2020-05-22, 20:16
Medlem
Horleifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shinker
Hur vet de det? Utveckla om du nu inte trollar.
Som sagt det är vad eleverna till en av mins föräldrar sagt. Det är alltså elever från Kungälv.
Citera
2020-05-22, 20:27
Medlem
Engelitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horleif
Som sagt det är vad eleverna till en av mins föräldrar sagt. Det är alltså elever från Kungälv.

Det här med: "Pojken bor i ett boende på en annan ort men hade vid tillfället fått permission. Av okänd anledning hade han sökt sig till Kungälv."

Att uppgifter från media, polis och myndigheter alltid är fejkade lögner initialt är något jag utgår ifrån.. Är nån jävla myndighetsperson på något sätt inblandad i nåt haveri så ljugs det alltid initialt, och lögnen kvarstår tills de blivit motbevisade.. Man drar inte till Kungälv av "okänd anledning". Antingen har han själv koppling till Kungälv, eller så har han bekant/bekanta i Kungälv..
Citera
2020-05-22, 20:34
Medlem
Horleifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engelitz
Det här med: "Pojken bor i ett boende på en annan ort men hade vid tillfället fått permission. Av okänd anledning hade han sökt sig till Kungälv."

Att uppgifter från media, polis och myndigheter alltid är fejkade lögner initialt är något jag utgår ifrån.. Är nån jävla myndighetsperson på något sätt inblandad i nåt haveri så ljugs det alltid initialt, och lögnen kvarstår tills de blivit motbevisade.. Man drar inte till Kungälv av "okänd anledning". Antingen har han själv koppling till Kungälv, eller så har han bekant/bekanta i Kungälv..
Nä Kungälv åker man inte till bara sådär, inte ens om man bara ska råna någon.
Citera
2020-05-22, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rawliquid
Jo såklart beror ju allt på knivskärningen, det säger jag inget om. Men jag menar att hennes DÖD bör ha kunnat undvikas om man t.ex gjorde röntgen av hjärnan i förebyggande syfte, och hade sett blodpropparna.

De direkta skadorna från själva knivskärningen verkar ju inte vara dödsorsaken, utan följande blodpropp i hjärnan som inte upptäcktes i tid (pga nedsövd) förrän hjärnan skadats irreversibelt av ischemin.

Proppar syns väl inte på röntgen? Endast skadan som uppkommer efter en propp. Och vad skulle man gjort om man upptäckt propparna? Pumpat henne full med blodförtunnande? Vad tror du händer då? Suck
Citera
2020-05-22, 20:48
Medlem
Citat:
Min ena förälders elevar vet vem det är och det är en "13-åring". Tydligen både skägg och håravfall på den "ungen"
Namn?
Citera
2020-05-22, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
Namn?
Vad tror du? Mohammed eller Ahmed...
Citera
2020-05-22, 20:52
Medlem
Horleifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
Namn?
Vet jag inte, men antagligen nåt i stil med Halal Hasch Kebabi
Citera
2020-05-22, 20:59
Medlem
Citat:
Vet jag inte, men antagligen nåt i stil med Halal Hasch Kebabi
Finns det några skäl att anta att några skolungar skulle sitta på några bekräftade uppgifter rörande identiteten på GM? Det vore trist med en urballad trådsanning om de bara gissar för att "soc kom ju och tog lille Kebabi i höstas så då är det säkert han"..
Citera
2020-05-22, 21:01
Medlem
Orcinus-orcas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Finns det några skäl att anta att några skolungar skulle sitta på några bekräftade uppgifter rörande identiteten på GM? Det vore trist med en urballad trådsanning om de bara gissar för att "soc kom ju och tog lille Kebabi i höstas så då är det säkert han"..

Finns ingen säker källa på vem GM är eller hans ursprung, bara ryktet än så länge.
Citera
2020-05-22, 21:02
Medlem
Horleifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Att det dom sagt är sanning vet jag inte. Men dom flesta elever hen har är rent skräp som håller på med kriminella aktiviteter
Citera
2020-05-22, 21:11
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engelitz

Det låter ju som att han kommer från Kungälv och sedan blev placerad på ett boende i annan ort. Och sedan sökte sig tillbaka...För övrigt: om det nu verkligen är så att han har håravfall och skägg så hoppas jag att de ålderstestar han. Det är ju verkligen inte PK att göra det men det brukar faktiskt hända i samband med grova brott. Vilken skandal om det då visar sig att han "är klart över 25, troligen över 30"
Citera
2020-05-22, 21:33
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rawliquid
Enligt dotterns Facebook hade kvinnan fått proppar i hjärnan och vaknade därför inte vid väckningsförsök. Då känns det som att själva dödsorsaken beror på en vårdmiss. Det verkar ju som att stickskador och blödning var under kontroll efter operationen. Är det vanligt med blodproppar i hjärnan efter allvarlig blodförlust? Nu har jag inget annat att gå på än dotterns inlägg men jag känner spontant att hennes död hade kunnat förhindras om man på intensivvårdsavdelningen hade haft koll på ischemi i hjärnan?

Blodproppar är snarare en symtom på infektion som uppstått pga att hon blev skuren av en smutsig kniv. Ni tror väl inte att babben steriliserat sin kniv innan rånförsöket?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in