2023-03-09, 01:44
Medlem
Dancer-in-the-darks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Ny "muuukbaaang" https://youtu.be/3t5ZEgjEl2gSen försvarar hon Davids beteende med att de har sådan jargong och humorn... Ja det är därför vi ser att du ändå blir arg/upprörd när han slår dig.

Precis! Absolut fanns kommentarer som var rent elaka och nedsättande. Men där var även flera konstruktiva kommentarer med fullt befogad kritik - och hade Maria varit en mogen förälder hade hon skilt bland dessa. Nu låter det som att ALLT som inte höjer David är tabu.

Citat:
Fan vad det ser ut när de äter, man blir inte direkt sugen.

Alltså när Maria spottar ut nudlar tillbaka ner på tallriken... Går det inte att liksom bita av lite smidigt??
Citera
2023-03-10, 18:44
Medlem
Telepatisks avatar
Ny video ute. Händer ingenting i klippet men maten ser faktiskt god ut för en gångs skull!
Citera
2023-03-13, 17:08
Medlem
vonDys avatar
Kanske är något fel på mig, men jag gillar Maria.
Även om hennes kosthållning kanske skiljer sig från min, så bjuder hon in oss till sina måltider, sitt liv, sin familj - väl medveten om belackare med kommentarer därute.
Det är generöst,tycker jag.

Och till skillnad från ”Inget Namn Nämnt”, har hon kvar vårdnad om sitt yngsta barn,ett jobb och visioner kvar. Föredrar även saft eller cola i glaset framför vitt vin och fylleskrik.
Hon gör sin grej.Tycker jag.
Citera
2023-03-13, 21:18
Medlem
AllHailBoognishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonDy
Kanske är något fel på mig, men jag gillar Maria.
Även om hennes kosthållning kanske skiljer sig från min, så bjuder hon in oss till sina måltider, sitt liv, sin familj - väl medveten om belackare med kommentarer därute.
Det är generöst,tycker jag.

Och till skillnad från ”Inget Namn Nämnt”, har hon kvar vårdnad om sitt yngsta barn,ett jobb och visioner kvar. Föredrar även saft eller cola i glaset framför vitt vin och fylleskrik.
Hon gör sin grej.Tycker jag.
Maria är komplex. Hon slår mig ofta som en oväntat vettig människa. Hon säger ofta saker som visar prov på normala referensramar och en normal moralisk kompass. Däremot visar hennes livsval på att den här vettigheten är påklistrad för kamerornas skull. Hon är skärpt nog att veta hur andra människor förhåller sig till livet, och imiterar detta i sättet hon själv talar med sina barn t.ex.

Huvudproblemet är uppenbarligen att hon minst sagt lider av beroendeproblem. Detta manifesterar sig dessvärre också i att hon ljuger för att framstå som att hon inte har några problem. Dessutom väver hon in barnen i hennes sjuka lögner, och låter nämna barn drabbas av samma förhållande till mat bara för att hon är sjuk och använder mukbangkanalen som ursäkt. Jag har själv varit missbrukare, av värre substanser än mat, och det är väldigt lätt hänt att man börjar ljuga samt låter andra drabbas. Men när man gör det är man ingen bra eller vettig människa, man är bortom all självkontroll.

Hon har fått dessa barn med flera olika män, vilket visar prov på hennes karaktär med tanke på att hon inte är kapabel att ta hand om ungarna. Hon har även tidigare suttit och sextat med en nigerian om dagarna. Pengarna lär ha gått till nigerianen och till enorma mängder mat, men mycket mer än så lär inte en ensamstående sköterskas lön gå till. Toppa detta med orosanmälningar pga barn med diagnoser som Maria inte gjort sig kapabel att hantera på rätt sätt, och du förstår plötsligt varför hon valt att flytta familjen till ett fallfärdigt ruckel mitt ute i ingenstans. Detta trots att barnens utveckling går åt helt fel håll och deras mentala problem håller på att eskalera.

Så visst gör hon sin grej, men hennes grej har inget med kosthållning att göra, utan en sjukdomsbild som går över allt annat som vanliga människor anses vara det viktigaste i livet. Vårdnaden har hon kvar men möjligen inte länge till. Hennes visioner verkar inte förverkligas för hon har noll drift i sig, och visst super hon inte och blir arg, men jag undrar om en osund inställning till alkohol ens vore värre än de dysfunktioner hon och hennes familj redan besitter.
Senast redigerad av AllHailBoognish 2023-03-13 kl. 21:33.
Citera
2023-03-13, 22:00
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllHailBoognish
Maria är komplex. Hon slår mig ofta som en oväntat vettig människa. Hon säger ofta saker som visar prov på normala referensramar och en normal moralisk kompass. Däremot visar hennes livsval på att den här vettigheten är påklistrad för kamerornas skull. Hon är skärpt nog att veta hur andra människor förhåller sig till livet, och imiterar detta i sättet hon själv talar med sina barn t.ex.

Huvudproblemet är uppenbarligen att hon minst sagt lider av beroendeproblem. Detta manifesterar sig dessvärre också i att hon ljuger för att framstå som att hon inte har några problem. Dessutom väver hon in barnen i hennes sjuka lögner, och låter nämna barn drabbas av samma förhållande till mat bara för att hon är sjuk och använder mukbangkanalen som ursäkt. Jag har själv varit missbrukare, av värre substanser än mat, och det är väldigt lätt hänt att man börjar ljuga samt låter andra drabbas. Men när man gör det är man ingen bra eller vettig människa, man är bortom all självkontroll.

