Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2020-05-17, 16:34
  #37
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
Den frågan har ju ställts flera gånger på massvis olika sätt från flertal olika reportrar. Ok jag kommer inte ihåg om de speciellt nämnde SARS och MERS, det gjorde de säkert inte. Men det spelar ju ingen roll.
Du har ju fått svar på denna fråga? Du vet ju vad FMH, regeringen och Socialstyrelsen svarar på frågan allaredan. Visst måste du ha hört deras svar (svaret består av ca 6-8 olika delar) på denna fråga?
Eller vill du att jag skriver ner deras svar?
Den enda gång jag sett Tegnell blivit en aning pressad på denna fråga med bra uppföljningfrågor är på SvT Agenda av Hedenmo. Men hon vågade inte gå all in eller hade inte tid.
Nej, just det
Citera
2020-05-17, 16:37
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Min siffra baserar sig på de brittiska forskare som redan av starten vill köra "tegnell-taktiken" men stoppades omedelbart i UK. Deras uppskattning var att 250 000 - 285 000 britter skulle dö för en flockimmunitrete som "kanske" skulle komma under "tegnell-taktik".

Men har inte den rapporten blivit kritiserad för att använda dåligt grundade siffror? Men jag också att du duckar rätt hårt angående tiden det skall ta för din prognos att slå in. Om man skall slå ut det på oändlig tid så talar vi ju om i snitt 0 döda per år vilket knappast är något man skall behöva "vänjas" vid, så du får nog hitta på något annat för att din prognos öht skall vara meningsfull.
Citera
2020-05-17, 16:37
  #39
Medlem
rallykalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dirtydave82
Det dör cirka 7500 människor varje månad i Sverige. omkring 90 000 per år. Av dom är 30 % hjärt- och kärlsjukdomar. Ska bli intressant hur mycket högre det blir i år, med tanke på Corona hysterin. Men jag tror det kommer landa på cirka 93 000, alltså inget utöver det vanliga.Det dog 600 i värmeböljan 2018. Kommer säkert vara mer självmord i år dock, på grund av "Corona".

I mars och framförallt april dog många mer än normalt i sverige.

https://emanuelkarlsten.se/04/antale...ittet-per-dag/
https://www.expressen.se/nyheter/dod...la-2000-talet/
Citera
2020-05-18, 12:42
  #40
Medlem
brianmolkos avatar
Vi kanske får se det i höst om vi haft karantän

Varför tystats det ned att en del länder Italien, Frankrike, TYskland, Spanien ,Usa och vad som händer där nu?
När de öppnat?
Citera
2020-05-30, 00:58
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torsus
Men om du själv skulle bli dödssjuk, skulle du bry dig då?

Det får vi se den dagen det sker. Kanske skulle ändra synpunkt, kanske inte.

Men självklart bryr jag mig mer om saker som sker nära mig än saker som sker med okända människor.
Citera
2020-05-30, 12:18
  #42
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil
Det får vi se den dagen det sker. Kanske skulle ändra synpunkt, kanske inte.

Men självklart bryr jag mig mer om saker som sker nära mig än saker som sker med okända människor.
Ja, det var ju ett rakt svar i varje fall...
Citera
2020-05-30, 12:36
  #43
Avstängd
Alla tycks utgå från att vi blir immuna efter en infektion. Enligt FHMs finska motsvarighet så bli bara 10 procent immuna. Att du har antikroppar bevisar absolut ingenting. Du måste ha rätt slags antikroppar som fungerar. Vid sekundär infektion så dör du om du fått "fel" vilket 90 % har.

Under spanska sjukan dog de gamla och skröplig först. De unga dog andra vågen.

Beskrivs mer här.
(FB) Ny studie: Man blir inte immun efter att ha haft Covid-19

Att den gamle infektionsläkaren från Lidköping som hamnade i Ebola området pga hans franska kunskaper inte insett detta. Eller inte vill inse vad han sysslar med får ni fråga en psykolog om - Rysk Roulette. En byfåne inser att smittan måste tryckas ner. Att svensk MSM inte reagerar är helt förväntat. På redaktionerna är Tegnell ett helgon. Och hela Europa har spärrat in oss på samma avdelning. Inget land i Europa eller världen vill ta emot en svensk. Inte pga av Corona utan pga av att vi är dårar och en säkerhetsrisk. Samma avdelning.
Det är som att vi går i en "särskola" men ingen av eleverna förstår det. På den nivån befinner sig svenskarna idag. Därför spärrar danska Socialdemokraterna bron. DU får inte åka över.
__________________
Senast redigerad av Kulturmarxist 2020-05-30 kl. 13:34.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback