2007-12-06, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaeWest
Jag kände Slamp-Eva ganska väl under ett antal år på 70-talet,och jo,visst är donnan mytoman.
Var även en manipulerande person som av många var djupt avskydd.Tror hennes far jobbade som kommisarie.Hennes far var inte så stolt över sin knarkande dotter.Därför hon fnaskade,för att ha råd med kläder,party och amfetamin!
Hon var mycket söt,och såg ut som en ängel med sitt röda hår.Och luggen.
Även en djävul klär i rött hår!

Blev inte direkt förvånad att det är slamp-eva som porrat runt,och har en svag aning om vem hennes "jobbarkompis"var.

Resten håller jag för mig själv......men senare halvan av 70-talet i stockholm....djizzes!
Nu börjar det komma loss....Ge oss mer om "Slamp-Eva"...Ge oss allt..
Citera
2007-12-06, 07:17
Medlem
Bonzo666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoonieZ
För egen del är jag mycket skeptisk till sanningshalten i dessa historier om kända politiker som gång på gång upprepas så långt efteråt. En lögn blir inte sanning för att den upprepas.

Jag finner det märkligt att en av de inblandade kvinnorna som nu gått ut med sin historia, kan stå i TV4 och vara så säker på vilka de utpekade politikerna är som hon påstår varit hennes kunder eftersom hon enligt egen uppgift inte kände igen dem förrän flera år senare, och hon inte kan minnas hur många gånger hon faktiskt träffade dem som fortfarande är i livet. Bara den redan avlidne politikern kan hon minnas exakt hur många gånger hon träffade eftersom han inte längre kan bestrida det hon påstår om honom. Smart upplägg. Vara säker på sådant som inte direkt kan motsägas och vag om sådant som eventuellt kan motsägas av andra.

Nej det måste fram betydligt mer och framförallt mer påtagliga fakta från flera olika källor innan jag finner anledning att betrakta dessa historier som något värt att tro på vad gäller de olika politikerna. Att flickorna utnyttjades sexuellt som underåriga kan dock givetvis vara sant utan att männen som faktiskt gjorde det var just de kända politiker som nu åter pekats ut som torskar.

Att dåvarande ministern Geijer gick till bordellen i fråga regelbundet är väl det enda som kan betraktas som obestridligt så vitt jag känner till utan att vara djupare insatt i härvan. Utifrån det kan det antas att en berättelse har byggts upp som tillslut omfattat i det närmaste alla samhällets toppnamn på den tiden. En stor lögn kring en kärna av sanning.

Svårt att tro på och svårt att bevisa idag, men sannolikt lika svårt att motbevisa.
Visst vill man se en mer tung bevisning innan man fäller omdömen..

Att känna igen vem torsken egentligen ÄR behöver dock inte betyda att det är en lögn. Hon visste alltså hur de såg ut men inte deras positioner i samhället eller namn.

Rent skvallermässigt så har det florerat rykten kring Olof Johanssons kvinnohistorier mycket läng nu. Det betyder ju dock inte att en person köper sex av underåriga..

Tycker att det är helt omöjligt att bedöma sanningshalten i något av detta..
Citera
2007-12-06, 07:37
Medlem
Ett av de få minnen jag fortfarande har kvar av när det...

hela var aktuellt var när Lars Forsell gick ut och försvarade den dåvarande s-riksdagsmannen Ingvar Svanberg från Kalix. I.S namn hade sipprat ut från denna affär.
Jag var ganska förvånad över att L.F försvarade I.S. Sambandet var för mig obegripligt.

Några år senare, efter avslutad riksdagskarriär, erkände en djupt ångerfull I.S att han varit på bordellbesök. Nu har båda dragit gräsmattan över sig så vad som verkligen var sambandet, om det nu fanns något sådant, får man väl aldrig veta.
Citera
2007-12-06, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.arne
Cecilia Nettelbrandt hade en affär med bordellmamman. Läste det nyligen, kommer inte ihåg var. Den andra kvinnan vet jag inte ens vem det är.

Du är nog lite för ung för att minnas. Git Gay var en revydrottning med ljusblå ögonskugga, en sorts burlesk Sarah Leander. Gay var gift med en gubbe som hette Lennart Carp.
Citera
2007-12-06, 08:15
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
hela var aktuellt var när Lars Forsell gick ut och försvarade den dåvarande s-riksdagsmannen Ingvar Svanberg från Kalix. I.S namn hade sipprat ut från denna affär.
Jag var ganska förvånad över att L.F försvarade I.S. Sambandet var för mig obegripligt.

Några år senare, efter avslutad riksdagskarriär, erkände en djupt ångerfull I.S att han varit på bordellbesök. Nu har båda dragit gräsmattan över sig så vad som verkligen var sambandet, om det nu fanns något sådant, får man väl aldrig veta.

Var det inte en annan affär där en kvinna från samma parti (och län) hade sett Svanberg köpa sex på Malmskillnadsgatan och "avslöjade" det lagom till valet 1979?
Citera
2007-12-06, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
En reflektion bara: om nu Leif GW Persson kan dementera att Palme, Fälldin och Olle Johansson var inblandade i bordellhärvan på basis av vad han vet om polisutredningen; då borde det vara hans förbaskade skyldighet att upplysa oss om vilka namn som verkligen förekommer i den samma. Annars är hans fritagande av de nämnda toppolitikerna inte mycket värt.

