2007-12-06, 18:31
Medlem
Harry_Hallers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boney M
Vi får väl se om det dyker upp mer band. Både Palme och Fälldin är lätta att känna igen på rösterna.
Man baxnar ju när man finner detta på nätet. Helt otroligt och dessutom otroligt förvånande att det i så fall inte är mer diskuterat eller utrett.
Citera
2007-12-06, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zildijan
Ja, just det, Freddan var närmare 10 år när det begav sig. Klart som korvspad att han sprang på bordeller....
Det har ju hittils visat sig att kön/ålder/samhällsställning/utbildning/yrkeskategori på dom som presenterats ur kundregistren har varit betydelselöst när det gällt att lägga band på underlivsaktiviteterna med minderåriga....men ok lite för ung kanske...
Citera
2007-12-06, 18:44
Medlem
I marginalen bör även platsen för brottet nämnas:

PS, är 100 på adressen, 95 på gatunumret.

http://www.hitta.se/SearchCombi.aspx?vad=&var=Ruddammsv%e4gen+6+Stockh olm
Citera
2007-12-06, 18:47
Medlem
Alltså kommer det fram band där det framgår att Palme och Fälldin knullade 14-åringen så kommer jag att skratta ihjäl mig! Jag får värsta skrattattacken bara av att tänka på möjligheten. Lägg sedan till möjligheten att de väver in leverpastejsmörgåsar i de eventuella samtalen… å herregud.
Citera
2007-12-06, 18:58
Medlem
En av de få saker som man vet säkert i den här historien är Karl Perssons pm till Palme.
Om det nu var så att man hade uppgifter om att Palme var horkund så verkar det mycket egendomligt att skicka ett sådant pm till Palme.
Citera
2007-12-06, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lage Vrängare
I marginalen bör även platsen för brottet nämnas:

PS, är 100 på adressen, 95 på gatunumret.

http://www.hitta.se/SearchCombi.aspx?vad=&var=Ruddammsv%e4gen+6+Stockh olm

Okej. Fast bilden när Doris Hopp förs in i Svarta Maja är taget på vänstra sidan Birger Jarlsgatan mittemot Statoilmacken strax innan rondellen vid Roslagstull. Med tanke på att Doris Hopp hade 40 horor i bizniz 1959-1976 kan det ha funnits fler adresser.
Citera
2007-12-06, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av garozzo
En av de få saker som man vet säkert i den här historien är Karl Perssons pm till Palme.
Om det nu var så att man hade uppgifter om att Palme var horkund så verkar det mycket egendomligt att skicka ett sådant pm till Palme.

Varför då? Man vill bli landshövding och sedan ambassadör på någon varm och lugn plats. Det får man bli om man är servil och lojal.
Citera
2007-12-06, 19:06
Medlem
"Shit and corruption" av Totte Wallin

I låten Shit and corruption (cirka 80?) skaldar Trögdens Jacques Brel i en av verserna nåt i stil med "var Perssons promemoria tog vägen är det ingen som vet..." och en genomgående filur är "den rosa pantern". Dvs Palme.

Jag fattar däremot inte hur man kan få skadestånd i denna affär?
Citera
2007-12-06, 19:07
Medlem
TengilKatos avatar
Kollar på TV4s Nyheter nu. Åklagaren säger att utpekade kunder ringt till honom och bett honom att lägga ner undersökningen - vilken han också gjorde!! Wow...
Citera
2007-12-06, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boney M
Okej. Fast bilden när Doris Hopp förs in i Svarta Maja är taget på vänstra sidan Birger Jarlsgatan mittemot Statoilmacken strax innan rondellen vid Roslagstull. Med tanke på att Doris Hopp hade 40 horor i bizniz 1959-1976 kan det ha funnits fler adresser.

Stämmer. De två minderåriga flickorna fanns dock på Ruddammen.
Citera
2007-12-06, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg Baleout
Jag fattar däremot inte hur man kan få skadestånd i denna affär?

Det är väl rätt rimligt att någon som blivit systematiskt sexuellt utnyttjad som barn, av politiker eller andra, ska ha rätt till skadestånd. Förutsatt att det är sant alltså. Det råder väl inga direkta tvivel om att de blivit utnyttjade, och att bordellen besökts av vissa framstående personer i den svenska maktapparaten (då räknar jag även media och affärsmän), däremot huruvida de specifika namn som nämnts mest verkligen var skyldiga, ja det hoppas jag att en utredning ska få slutgiltigt svar på.
Citera
2007-12-06, 19:23
Medlem
Bengrots avatar
Totte Wallin

http://www.nwt.se/ArticlePages/200711/16/20071116163026_060/20071116163026_060.dbp.asp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in