Hon har fått dessa barn med flera olika män, vilket visar prov på hennes karaktär med tanke på att hon inte är kapabel att ta hand om ungarna. Hon har även tidigare suttit och sextat med en nigerian om dagarna. Pengarna lär ha gått till nigerianen och till enorma mängder mat, men mycket mer än så lär inte en ensamstående sköterskas lön gå till. Toppa detta med orosanmälningar pga barn med diagnoser som Maria inte gjort sig kapabel att hantera på rätt sätt, och du förstår plötsligt varför hon valt att flytta familjen till ett fallfärdigt ruckel mitt ute i ingenstans. Detta trots att barnens utveckling går åt helt fel håll och deras mentala problem håller på att eskalera.

Så visst gör hon sin grej, men hennes grej har inget med kosthållning att göra, utan en sjukdomsbild som går över allt annat som vanliga människor anses vara det viktigaste i livet. Vårdnaden har hon kvar men möjligen inte länge till. Hennes visioner verkar inte förverkligas för hon har noll drift i sig, och visst super hon inte och blir arg, men jag undrar om en osund inställning till alkohol ens vore värre än de dysfunktioner hon och hennes familj redan besitter.

Läst det du skivit,tar in.. Verkligen ord och inga visor.
Du har nog rätt i allt (tyvärr)

Men tycker ändå att det är bättre att hon äter istället för super?
Citera
2023-03-13, 22:08
Avslutad
Sedan är det ju såhär att mobbing i all ära men att hålla på och orosanmäla barnen, det är ett jävla sätt. Det är inte bara Maria som råkat ut för det, i stort sett alla de här människorna som delar med sig av sina liv på tuben får utstå ett smatterband av anmälningar till socialen, skattmasen, försäkringskassan, hyresvärden osv. Jag tycker att det är att dra det för långt. Man behöver inte förstöra livet för människor bara för att man roas av att jävlas lite med dem.
Citera
2023-03-13, 23:05
Medlem
Masajens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Man behöver inte förstöra livet för människor bara för att man roas av att jävlas lite med dem.

Jag själv skulle aldrig orka lägga den energin på någon okänd människa. Men många gör det nog av välmening och en genuin rädsla för att barn far illa, det behöver inte alltid handla om att försöka förstöra människors liv.
Citera
2023-03-13, 23:27
Medlem
AllHailBoognishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonDy
Läst det du skivit,tar in.. Verkligen ord och inga visor.
Du har nog rätt i allt (tyvärr)

Men tycker ändå att det är bättre att hon äter istället för super?
Jag tror att om hon hade druckit istället för att äta farliga mängder mat så hade hon löpt betydligt mindre risk för hjärt- och kärl än vad hon gör i dagsläget. Men det är ingen som vet hur det skulle ha gått osv, så allt jag säger att jag inte är säker på vad som vore bättre för henne. Ironiskt nog kanske sprit i utbyte mot en normal kroppshydda vore ett bättre alternativ i hennes fall.

Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Sedan är det ju såhär att mobbing i all ära men att hålla på och orosanmäla barnen, det är ett jävla sätt. Det är inte bara Maria som råkat ut för det, i stort sett alla de här människorna som delar med sig av sina liv på tuben får utstå ett smatterband av anmälningar till socialen, skattmasen, försäkringskassan, hyresvärden osv. Jag tycker att det är att dra det för långt. Man behöver inte förstöra livet för människor bara för att man roas av att jävlas lite med dem.
Jag tror och hoppas att det inte alls primärt rör sig om okynnesamälningar. Man ska orosanmäla om man misstänker att barn far illa ut, och det är bara att kolla på hur dessa barn beter sig och utvecklas. David är ett litet barn i en tonårings kropp, i termer av språk, intelligensuttryck och beteende. Andreas aggressioner visar på en tillåten gränslöshet i hemmet, osv.

De är i behov av rutiner, men de kosthållningsrutiner de får hemifrån är extremt destruktiva. Och när man inte ens tillåts säga sanningen om vilken månad på året det är för att hjälpa mamma dölja sitt missbruk är det jävligt illa.
Citera
2023-03-14, 00:19
Medlem
Kom på varför Maria nästan alltid pratar med mat i munnen. Det är därför att hon nästan alltid har mat i munnen. Ska hon få en syl i vädret så måste hon säga någonting med käften full med föda.

Det är så man lyckas bli sjukligt fet. Man äter i stort sett jämt.
Citera
2023-03-14, 12:28
Medlem
cosmic_dancers avatar
Så kul att hennes "fans" tycker att det syns att Maria gått ner i vikt.
Citera
2023-03-14, 13:31
Medlem
TheFinals avatar
Citat:
Så kul att hennes "fans" tycker att det syns att Maria gått ner i vikt.
Är det inte så man säger till alla som påstår att de försöker minska vikten, oavsett om man ser något eller inte 😁
Citera
2023-03-14, 13:41
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFinal
Är det inte så man säger till alla som påstår att de försöker minska vikten, oavsett om man ser något eller inte 😁

Jo det är väl det men dumma maria tror väl att hon kommer kunna bli jättesmal, fortsätta trycka I sig mat för att sen säga att hon minsann går ner i vikt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in