2020-05-16, 16:45
Medlem
fernebos avatar
En 55-årig kvinna blev förra helgen kritiskt knivskuren i samband med ett rån i Kungälv. Uppmärksammades bara i notisform förra helgen där det inte framgick hur svårt skadad kvinnan var. Tydligen finns inga spår efter gärningsman/gärningsmän och polisen söker nu vittnen. Kvinnans tillstånd är fortsatt kritiskt.

Lite konstigt att händelsen inte har uppmärksammats mer med tanke på att vi har att göra med en gärningsman som inte drar sig för att knivmörda en obekant kvinna som han rånar utomhus:

Första notisen söndag 10/5:

Citat:
Kvinna knivskuren i Kungälv

Vid 03-tiden ringde en kvinna till polisen och berättade att hon blivit knivskuren och slagen. Hon anträffades vid Thorildskolan i Kungälv och fördes till sjukhus för vård.

Platsen är avspärrad för teknisk undersökning. Polisen uppger att det är okänt hur kvinnan fått sina skador, och att mer information är att vänta under dagen.

Idag:

Citat:
Söker tips efter knivattack mot kvinna

En kvinna i 55-årsåldern knivhöggs och fick livshotande skador vid ett rånförsök i Kungälv förra helgen. Många Kungälvsbor har upprörts av dådet och hört av sig till polisen som nu vädjar om hjälp.

– Vi är intresserade av alla iakttagelser före, under och efter den här tidpunkten, säger Christer Fuxborg vid polisen i region Väst till GT.

Överfallet skedde på en gång- och cykelbana vid 03-tiden på söndagsnatten och rånaren tros ha varit ute efter kvinnans mobiltelefon.

Polisen dementerar rykten på sociala medier om att kvinnan avlidit.

– Läget är oförändrat kritiskt, säger polisens presstalesperson Ulla Brehm på lördagen. (TT)

https://live.aftonbladet.se/supernytt/tag/Kung%C3%A4lv
Citera
2020-05-16, 16:49
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
En 55-årig kvinna blev förra helgen kritiskt knivskuren i samband med ett rån i Kungälv. Uppmärksammades bara i notisform förra helgen där det inte framgick hur svårt skadad kvinnan var. Tydligen finns inga spår efter gärningsman/gärningsmän och polisen söker nu vittnen. Kvinnans tillstånd är fortsatt kritiskt.

Lite konstigt att händelsen inte har uppmärksammats mer med tanke på att vi har att göra med en gärningsman som inte drar sig för att knivmörda en obekant kvinna som han rånar utomhus:

Idag:

Tänkte precis starta en tråd om det:

https://kungalvsposten.se/nyheter/kv...soker-vittnen/

Alla tips välkomna..
Citera
2020-05-16, 17:14
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo

Idag:

Tydligen en skötsam kvinna också som jobbar på sjukhus, så inget WT…. Finns mer på Facebook men ni får söka själva eftersom jag där går på hörsägen, alltså vad jag hört..

Måhända "Cansersvulsten" med rån/grova brott spritt sig från Göteborg till närförorterna..

Spekulation: Någon drogpåverkad jävel som förmodligen bor i Kungälv eller inom gångavstånd typ Bohus. Annars borde det väl uppmärksammats av ngn? Kan ju själv påpeka att pga obekväma arbetstider och som boende i området kan jag intyga att rörligheten mer eller mindre är noll vid denna utpekade tidpunkt, tomt med folk helt enkelt.

Någon bör ju ha sett ngt konstigt, blod om inte annat?
Citera
2020-05-16, 17:42
Medlem
Myhr1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Tydligen en skötsam kvinna också som jobbar på sjukhus, så inget WT…. Finns mer på Facebook men ni får söka själva eftersom jag där går på hörsägen, alltså vad jag hört..

Måhända "Cansersvulsten" med rån/grova brott spritt sig från Göteborg till närförorterna..

Spekulation: Någon drogpåverkad jävel som förmodligen bor i Kungälv eller inom gångavstånd typ Bohus. Annars borde det väl uppmärksammats av ngn? Kan ju själv påpeka att pga obekväma arbetstider och som boende i området kan jag intyga att rörligheten mer eller mindre är noll vid denna utpekade tidpunkt, tomt med folk helt enkelt.

Någon bör ju ha sett ngt konstigt, blod om inte annat?

Tattarungar från Komarken kanske?
Citera
2020-05-16, 17:55
Medlem
Torsuss avatar
En sak som slår mig är att precis i närheten har vi resecentrum som rimligen borde ha övervakningskameror. Har inte polisen tagit sig för att undersöka det?

