis?
Det var inte du som skrev det, och det hävdar jag ju inte heller som du ser.

Du kallade det efterblivet när jag hävdade att det inte är ett argument för nånting.

Då får man anta att du anser att det är ett argument om du inte ser dig själv som efterbliven. Men vad vet jag, konstigare saker har man läst.
Citera
2020-05-20, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Man kan inte kräva någonting. Det är säljaren som bestämmer.

Haha så sexet kan alltså lika gärna vara att man sitter och fikar tillsammans en stund?
Citera
2020-05-20, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Amsterdam har inte heller någon sexköpslag och guess what, de har också stora problem med sextrafficking.

Så? Vad tycker du detta säger om din lilla idé att sexköpslagen skulle orsaka trafficking?

Som jag trodde, inga källor bara lösa påståenden baserat på känslor. I Amsterdam existerar ingen trafficking, det är frivilliga mer ofta än sällan gifta kvinnor som väljer att arbeta med det.

Så ifall du inte kommer med källor på det du säger i detta inlägg och föregående så får du trollstämpeln du skulle haft för länge sedan, men tänkte skulle ge dig en ärlig chans.
Citera
2020-05-20, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Jag trodde inte det men visade sig att jag hade fel.

https://www.vaestoliitto.fi/tieto_ja_tutkimus/vaestontutkimuslaitos/julkaisut/kaikki_julkaisut_all_publication/between_sexual_desire_and_realit/

Beror väl på hur ofta de jobbar. Gör de det bara när lusten faller på är det ju skillnad mot om de horar 8 timmar om dagen 5 dagar i veckan.
Citera
2020-05-20, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chill123
Som jag trodde, inga källor bara lösa påståenden baserat på känslor. I Amsterdam existerar ingen trafficking, det är frivilliga mer ofta än sällan gifta kvinnor som väljer att arbeta med det.

Så ifall du inte kommer med källor på det du säger i detta inlägg och föregående så får du trollstämpeln du skulle haft för länge sedan, men tänkte skulle ge dig en ärlig chans.

Är man för sexköp får man nog tåla att frugan säljer lite sex ibland.
Citera
2020-05-20, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Är man för sexköp får man nog tåla att frugan säljer lite sex ibland.

Jag tycker det är upp till var och en att bestämma. Vill man sälja sex så ska man få arbeta lagligt med det eftersom förbudet skapar mer problem än akten i sig. Det är förbudet som skapar problemen från början.

Sedan är det inte enbart kvinnor som säljer sex i Red Light.
Citera
2020-05-20, 12:34
Avstängd
Citat:
Tycker du att ni löser något som helst här genom ert gnäll och beskyllande av andra?
Det fokuseras på en sak här och det är vad alla andra gör fel och vad alla andra måste ändra på.
Pedagogik när den lyser som starkast

Det är skillnad på att konstatera vad som är fel och tycka vad som är fel, det är två vitt skilda metodiker att jobba efter, sen så är väll fakta och statistik inte ”gnälla och beskylla”, jag tror du blandar ihop mig med nått du läst på Facebook. Eller kanske något du ”lärt dig” under din ”studietid”, säg mig, hör du till de 50-60% som fick en undermålig , eller de 90% av lärarna som anser att de saknar metoder för undervisning?

Fast du lär endå vara sjukskriven mer än på plats rent statistiskt... kanske är det räddningen, ingen utbildning är trots allt bättre än den svenska skolans, då vet man iafall att man har kvar att lära.

Det värsta är ju ändå att detta är vad elverna ska utsättas för, i 9år+.....
Citera
2020-05-20, 12:36
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Det är klart att det finns olika sidor av myntet och det har inte förnekats. Om du hade varit lite uppmärksam och kunnat hålla huvudet någorlunda kallt i denna diskussion så hade du sett att jag skrivit flera gånger att de kvinnor som gör det för att de VILL inte är problemet. Ok? Du kan sluta tjata om dessa kvinnor nu, de representerar inte majoriteten av marknaden och framförallt är det inte dessa som är det problematiska.

