2007-12-07, 14:08
Medlem
Har lokaliserat domen mot bordellmamman

Enligt tingsrätten finns den hos Stockholms stadsarkiv med nummer:

AVD 16 b 209 /76.

Bara att begära ut den 08-508 49 606

Söker fortfarande dom nummer för domen mot Hammar!
Citera
2007-12-07, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Åsa-Nietzsche
Bra! Då kanske det komemr att hända något i härvan trots allt.

Måste också säga att jag faktiskt är lite förvånad över att de enda inom media som snokar lite i det här är tv4.

Alls icke, de kristna dårarna i Livets Ord rotar vad de kan, de också.
Citera
2007-12-07, 14:25
Medlem
Åsa-Nietzsches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boney M

Visst fan, de också det har du rätt i! Men även där måste jag säga att det inte var de första jag trodde skulle haka på.

Ber mig nästan emot att säga det, men för en gångs skull hejar jag nästan litegrann på Livets Ord och TV4... (skrev jag verkligen det där???)
Citera
2007-12-07, 14:28
Medlem
Citat:
Visst fan, de också det har du rätt i! Men även där måste jag säga att det inte var de första jag trodde skulle haka på.

Ber mig nästan emot att säga det, men för en gångs skull hejar jag nästan litegrann på Livets Ord och TV4... (skrev jag verkligen det där???)

Ulf Ekman och Jan Scherman i ohelig allians i jakten på sanningen!
Citera
2007-12-07, 14:32
Medlem
Citat:

Ahhaaaa(3): Avses alltså tidningen Världen Idag? Dom som först tog upp detta i modern tid, med början våren 2006?

Dom verkar modiga dom......... inga rövslickare såsom slem-Helge på Kumla, eller den övriga svenska journalistkåren som suger sååå sköööönt (kanske effektivare än fjortisen från Ulvsunda, 1976?)

;-()
Citera
2007-12-07, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Ahhaaaa(3): Avses alltså tidningen Världen Idag? Dom som först tog upp detta i modern tid, med början våren 2006?

Dom verkar modiga dom......... inga rövslickare såsom slem-Helge på Kumla, eller den övriga svenska journalistkåren som suger sååå sköööönt (kanske effektivare än fjortisen från Ulvsunda, 1976?)

;-()

Boken kom ju 2004, är det inte modern tid?
Citera
2007-12-07, 14:37
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
För att hålla sig till ämnet så har Åsa-Nietzsche ytterst motvilligt slunkit in på Aftonbladdret och Träckspressen och noterar att affären överhuvudtaget inte nämns. Felmärkt kött är däremot betydligt mer intressant.

Kötthandel som kötthandel resonerar väl de hukande redaktörerna. Bäst-före-datum för Geijer-affären var väl 1977/78, men det skämda köttet ligger dock kvar i diskarna.
Citera
2007-12-07, 14:39
Medlem
Hunnerkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_Haller
Heja JK!

I dag kom beskedet att justitiekansler Göran Lambertz tänker granska varför åklagarna i utredningen kring bordellmamman Doris Hopp valde att inte väcka åtal för otukt med barn.

http://tv4nyheterna.se/1.223290/nyheter/2007/12/07/jk_granskar_varfor_toppolitiker_inte_atalades;jses sionid=bacwzrSdaNmeo4bksK0Ar

Underbart!
Citera
2007-12-07, 14:44
Medlem
Dölja och Vilseleda.....

Citat:
Boken kom ju 2004, är det inte modern tid?

OK - då var det väl 2004 som både boken kom----- och V.I. hade fräckheten att släppa fram och intervjua fnasket-fra-Ulvsunda.

Vad gjorde då de andra journalisterna.....förlåt: tidnings-fnaskena? fortsatte med mörkläggningen??

så här säger VI, beträffande de svenska, mentala hororna, nu:

http://www.varldenidag.se/ArticlePages/200712/07/20071207093856_383/20071207093856_383.dbp.asp
Citera
2007-12-07, 15:10
Bannlyst
GW .. Passerat bäst-före datum, stressar möjligen med någon hel bok eller köpslår åtminstone med olika intressenter om att sälja in den långa versionen om vad som egentligen skett. Krydda med lite detaljer han hållit på tills nu. Så tolkar jag "utspelet" tidigare i veckan ivf, kändes tämligen genomskinligt. Kommer nog inte dröja många dagar till innan han gör sig själv till huvudperson. Märkligt frånvarande i gårdagens Efterlyst, har såklart annat att tänka på i dessa dagar.
Citera
2007-12-07, 15:19
Medlem
Harry_Hallers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grinig
GW .. Passerat bäst-före datum, stressar möjligen med någon hel bok eller köpslår åtminstone med olika intressenter om att sälja in den långa versionen om vad som egentligen skett. Krydda med lite detaljer han hållit på tills nu. Så tolkar jag "utspelet" tidigare i veckan ivf, kändes tämligen genomskinligt. Kommer nog inte dröja många dagar till innan han gör sig själv till huvudperson. Märkligt frånvarande i gårdagens Efterlyst, har såklart annat att tänka på i dessa dagar.
Jag kan tänka mig två scenarion.

1. GW läckte medvetet endast uppgiften om Geijer till DN för att han av någon anledningn inte vill namnge övriga, däribland Fälldin.

2. GW är medveten om att Fälldins namn planterats på listan och tillhör därmed den grupp som nedtystats. Därmed känner han sig naturligtvis obekväm och gör allt att för att förneka verkliga förhållanden då han själv så att säga begått felaktigheter, dvs. undanlåtit att poängtera komplotten.
Citera
2007-12-07, 15:36
Medlem
flera..

3. GW hade något personligt emot Geijer och ville få honom petad. Plus räknade aldrig med att mycket mer skulle komma fram - särskilt inte 30 år senare då GW blivit en uppburen och mycket aktad medborgare (i klass med OP, Fälldin och andra furstar)

4. GW bara hört namn nämnas men aldrg sett Calle Batongs promemorior. Chansade med geijers namn, i sitt tips till Mariebergs-Pravda...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in