Sannolikt är det så att GW ansåg sig ha ngn slags monopol på det här. Det hela har glidit honom förbi och han framstår numera som löjlig.
Citera
2007-12-06, 08:25
Medlem
Så kanske det var.

Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Var det inte en annan affär där en kvinna från samma parti (och län) hade sett Svanberg köpa sex på Malmskillnadsgatan och "avslöjade" det lagom till valet 1979?

Minnet börjar svika. Det blir ett sidospår men kan det ha varit en (s)-kvinna från samma kommun? Nu mera chef för någon trafiksäkerhetsorganisation?
Som sagt detta är ett sidospår. L.F:s försvarsartikel i Aftonbladet, jo det var nog Aftonbladet, har jag dock ett klart minne av.
Citera
2007-12-06, 08:31
Medlem
Hunnerkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny Crockett
Tre reflektioner/frågor har jag kring denna "skandal".

2) Hur sjutton skulle det stämma att kvinnor som Cecilia Nettelbrandt och Git Gay skulle vara sexköpskunder på en bordell? Nog för att jag aldrig ens hört talas om att kvinnor skulle gå på bordell för att köpa sex av småtjejer men att det första dokumenterade fallet av detta som kommit till min kännedom skulle vara dessa två kändisar har jag väldigt svårt att tro. Vad jag vill säga är att horona som stämmer verkar ha tagit i lite väl i överkant när det gäller utpekanden på ett sådant sätt att det enbart verkar skada deras egna trovärdighet.

Ok, jag köper att Greijer eventuellt även köpt sex av barn, men att två statsministrar, kvinnor, poliser, imitatörer m.fl skulle alla ha köpt av en och samma minderåriga kund finner jag bara alltför osannolikt, speciellt som det inte verkar finnas några andra vittnen än just hon själv (inte ens hennes kusin verkar inte säga ett knyst).

Enl boken hade Cecila Nettelbrandt ett lesbiskt förhållande med självaste bordellmamman Doris Hopp. Om hon var involverad i något mer kommer jag inte ihåg.

Edit: ser att någon annan ovan redan svarat.
Citera
2007-12-06, 08:47
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lage Vrängare
Listan stämmer, en jorunalistpolare faxade den till mig idag.

Det viktiga är inte vilka som gick till de underåriga flickorna, det viktiga är att det aldrig väcktes åtal, trots att flickorna kunde peka ut fler kunder. Åklagaren fegade ur. Det var ju faktiskt domstolens sak att avgöra om flickorna var trovärdiga, ingen annan. DET är skandalen.

Några av personerna på listan var ju bara runt 30 när det hela begav sig och i den åldern funkar väl krogragg lika bra (och billigare?)
Citera
2007-12-06, 08:52
Medlem
Spoke_islands avatar
Jaag har ett svagt minne av att Doris Hopp fick en modebutik till skänks för att hålla käft. Kan någon insatt, F.G kanske, verifiera?
Citera
2007-12-06, 08:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CapsLocks
Av de du nämner i boken, vilka var det som utnyttjade då 14-åriga Eva Bengtsson?
– Det var Olof Palme, Thorbjörn Fälldin, Lennart Geijer och tv-mannen Sigvard Hammar, säger Deanne Rauscher.

Och vilka utnyttjade hennes 15-åriga kusin?
– Det var Olof Johansson, Thorbjörn Fälldin och Lennart Geijer.

Övriga höjdare som nämns i boken som prostitutionskunder i Doris Hopps nätverk är Gunnar Sträng, H&M-grundaren Erling Persson, Noppe Lewenhaupt, riksbankschefen Krister Wickman, galleristen Bobo Dahlström, borgarrådet Hjalmar Mehr, landshövdingen Ragnar Lassinantti och Cecilia Nettelbrandt.

Det som i mina ögon är det bästa beviset på att detta är sant är att ingen utav de utpekade stämt Deanne Rauscher för förtal.

Det har trots allt passerat 3 år sedan "Makten, männen, mörkläggningen" skrevs.

Tänk om det kom fram att något statsråd i Reinfeldts ministär haft sex med en fjortonåring på bordell – gissa om det skulle utredas, säger Niclas Karlsson.

Var det ingen annan som stämde författarna och förläggaren för förtal?
– Nej, det var snack om det. Men så vitt jag förstått rådde deras advokater dem att inte fullfölja för det fanns lite för många vittnesmål. Det var ingen som hade något substantiellt som de kunde kritisera boken för, säger bokens förläggare Carl-Michael Edenborg till Realtid.se
Citera
2007-12-06, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spoke_island
Jaag har ett svagt minne av att Doris Hopp fick en modebutik till skänks för att hålla käft. Kan någon insatt, F.G kanske, verifiera?

Av vem då? Statsrådsförvaltningen? Lönekontoret i Riksdagen? Tjena. Doris Hopp dömdes väl för koppleri?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in