2023-04-20, 16:15
Medlem
GonerStoners avatar
Grillat hemma hos familjen Johnsson.
Marias mage hamnar i centrum och det är en riktig fläskbalja.
Citera
2023-04-20, 16:58
Medlem
Skurmedlets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tikspel
Sett henne, hon jobbar på psyk, Avdelningen för ätstörning och depression.

Intressant. Det låter väl kanske lite mer logiskt. Jag har undrat hur hon orkar jobba på äldreboende eller så då hon knappt orkar gå runt hemma, man hinner knappt vila på sådana ställen av min erfarenhet åtminstone.
Citera
2023-04-20, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GonerStoner
Grillat hemma hos familjen Johnsson.
Marias mage hamnar i centrum och det är en riktig fläskbalja.
Det där är alltså buken som hänger ned som en jävla presenning?
Citera
2023-04-21, 00:42
Medlem
Dancer-in-the-darks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Long-Gone-Day
Det där är alltså buken som hänger ned som en jävla presenning?

Mest troligt, har inte kommit så långt ännu. Men alltså - har du studerat inledningen? Jag har spolat tillbaka 4 ggr bara för att förstå vad som händer:

1. David har sagt att han inte vill vara med. Eftersom Maria betraktar David som "sin" [förlängning av henne själv typ] kan hon ändå inte låta bli att vända kameran mot honom. Samt berätta att han är bitter idag.

2. David lackar ur och säger att det är respektlöst gjort. Vilket det tveklöst är. Han daskar dessutom till henne lätt på armen.

3. Maria drar igång om hur respektlös David är... Visst, han daskade till henne på armen. EFTER att hon filmat sin 15-åring som deklarerat att han inte ville vara med på video samt fått epitetet "Bittermannen".

Hon. Är. Ta. Mig. Fan. Sanslös.
Citera
2023-04-21, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tikspel
Sett henne, hon jobbar på psyk, Avdelningen för ätstörning och depression.

Kanske inte så lämpligt, hon kan ju få vem som helst att tappa matlusten.
Citera
2023-04-21, 17:30
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dancer-in-the-dark
Mest troligt, har inte kommit så långt ännu. Men alltså - har du studerat inledningen? Jag har spolat tillbaka 4 ggr bara för att förstå vad som händer:

1. David har sagt att han inte vill vara med. Eftersom Maria betraktar David som "sin" [förlängning av henne själv typ] kan hon ändå inte låta bli att vända kameran mot honom. Samt berätta att han är bitter idag.

2. David lackar ur och säger att det är respektlöst gjort. Vilket det tveklöst är. Han daskar dessutom till henne lätt på armen.

3. Maria drar igång om hur respektlös David är... Visst, han daskade till henne på armen. EFTER att hon filmat sin 15-åring som deklarerat att han inte ville vara med på video samt fått epitetet "Bittermannen".

Jag har aldrig sett henne sådär otrevlig. Förstår att han lackar
Citera
2023-04-21, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Jag har aldrig sett henne sådär otrevlig. Förstår att han lackar

Det gör jag också. Dessutom kunde hon ju bett någon av sina söner redigera bort hela episoden. Eftersom de börjar krångla med kameran direkt efter fanns alla chanser i världen att bara börja om videon.
Citera
2023-04-21, 18:04
Medlem
AllHailBoognishs avatar
Citat:

I vissa fall talar hon faktiskt bra till David, men hon har en del dåliga dagar. Läser man en bok om hur man är en god förälder och gör tvärtemot vad instruktionerna säger så blir man Maria på en dålig dag.

Okej, det kunde förstås ha varit värre, för såvitt vi vet är hon inte våldsam och elak på så sätt. Men allt det intellektuella, de pedagogiska teknikerna gällande hur man talar med sitt barn, gör hon raka motsatsen av på dåliga dagar. Det är särskilt illa med tanke på att barnen har särskilda behov och mest av allt behöver en mamma som läst på om hur man hanterar det, med ömsesidig respekt och tydliga riktlinjer.

För att exemplifiera: om David är uppe i varv och avbryter Maria en massa med det han har att säga, så borde Maria svara något i stil med: ”jag är jättenyfiken på vad du har att säga men jag uppskattar inte att du avbryter, så kan du vänta lite tills jag är klar?”. På en dålig dag säger hon istället: ”MEN DAVID!? Kan du bete dig!? Sluta avbryta mig hela tiden, annars får du gå härifrån! Jag blir galen…”, för att sen snacka skit om Davids mindre smickrande attribut till kameran, hur bitter och tokig han kan vara. Nedbrytande beteende som absolut inte funkar för att bygga upp något bättre och starkare.
Citera
2023-04-21, 18:08
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Det gör jag också. Dessutom kunde hon ju bett någon av sina söner redigera bort hela episoden. Eftersom de börjar krångla med kameran direkt efter fanns alla chanser i världen att bara börja om videon.
Hon verkar vara rätt gränslös. Grabben är nog less på att exposas i tid och otid
Citera
2023-04-21, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AllHailBoognish
I vissa fall talar hon faktiskt bra till David, men hon har en del dåliga dagar. Läser man en bok om hur man är en god förälder och gör tvärtemot vad instruktionerna säger så blir man Maria på en dålig dag.

Okej, det kunde förstås ha varit värre, för såvitt vi vet är hon inte våldsam och elak på så sätt. Men allt det intellektuella, de pedagogiska teknikerna gällande hur man talar med sitt barn, gör hon raka motsatsen av på dåliga dagar. Det är särskilt illa med tanke på att barnen har särskilda behov och mest av allt behöver en mamma som läst på om hur man hanterar det, med ömsesidig respekt och tydliga riktlinjer.

För att exemplifiera: om David är uppe i varv och avbryter Maria en massa med det han har att säga, så borde Maria svara något i stil med: ”jag är jättenyfiken på vad du har att säga men jag uppskattar inte att du avbryter, så kan du vänta lite tills jag är klar?”. På en dålig dag säger hon istället: ”MEN DAVID!? Kan du bete dig!? Sluta avbryta mig hela tiden, annars får du gå härifrån! Jag blir galen…”, för att sen snacka skit om Davids mindre smickrande attribut till kameran, hur bitter och tokig han kan vara. Nedbrytande beteende som absolut inte funkar för att bygga upp något bättre och starkare.

Jo, håller helt med kring pedagogiken. Sen har jag full förståelse för om hon tappar tålamodet ibland, David kan vara rejält påfrestande... Att jag reagerade så starkt mot grillvideon, är för att hon skäller ut honom för något som direkt orsakats av att hon själv gjorde fel.
Citera
2023-04-21, 18:13
Medlem
AllHailBoognishs avatar
Citat:
Jo, håller helt med kring pedagogiken. Sen har jag full förståelse för om hon tappar tålamodet ibland, David kan vara rejält påfrestande... Att jag reagerade så starkt mot grillvideon, är för att hon skäller ut honom för något som direkt orsakats av att hon själv gjorde fel.
Absolut, helt OK att tappa tålamodet och ryta ifrån, så länge man inte tappar förmågan att kommunicera om det. Maria kan tyvärr vara ganska enveten och egocentrisk i sin kommunikation.
Citera
2023-04-21, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Hon verkar vara rätt gränslös. Grabben är nog less på att exposas i tid och otid

Det var en bra beskrivning, gränslös är precis vad hon är! Och med det noll förståelse för att hon faktiskt begick ett övertramp när hon riktade kameran mot David (samt dessutom gjorde sig lustig över hans surmulna uppsyn).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in