Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-05-17, 13:43
  #25
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Stänga ner landet? Vad är det för totalitära fasoner? Låt folk leva sina liv som vanligt för helvete. Den som är rädd kan stanna hemma.

Lockdowns räddar inte ett enda liv, däremot tar de en jävla massa. För guds skull försök tänka längre än näsan räcker.

Det här viruset dödar inte ens fler än influensan gör varje år. Och av 10 000 döda har 99% dött av annat, men vissa av dem har också testat positivt för covid. Andra har bara uppvisat symtom. Det spelar ingen roll, covid blir officiell dödsorsak vid minsta lilla tecken på symtom.

Det är pga medias larmrubriker som vi har fått den här aldrig tidigare skådade masshysterin så vi behöver knappast mer av dessa.
Skojar du med mig? Du har ju fel på alla punkter
Citera
2020-05-17, 13:45
  #26
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av prostetnic
Jag tror du överskattar siffran, utveckla gärna hur du kom fram till siffran. Men sen när du säger att det kommer ta "evigheter" så låter det ju som någon slags helgardering du kan ta till när dina siffror inte slår in. Kommer du sitta där 2035 och säga "vänta bara" när dödstalen stannat långt lägre än din prognos?

När det här är över är min prognos att sverige inte kommer avvika så drastiskt från andra länder när det gäller procentuell andel döda av befolkningen. Vad vi kommer se snarare är att andra länder kommer ta längre tid på sig att komma igenom detta till högre kostnad.

Min siffra baserar sig på de brittiska forskare som redan av starten vill köra "tegnell-taktiken" men stoppades omedelbart i UK. Deras uppskattning var att 250 000 - 285 000 britter skulle dö för en flockimmunitrete som "kanske" skulle komma under "tegnell-taktik". - Ingen vet faktiskt ännu om det blir någon immunitet eller hur länge den varar ens. Det är ett okänt virus vi har att göra med och Tegnell har kastat upp en hel näve med tärningar i luften och får igenom sin autistiska avision mot Munskydd. Gamlingar kan bli inlåsta i flera år och DU kan drabbas av en sjukdom som tillfälligt sänker ditt immunförsvar när som helst och då dör DU. Viruset kan och skall utrotas. Allt annat är Dr Mengele experiment. Flockimmunitet försöker man möjligvis uppnå med kända virus. Siffrorna i Spanien visar att förv¨ånansvärt få bär på antikroppar. snitt 5% vilket betyder att dödligheten är otroligt mycket högre. FHM har gissat fel på smittsamheten som de gravt överskattade och de underskattade dödligheten. - Någon här på FB räknade tidigare ut att om Spaniens siffror överförs (5% med antikrioppar och deras antal döda) i procent att det blir 180 000 döda svenskar under FHM och det tar EVIGHETER. vad FHM gör idag är att "gasa en jude åt gången så blir det inte så farligt" Folk vänjer sig.

Faktum är att FHM inte har haft rätt en enda gång på tre-fyra månader och de får hålla på eftersom Bonniers och statens medieorgan (monopolet) låter FHM hålla på.

Hong Kong 97% bär mask - 4 döda.
Sverige 97% bär inte mask - 4000 döda and counting.

Vad är det som är så svårt att förstå för FHM, Bonnier och Staten?
Varför intevjuar de inte epedimiologer i Hong Kong och Taiwan som är världens bästa på detta virus och iställer ger Aspbergaren Tegnell och mytomanen Guisecki allt medieutrymme. Villiga som får kommer jounalisterna för en daglig diffus 2 timmarspredikan och nya dödsiffror istället för att ifrågasätta hela galenskapen.
__________________
Senast redigerad av Kulturmarxist 2020-05-17 kl. 14:37.
Citera
2020-05-17, 13:48
  #27
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torsus
Jag saknar följande:

Varför stängde ni inte ner landet när det tidigt visade sig att detta virus löpte amok och dödade 7-8 gånger fler personer än SARS och MERS på samma tidsperiod?

Erkänner ni nu att ni hade fel? Och i så fall: tänker ni avgå?

Vad säger ni till alla som har legat svårt sjuka och har mist en nära anhörig?
ja men dessa frågor har man ju ställt flera gånger i svt och på presskonferenserna.
Och fått svar på
Citera
2020-05-17, 13:49
  #28
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
ja men dessa frågor har man ju ställt flera gånger i svt och på presskonferenserna.
Och fått svar på
Nej, det har man inte
Citera
2020-05-17, 13:50
  #29
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torsus
Nej, det har man inte
Jo flera gånger. Bland annat i Svt
Citera
2020-05-17, 13:55
  #30
Avstängd
Kalamitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
ja men dessa frågor har man ju ställt flera gånger i svt och på presskonferenserna.
Och fått svar på
Länka.
Citera
2020-05-17, 13:56
  #31
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
Jo flera gånger. Bland annat i Svt
Till exempel frågan om att Covid19 dödade 7-8 ggr mer än SARS och MERS utan att man tog hänsyn till detta faktum, när ställdes den frågan?
Citera
2020-05-17, 14:40
  #32
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torsus
Till exempel frågan om att Covid19 dödade 7-8 ggr mer än SARS och MERS utan att man tog hänsyn till detta faktum, när ställdes den frågan?
Inte EXAKT den frågan har jag sett. Men frågans andemening har varit densamma.
Dvs att detta virus har visat betydligt större dödlighet än tidigare virus.
Citera
2020-05-17, 14:43
  #33
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
10000 döda blir det nya normala. Så, inget nytt blir det, mer än en notering kring antalet.

