2020-05-17, 05:19
Medlem
GastonLeMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fioehlbaerth
Torgmöte nu igen...
Varför gör dom ingen nytta nån gång och går ut och plockar buset?
För att dom inte törs.

Dom tänker nog längre än så.
Det skulle vara kontraproduktivt för deras förening.
Då är dom tillbaka på -90 talet igen.
Citera
2020-05-17, 06:12
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maddafakkaa
Fan vad mycket knivvåld det förekommer sen straffet för vapeninnehav trädde i kraft. Två år i finkan direkt för att bära vapen. Nu är det knivar som dominerar på våra gator.

Lagar har ingen påverkan på våldet. Vill kriminella se någon död så kan man slå ihjäl dem, utan vapen. Vi måste komma åt svinen som mördar, inte de tillhyggen de mördar med.
Detta är en normal utveckling.
Se på Storbritannien, samma visa där.
Men nejdå, Vaaaapnen måste bort.

så exakt som du säger, slå mot förövarna, inte hålla på och löjla sig.

Privatisering/ godkännande av privata fängelser är en bra början, vi kommer nämligen inte att kunna påverka det faktum att kriminaliteten inom kort kommer öka, och att staten Sverige inte kommer ha råd med fängelseplatser för nästan 6000kr/dygnet.

Ja, det blir en sämre standard.
Stackars kriminella.
Senast redigerad av scoremax 2020-05-17 kl. 06:14.
Citera
2020-05-17, 09:20
Medlem
[quote=Krappfiskarn|71614098]Det ska ha skett på/vid den stora bron som ligger söder om resecentrum, tveksamt om den delen är kameraövervakad.

Precis, och som du säger, ingen övervakning där. Mitt i natten är den bron ganska öde. Många tar bron förbi köpcentrum och resecentrum. Hon bor på gula komarken, bara några hus ifrån där det skedde.
Citera
2020-05-17, 12:01
Medlem
Greenskys avatar
[quote=Roadie|71615127]
Citat:
Ursprungligen postat av Krappfiskarn
Det ska ha skett på/vid den stora bron som ligger söder om resecentrum, tveksamt om den delen är kameraövervakad.

Precis, och som du säger, ingen övervakning där. Mitt i natten är den bron ganska öde. Många tar bron förbi köpcentrum och resecentrum. Hon bor på gula komarken, bara några hus ifrån där det skedde.

Som jag skrivit tidigare så finns knappt ngt folk ute i Kungälv överhuvudtaget kl tre en söndagsmorgon, så ngn kamera borde filmat gm såvida han florerat runt i staden innan brottet.

Alternativt att gm själv bor i närheten och bara typ vart hemifrån en liten stund.

Förmodligen ingen förstagångsförbrytelse heller så därav frågan vilka tidigare dömda för samma sorts brott bor i närområdet?
Citera
2020-05-17, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roadie
Hon vaknade inte vid väckningsförsöket i veckan och har enligt ena dotterns facebook fått flertalet proppar i hjärnan.
Enligt samma dotter som även skriver i en Kungälvsgrupp gällande detta stängs respiratorn av på måndag. ☹

Fy fan vad beklagligt. Tråkigt för både kvinnan och henens familj, speciellt dottern. Får ont i magen när jag tänker på hur dottern måste må.

Skulle det bli så vilket jag inte hoppas, betyder det att vi har ännu ett rånmord i Sverige på ganska kort tid. Tidigare har vi ju killen i Göteborg och mannen i Gislaved + ett äldre par i Arlöv, har jag för mig att det var.

Det är det nya Sverige som "aldrig varit tryggare". Hoppas hon överlever och att horungen fastnat på övervakningskamera.
Senast redigerad av shinker 2020-05-17 kl. 12:53.
Citera
2020-05-17, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Tydligen en skötsam kvinna också som jobbar på sjukhus, så inget WT…. Finns mer på Facebook men ni får söka själva eftersom jag där går på hörsägen, alltså vad jag hört..

Måhända "Cansersvulsten" med rån/grova brott spritt sig från Göteborg till närförorterna..

Spekulation: Någon drogpåverkad jävel som förmodligen bor i Kungälv eller inom gångavstånd typ Bohus. Annars borde det väl uppmärksammats av ngn? Kan ju själv påpeka att pga obekväma arbetstider och som boende i området kan jag intyga att rörligheten mer eller mindre är noll vid denna utpekade tidpunkt, tomt med folk helt enkelt.

Någon bör ju ha sett ngt konstigt, blod om inte annat?

Många migrantboenden på gångavstånd; Bohus/kring Fars Hatt osv...
Citera
2020-05-17, 14:22
Medlem
Citat:
Hon vaknade inte vid väckningsförsöket i veckan och har enligt ena dotterns facebook fått flertalet proppar i hjärnan.
Enligt samma dotter som även skriver i en Kungälvsgrupp gällande detta stängs respiratorn av på måndag. ☹

Då blir detta en mordutredning inom kort.
Citera
2020-05-17, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Då blir detta en mordutredning inom kort.

Som kommer att läggas i malpåse efter några månaders utredningsarbete pga dåliga tips och inga spaningsuppslag.

Det brukar sluta så när ordinära svenskar faller offer för det mångkulturella sönderfallande sanhällsbygget.

(RIP Kjäll i Gislaved).
Citera
2020-05-18, 00:48
Medlem
Orcinus-orcas avatar
Citat:

Såg också dottern Maris inlägg förut. Vet vilka de är, så oerhört tragiskt. Pappan i familjen gick bort i cancer för en 15 år sedan och nu detta. Mina tankar går till familjen.

Anna-Lena hade lyckats larma i.a.f. så polisen har lite att gå på med motiv och vad som skett.
Citera
2020-05-18, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orcinus-orca
Såg också dottern Maris inlägg förut. Vet vilka de är, så oerhört tragiskt. Pappan i familjen gick bort i cancer för en 15 år sedan och nu detta. Mina tankar går till familjen.

Anna-Lena hade lyckats larma i.a.f. så polisen har lite att gå på med motiv och vad som skett.

Uppdatera gärna tråden om ni får veta mer. Det är ju måndag idag. Tragisk händelse.
Citera
2020-05-18, 17:06
Medlem
Barn under 15 år är misstänkt.

Lite ny info!

https://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teb...4lv-1.28135731
Senast redigerad av Roadie 2020-05-18 kl. 17:21. Anledning: Missade text
Citera
2020-05-18, 17:16
Medlem
Orcinus-orcas avatar
Citat:
Lite ny info!

https://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teb...4lv-1.28135731

Skriv vad det handlar om också istället för att bara länka.

Det var som fan att det är ett barn under 15 år som är misstänkt för mordförsöket.

Om GP skulle låsa artikeln så finns backup här.

Barn misstänks för mordförsök på kvinna i 55-årsåldern i Kungälv
https://forumfiles.com/fay9L60eo6/Sc..._i_Kung_lv_png
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in