Att du sen ger exempel på hur du eller andra skulle tala om för mig hur jag tänker, gör och känner är komiskt, iallafall när du gör det för att poängtera att det är vad kvinnor gör mot horor, och därtill kritiserar beteendet.
Det är ju precis EXAKT det som du och flera andra här ägnar er åt konstant. Jag vet inte hur många inlägg jag läst där det talas om för oss kvinnor precis vad vi känner, tänker och vill. Ni pratar om det ungefär som att ni vore oss.
Så, du behöver inte fråga mig eller andra kvinnliga användare här hur kul det är när andra antar saker och lägger ord i munnen på en

Och du gör konstant exakt samma sak själv. Inte bara om prostituerade utan också om sexköpande män, och män generellt.

Och huruvida dessa frivilliga kvinnor representerar majoriteten eller inte har du ingen aning om. De är inte problematiska men det var inte det som var poängen begriper du väl.
Citera
2020-05-20, 12:40
Avstängd
Citat:
Jaja men då var du ännu mer ute och cyklade än jag trodde.

” Detta leder även hos kvinnan till en dikotomi”

Dikotomi innebär en uppdelning av en helhet i två separata delar. Delarna är alltså: gemensamt uttömmande: allt måste höra till ena delen eller den andra, och. ömsesidigt uteslutande: ingenting kan samtidigt tillhöra båda delarna.
Citera
2020-05-20, 12:46
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Haha så sexet kan alltså lika gärna vara att man sitter och fikar tillsammans en stund?

Ja faktiskt. Många män betalar bara för att umgås en stund.

Men det var inte min poäng. Min poäng var att säljaren sätter gränserna, vad hon går med på att göra och inte göra. Det är inte så att köparen har betalat och nu inom den givna tidsramen får göra precis vad han vill med säljarens kropp.
Citera
2020-05-20, 12:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Du tror inte människor kan ljuga, när de är tvingade?

Om du blev fraktad till land X, fråntagen ditt pass, och tillsagd att hela din familj hemma stod under hot om att mördas eller svälta ihjäl, och du hela ditt liv växt upp med insikten om att du har inget att hämta från något rättsväswende, som nu ex. romer lever under, om du inte gjorde som man sa åt dig att göra, att du då skulle göra just vad man sa åt dig att göra. ex. le mot främlingar iklädd raffset och snällt bjuda in dem för att våldta dig.

Än värre, vilket det senaste tillslaget visade, är ju att många sexköpande män verkar fatta att den de just köpt för att ha sex med, inte är där frivilligt, och ÄNDÅ väljer att knulla på.
Dvs våldtäkt.

Jag menar hur mycket förakt förtjänar dessa män fan inte. För min del borde de in minst 10 år i fängelse.

Sluta ha sex med människor du VET, eller inte kan VETA med tillräckligt stor säkerhet inte vill ha sex med just dig.

Är det för mycket begärt, tycker du?

Fast nu hittar du ju på, vem visste att det handla om övergrepp inte sexarbete? domarna har ju redan fallit, det blev böter för köp eller försök till köp av sexuella tjänster.

Du får gärna länka något som styrker din lögn. Vad jag läst har ingen inblandad part sagt att det förekom tvång eller oaktsamhet i fallet med Paolo Robertos hora, eller ev andra horor i lägenhet (sry Amnesty, vi har inga sexarbetare i Sverige, bara horor.)
Citera
2020-05-20, 12:51
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Beror väl på hur ofta de jobbar. Gör de det bara när lusten faller på är det ju skillnad mot om de horar 8 timmar om dagen 5 dagar i veckan.

Självklart finns det ingen som tror att prostituerade njuter av varenda session.

Om de njuter är det en bonus. Pengarna är det viktiga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in