Sedan kan jag säga två saker om det här:

1) Kungälv är numera tyvärr ökänt för att det flödar mycket narkotika där. Cirka 300-400 meter därifrån har ju nyligen en lokal JA-butik fått stänga igen för att det påträffats droger inne i butiken....
2) Där vid gångbron ungefär träder man in i ett område som numera är farligt nära att klassas som en "no go zone"

Så att det skulle vara en filuring som var desperat efter knarkpengar tycker jag inte är någon långsökt förklaring
Citera
2020-05-16, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myhr1
Med tattarungar så gissar jag på att fu menar negrer och araber?

Nordiska motståndsrörelsen hade ett torgmöte där idag, de verkar vara de enda som bryr sig..

https://www.nordfront.se/torgmote-i-kungalv.smr

Citat:
Samtidigt som aktivister från Nordiska motståndsrörelsen närvarade vid minnesmanifestationen för den mördade Tommie Lindh i Härnösand begav sig andra aktivister till Kungälv för att agera mot ett annat mångkulturellt dåd som skett i dagarna.

Det var för några dagar sedan som en 56-årig kvinna utsattes för mordförsök i invandrarområdet Komarken efter att hon vägrat lämna ifrån sig sin mobiltelefon. Nordfront avslöjade under torsdagen att offret är en svensk kvinna och att hon knivhuggits i hjärtat, uppgifter som media dittills tonat ned. Hennes skador är fortfarande livshotande.

För att visa att det fortfarande finns svenskar som inte tänker acceptera samhällsutvecklingen, varken i Komarken eller någon annanstans i Sverige, hölls ett torgmöte utanför Willys där Kungälvsbon Fredrik Vejdeland höll tal. Efter detta marscherade aktivisterna runt i Komarken för att markera att man ger de Komarken-bor som utsätts för det mångkulturella våldet sitt fulla stöd.
Citera
2020-05-16, 18:33
Medlem
Fioehlbaerths avatar
Torgmöte nu igen...
Varför gör dom ingen nytta nån gång och går ut och plockar buset?
För att dom inte törs.
Citera
2020-05-16, 23:49
Medlem
Hon vaknade inte vid väckningsförsöket i veckan och har enligt ena dotterns facebook fått flertalet proppar i hjärnan.
Enligt samma dotter som även skriver i en Kungälvsgrupp gällande detta stängs respiratorn av på måndag. ☹
Senast redigerad av Roadie 2020-05-16 kl. 23:50. Anledning: Felstavning
Citera
2020-05-17, 01:04
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myhr1

Vet inte? Skitungarna från Komarken är ökända för sitt bus men dom har aldrig gjort ngt sånt här jävligt än så länge, nä...Kanske, men mycket tveksamt... Inte riktigt deras stil av vad jag förstått..

Ngn psyksjuk j-vel boende i Kungälv (området) kan man anta i alla fall. Förmodligen i desperat behov av pengar (knarkberoende?). Borde inte vara så många att välja på då det är en liten "byhåla".

Borde finnas någon/några som uppmärksammat ngt/nånting avvikande hos ngn/några personer/person.

Detta borde gå att lösa..
Citera
2020-05-17, 01:16
Medlem
Maddafakkaas avatar
Fan vad mycket knivvåld det förekommer sen straffet för vapeninnehav trädde i kraft. Två år i finkan direkt för att bära vapen. Nu är det knivar som dominerar på våra gator.

Lagar har ingen påverkan på våldet. Vill kriminella se någon död så kan man slå ihjäl dem, utan vapen. Vi måste komma åt svinen som mördar, inte de tillhyggen de mördar med.
Citera
2020-05-17, 01:34
Medlem
Verkar som invandrarna skapat krig mot Svenssons. Ingen säger nåt. Media tystar bestialiska våldsbrott mot skötsamma Svenssons som håller landet igång. Skrämmande..
Citera
2020-05-17, 05:11
Medlem
Krappfiskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torsus
En sak som slår mig är att precis i närheten har vi resecentrum som rimligen borde ha övervakningskameror. Har inte polisen tagit sig för att undersöka det?

Det ska ha skett på/vid den stora bron som ligger söder om resecentrum, tveksamt om den delen är kameraövervakad.

Citat:
1) Kungälv är numera tyvärr ökänt för att det flödar mycket narkotika där. Cirka 300-400 meter därifrån har ju nyligen en lokal JA-butik fått stänga igen för att det påträffats droger inne i butiken....

Sannerligen en skum butik, förre ägaren(?) är dessutom dömd för våldtäkt. Gott om fyrverkerier som sålts till minderåriga där.

Citat:
Så att det skulle vara en filuring som var desperat efter knarkpengar tycker jag inte är någon långsökt förklaring

Det är min tanke också, resecentrum har blivit en samlingspunkt för pundare och blattar sedan Kongahälla centrum öppnade.

Citat:
Ursprungligen postat av ol_dirty
Verkar som invandrarna skapat krig mot Svenssons. Ingen säger nåt. Media tystar bestialiska våldsbrott mot skötsamma Svenssons som håller landet igång. Skrämmande..

Kungälv vill ju bli "mini-Göteborg" så det är väl ett helhetspaket man vill åt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in