Nja, somalierna kommer väl yla om varför den rasistiska staten inte tar sitt ansvar och för tusende gången förklarar för dem att man inte ska springa runt och gråta hos kvarterets sjuka samt hur det där handtvätt går till.

Rökarna och fettona kommer klaga över varför staten inte förklarade att det är ohälsosamt med rökarlungor, hjärtinfarkter och diabetes.

"Kvinnor drabbas värst"-artiklar har redan poppat upp. Allt ifrån att kvinnor drabbas värst av att deras sociopater till makar kommer vara hemma och slå dem oftare till att de har mer allmän ångest samt att de drabbas hårdast för att män dör lättare av virus.

Boomers är kränkta för att de inte kan stå på varenda torg, cykelväg och gatukorsning och prata skit med varandra.

Antalet döda tror jag inte vi kan styra över. De regioner som stänger ner måste förr eller senare att öppna upp och då träffas de av våg tre, fyra eller fem och så vidare. Jag tror artiklarna kommer drunkna i gnällhavet av kränkta grupper och Paolo Robertos senaste köp av avsugningar.
Citera
2020-05-17, 14:52
  #34
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalamity
Länka.
Nä det orkar jag inte leta efter. Du får kolla på de kommande intervjuerna så ser du det.
Det är väl inga konstigheter.
Frågan "bör ni avgå nu" har jag inte sett. Men vem kan ställa en sådan fråga nu?
Nä det går ju inte. Det är en fråga man vill ställa när man tycker sig se en viss sanning, man vet att FMH har gjort fel, man kan visa det och man tycker att de skall avgå. Men vi har ju inte alls kommit dit. Än i alla fall.
Och det finns ju ingen som riktigt vet än vems fel det är att så många äldre dött i Sverige.
- Är det FMH:s fel genom att de tillät förskolorna att vara öppna?
- Skulle FMH vara tydligare med varningarna till äldrevården?
- Är det istället äldrevården som inte tog varningarna på allvar?
- eller huvudmännen? (kommunerna)
- eller Socialstyrelsen?
- eller regeringens fel som givit för lite pengar?
Förmodligen har alla gjort fel. För min del vill jag inte att alla avgår precis nu i alla fall.
Vissa anser ju tom att det är en oundviklig konsekvens som snart kommer ifatt de andra länderna t ex
Citera
2020-05-17, 16:08
  #35
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
Inte EXAKT den frågan har jag sett. Men frågans andemening har varit densamma.
Dvs att detta virus har visat betydligt större dödlighet än tidigare virus.
Nej, men det är ju just detta: att kunna formulera frågan precis, så att det inte går att svara med svepande formuleringar.

Frågan borde ställts så här: "I början av februari konstaterades det att Covid 19 på en månad hade dödat 850 personer, vilket det tog SARS och MERS 7-8 månader att göra. Varför tog ni inte detta på allvar och gjorde som många andra länder och stängde ner direkt?"
Citera
2020-05-17, 16:27
  #36
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torsus
Nej, men det är ju just detta: att kunna formulera frågan precis, så att det inte går att svara med svepande formuleringar.

Frågan borde ställts så här: "I början av februari konstaterades det att Covid 19 på en månad hade dödat 850 personer, vilket det tog SARS och MERS 7-8 månader att göra. Varför tog ni inte detta på allvar och gjorde som många andra länder och stängde ner direkt?"

Den frågan har ju ställts flera gånger på massvis olika sätt från flertal olika reportrar. Ok jag kommer inte ihåg om de speciellt nämnde SARS och MERS, det gjorde de säkert inte. Men det spelar ju ingen roll.
Du har ju fått svar på denna fråga? Du vet ju vad FMH, regeringen och Socialstyrelsen svarar på frågan allaredan. Visst måste du ha hört deras svar (svaret består av ca 6-8 olika delar) på denna fråga?
Eller vill du att jag skriver ner deras svar?
Den enda gång jag sett Tegnell blivit en aning pressad på denna fråga med bra uppföljningfrågor är på SvT Agenda av Hedenmo. Men hon vågade inte gå all in eller hade inte tid.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback